Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Er det noen av dere som har hatt barn med lungebetennelse? Hvordan forløp det seg? Jenta mi på 2 år ble syk natt til tordag. Hadde kjempe høy feber( opptil 40,3), fikk stygg hoste og snørr utover dagen. Hun var veldig slapp og sov mye hele dagen. Fredag og lørdag var hun i bedre form og hadde litt lavere feber. I dag har hun fått feber over 40 igjen og har vert slapp igjen. Hosten hennes er veldig stygg og hun puster litt over 40 ganger i minuttet når hun sover. Hun har astma og får flutide 2 ganger daglig. Kan det være en lungebetennelse? Skal ta henne med til lege i morgen om hun er like dårlig da. Anonym poster: c6c10e27589ad7c0d8c44a8756b0c063
Gjest Morn du Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Kan være, men min erfaring er at lungebetennelsen kommer etter en tid. Jenta mi var syk, hoste, feber og slapp. Var flere grunner til at vi fikk sjekket henne lørdag, søndag og tirsdag. Lørdagen var det ingenting, søndag bronKitt og tirsdagen lungebetennelse. God bedring til jenta di
koalita Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Lungebetennelse kommer vel som regel i forlengelsen av en forkjølelse, men det kan jo godt hende at det har fått fort i svingene i dette tilfellet. Når du er hos legen så pass på å få sendt blodprøver til strekning slik at du er sikret dersom hun skal begynne på antibiotika og de ikke treffer på første typen. Det er urovekkende ofte at dette ikke skjer... Ellers vil jeg bare ønske god bedring!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Tusen takk for svar:) Er mye pga astmaen jeg er redd for lungebetennelse. Er nok mest sannsynlig en influense/forkjølelese, men man vet jo aldri... H.i Anonym poster: c6c10e27589ad7c0d8c44a8756b0c063
Honningmelon Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Min eldste har astma og har lett for å få lungebetennelse. Så ville nok sjekket det opp.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Du kan jo selvsagt få noen til å lytte på henne.. Jeg syns imidlertid ikke hun har spesielt høy respirasjon. 40 på 60 er ikke høyt når de har feber. Feber påvirker også respirasjonen. Når mine har hatt lungebetennelse, så har de lagt konstant på over 60/60 og bikket over 70/60 ved den aller minste anstrengelse. Når det er sagt så kan lungebetennelse arte seg så forskjellig. Den kan være bakteriell, atypisk bakteriell og virusbasert. Symptomer kan variere. Det er vanskelig å si noe om. Ene barnet mistet nesten bevisstheten når dobbel lungebetennelse var et faktum, mens respirasjon på opp mot 70 og varierende form var symptomene med enkel lungebetennelse en annen gang. Anonym poster: d05267af9054403baad4eab275034b24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå