Gå til innhold

9-10 åringer og overnatting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig når barn i denne aldersgruppen overnatter til hverandre? Er det lyset og tv av i rimelig tid(midnatt?) el. Får de ligge å se tv utover natta og sove så lenge de vil neste dag?

Spør fordi jeg sitter her nå med en veldig søvnløs krabat på snart 10, som har sovet til 13 i dag pga ovenstående :/

Anonym poster: 075259d3717ef4ac9900b026b4c2161c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er snart 10 år og når hun har venninner på overnatting, så er lyset av senest klokka 22. Hun våkner alltid klokka 7, så det med å sove lenge er ikke et problem... snarere at hun blir pottesur av for lite søvn :/

Men vet at jeg er streng, for nr hun er hos andre, så styrer de på til de sovner langt ute på natta og jeg får en grisesur jente hjem.

Anonym poster: fa001c183274014b7930fb9b5bde391e

Skrevet

Hva er vanlig når barn i denne aldersgruppen overnatter til hverandre? Er det lyset og tv av i rimelig tid(midnatt?) el. Får de ligge å se tv utover natta og sove så lenge de vil neste dag?

Spør fordi jeg sitter her nå med en veldig søvnløs krabat på snart 10, som har sovet til 13 i dag pga ovenstående :/

Jeg hadde for et par mnd siden et innlegg her hvor jeg spurte hvor lenge folk "lot" barna sove og da svarte vel samtlige at barna fikk sove så lenge de ville:) Så kanskje du får det svaret idag også;)

Eller det kommer nok an på hvordan en spør. En kan faktisk forutsi svarene utifra hvordan en stiller spørsmålene. Litt morsomt egentlig når en har lite annet å gjøre:)

Anonym poster: 68a7967910cb147637fd8aeffbf51600

Skrevet

Her får de være våkne så lenge de ikke bråker, ligger da ofte å ser film, og sovner med den på.

De har som regel vært opp tidlig, så har ikke vært mange timer søvn, men det er jo da helg.

Overnatting i ukedagene er jeg strengere på, får da være oppe til kl ti ca, og må da slokke pc/tlf/lys.

Anonym poster: f49b600c344f7ac0e23f9e24f080adda

Skrevet

Her må 11åringen slå av lyset og legges seg for å sove ca 00.30 når det er overnatting her. 13 åringen får styre det selv

Anonym poster: cb857c5ca659ef63ef772b419d222124

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Senest kl 22. De skal jo fungere dagen etter og

Skrevet

Min 9 åring har venner på både 9 og 10 på overnatting ganske ofte. Vi styrer kvelden litt, slik at de har sovnet senest kl 24. Ellers blir neste dag veldig tung. Barnet vårt tar igjen tapt søvn ved å sove tilsvarende lenge neste morgen, men det gjør dessverre ikke alltid vennene som er på besøk. Så han kan være veldig morgengretten.

Vi tar gjerne noe god kveldsmat sånn i åtte-halv-ni-tida, deretter roer vi ned med en fengende film og kanskje litt snacks (ikke for mye sukker). Så er det leggetid etterpå, da er klokka oftest ca 22. De får så prate og styre omtrent som de vil i en times tid. Har de ikke sovnet da, så er vi inn på rommet og slokker lys, hysjer o.l. Gjentas ved behov!

Anonym poster: d4a05355e52507a1ee65263c12b7a0ed

Skrevet

Problemet mitt er at jeg har et utpreget B-barn som alltid har vært vanskelig å få i seng, til forskjell fra sine søsken. Når hun får lov til å snu døgnet på den måten blir det helt umulig....

Hi

Skrevet

Min 9 åring har venner på både 9 og 10 på overnatting ganske ofte. Vi styrer kvelden litt, slik at de har sovnet senest kl 24. Ellers blir neste dag veldig tung. Barnet vårt tar igjen tapt søvn ved å sove tilsvarende lenge neste morgen, men det gjør dessverre ikke alltid vennene som er på besøk. Så han kan være veldig morgengretten.

Vi tar gjerne noe god kveldsmat sånn i åtte-halv-ni-tida, deretter roer vi ned med en fengende film og kanskje litt snacks (ikke for mye sukker). Så er det leggetid etterpå, da er klokka oftest ca 22. De får så prate og styre omtrent som de vil i en times tid. Har de ikke sovnet da, så er vi inn på rommet og slokker lys, hysjer o.l. Gjentas ved behov!

Anonym poster: d4a05355e52507a1ee65263c12b7a0ed

Samme som her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...