Gjest Lykkeliiten Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Jeg er 6 uker på vei. Har ikke vært hos lege enda. Jeg er 20 år, både jeg og barnefar er friske og raske. Har ingen kvalme, bare litt mensmurringer i magen som kan vare fra 1 min til 10-15 min i strekk. Dette er det eneste symptomet jeg har. Har ikke hatt blødninger. Hadde også et par heftige fyllekuler da jeg også røyket masse (da jeg ikke visste jeg var gravid selvsagt). Er så redd for spontanabort så jeg klarer ikke og nyte svangerskapet enda, har alder noe og si som øker spontanabort? Har også hørt at førstegangsfødende har større sjangse for og miste barnet, er dette sant? Hilsen bekymret jente (som gleder seg VELDIG til og bli mamma!!)
Gjest yrild Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Vi har vel nesten alle som en vært skitnervøse i vårt første svangerskap :-) Tror ikke det har noe å si å være førstegangsfødende, men vil tro at du stiller ekstra sterkt til å få et ukomplisert svangerskap når du er så ung :-) Prøv å slappe av og nyt svangerskapet! Klem fra oldismamma der det gikk tipp topp begge gangene :-)
Underveis --> Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Bare vent et par uker. Da slå kvalmen inn og du lengter etter kvalmefrie dager ;-) Min eldste er både innrøkt og rødvinsmarinert før jeg visste at jeg var gravid, og han er frisk som en fisk! Alt kan gå galt, men som oftest går det bra! Er nå gravid for tredje gang og har aldri hatt så mye som en mikroskopisk blødning en gang! Bare vent til ungen blir født. Da blir man bekymret da *sukk* ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå