Gå til innhold

Paraplytrille på flyplass


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til Florida med en baby som blir ti måneder. Lurer derfor på hvordan man gjør det med paraplytrille på flyplassen/innsjekkingssystemet. Må man sjekke inn denne sammen med annen bagasje eller kan det tas med som håndbagasje? Blir tungt å bære baby hele tiden.... Skal reise med Continental Airlines, men syns det er vanskelig å få svar på hva som er riktig.

 

Anonym poster: ca264c9e3e47f983ce68d9ac5a945e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stort sett får du ikke sjekke den inn som håndbagasje.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

På Gardermoen må du sjekke inn vogna sammen med bagasjen, så går du gjennom sikkerhetskontrollen og på andre siden (ved utlandsgatene blant annet) finner du sånne bagasjetriller med barnesete ala handlevogner. Passer kanskje ikke for små babyer da...?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ah ti måneder...det burde jo bli bra :)

Skrevet

Ah ti måneder...det burde jo bli bra smile.png

 

Lykke til med å bære han gjennom eviglange sikkerthetskontroller :P

Fant fort ut at det ble tungt i lengden :S

 

Anonym poster: 007cbcb7844f455c8083d73f7d7413ba

Skrevet

Sist jeg fløy med barn som ikke gikk så hadde jeg paraplytrilla med til gaten, pakket den inn i flyselskapets vognpose i plast og så tok ansatte med den til bagasjerommet på flyet like før avgang/ombordstigning.

Men det spørs jo selvfølgelig hvordan hver enkelts flyselskapets rutiner er på dette området. Går jo an å ringe og spørre på forhånd:-)

Skrevet

På Gardermoen må du sjekke inn vogna sammen med bagasjen, så går du gjennom sikkerhetskontrollen og på andre siden (ved utlandsgatene blant annet) finner du sånne bagasjetriller med barnesete ala handlevogner. Passer kanskje ikke for små babyer da...?

Mener du da at jeg må levere trilla sammen med den øvrige bagasjen altså? Snakker jo bare om ei lita paraplytrille og ikke vanlig vogn. Bagasjetrille med barnesete er jo supert det da! Vet du om det finnes på de fleste flyplasser? Skal mellomlande i New York og det blir mange timers venting på neste fly....

Skrevet (endret)

Har reist med trille mange ganger, og alltid fått den med til gaten. Du får bagasjelapp på den når du sjekker inn, tar den med deg og leverer den til innsjekk-personalet når du går ombord i flyet. Du får ikke ta den med inn.

Det varierer om du får den igjen ved gaten når du går av, eller må hente den på bagasjebåndet med øvrig bagasje.

Det er sikkert opp til flyplassen/selskapet å bestemme dette, men jeg har alltid hatt den med til gaten.

Endret av Pinnus
Skrevet

Sist jeg fløy med barn som ikke gikk så hadde jeg paraplytrilla med til gaten, pakket den inn i flyselskapets vognpose i plast og så tok ansatte med den til bagasjerommet på flyet like før avgang/ombordstigning.

Men det spørs jo selvfølgelig hvordan hver enkelts flyselskapets rutiner er på dette området. Går jo an å ringe og spørre på forhånd:-)

Skulle så gjerne hørt med dere erfarne mødre først da vet du :)

 

Anonym poster: ca264c9e3e47f983ce68d9ac5a945e4c

Skrevet

Har reist med trille mange ganger, og alltid fått den med til gaten. Du får bagasjelapp på den når du sjekker inn, tar den med deg og leverer den til innsjekk-personalet når du går ombord i flyet. Du får ikke ta den med inn.

Det varierer om du får den igjen ved gaten når du går av, eller må hente den på bagasjebåndet med øvrig bagasje.

Det er sikkert opp til flyplassen/selskapet å bestemme dette, men jeg har alltid hatt den med til gaten.

Skjønner at dette varierer fra selskap til selskàp. Så da blir det litt wait and see for min del...

 

Hi

 

Anonym poster: ca264c9e3e47f983ce68d9ac5a945e4c

Gjest yrild
Skrevet

Gardermoen er kjipe, ellers så får man den stort sett med til gaten.

 

Hvis du har en god bæresele (Manduca, Ergo e.l.) og kan ha gullet på ryggen er det gull verdt når man er ute og reiser!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja altså, slik var det i mai i fjor da jeg og min da 20 mnd gamle sønn reiste. Fikk ikke lov å gjøre det på annet vis da, litt bæring fikk jeg tåle ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Aner ikke hvordan det er i utlandet, men skulle tro de fleste større flyplasser kjenner til problemstillingen og har hjelpemidler...er jo rart hvis ikke! Ellers får du kapre en rullestol :P

Skrevet

Gardermoen er kjipe, ellers så får man den stort sett med til gaten.

 

 

Har hørt det samme, men aldri reist derfra selv. Så da stemmer det altså....

Gjest yrild
Skrevet

Gardermoen er kjipe, ellers så får man den stort sett med til gaten.

 

 

Har hørt det samme, men aldri reist derfra selv. Så da stemmer det altså....

 

Ja de "tilbyr ikke den servicen" som de sier. aaarrrgggghhh!

Skrevet

Hva med bæresele evt bæremeis?

På flesland må du levere vogn med bagasjen. men i utlandet har jeg fått lov å trille til gate

 

Anonym poster: 5d3c3209d7714befaa8c5c07dcb03e63

Skrevet

Jeg har reist 3 ganger fra Gardermoen med paraplytrille. Senest i November.

Ikke noe problem å ta den med ut til gaten.

Reiste med Norwegian alle gangene.

Skrevet

Har undersøkt litt i dag. De sier på Gardermoen at det er flyselskapene som lager reglene. Det vil si at noen selskaper tillater trille helt frem til gate og andre ikke.

 

Anonym poster: ca264c9e3e47f983ce68d9ac5a945e4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...