Gå til innhold

blir så frustrert over visse ....... hva nå?!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste at gubben hadde forlovet seg 3 ganger de siste månedene og slet litt med å finne ut hva det hadde med kollegaen å gjøre...

Prøvde å tolke svarene nedover her og det tok laaang tid før jeg oppfattet at han hadde forSovet seg...

Driver mannen din å bygger E6 eller?? Det er ganske mange som jobber der, så kanskje det finnes noen andre han kan sitte på med? Evt gå de andre i møte, som noen andre sa??

Anonym poster: 7c6b114bb45772623eb5c4c581605c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboer som skal samme vei?

Skrevet

Det er både min manns feil, kort lunte hos kollegaen og en kjip situasjon i nuet. men morgendagen er ordnet å det bli nokk ett type konfliktmøte mellom gutta å sjefen i morgo. sååååå trøtt i am yeaaah.. go natta dibbere.

Anonym poster: f5dbec3e5d525cd5eb22335439ed525a

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Gubben har de tre siste mnd forovet seg 2 ganger og fikk ikke sagt i fra sist uke at han ikke skulle sitte på med kollegaen sin. så da han dagen etter sto å ventet klikket kollegaen på gubben og sa at dette var siste gang. i kveld ringte kollegaen til gubben å sa han fikk komme seg selv avgårde i morgen. de er fem karer som kjører sammen etter avtalt kl slett. å de kjører forbi huset vårt på vei. det er en times kjøring til jobben og bil vår er på verkstedet. Buss går ikke så tidlig og de andre på jobben legger seg ikke noe bry i det. hva kan vi gjøre for og få han på jobb? Faan..

Er det mannen eller kollegaene du er forbanna på?

er skuffa over gubben å synes kollegaen er hårsår..

Forstår at du er skuffet over din mann. Jeg synes imidlertid ikke at kollegaen kan klandres her... At din mann forsover seg medfører jo at alle som kjører i den bilen kommer forsent på jobb. Regner med at dette får konsekvenser ifht arbeidsgiveren for alle mann. Derfor har jeg forståelse for at de ikke vil risikere problemer fordi mannen din ikke kommer seg opp i tide.

De tenker vel at din manns forsovelse ikke er deres problem... Og det er det jo ikke lengre.

Kan dere ikke leie/kjøpe en bil?

Helt enig her!

Å møte tidsnok er snakk om respekt for andres tid, noe mannen din tydeligvis ikke har vist. De andre har ikke tid til å vente på han og tør sikkert ikke gamble på at han klarer å komme seg avgårde til avtalt tid.

Og om sjåføren er så steil på dette så må jo dette være et hyppig problem ellers hadde de nok ikke reagert som dette?

Skrevet

Gubben har de tre siste mnd forovet seg 2 ganger og fikk ikke sagt i fra sist uke at han ikke skulle sitte på med kollegaen sin. så da han dagen etter sto å ventet klikket kollegaen på gubben og sa at dette var siste gang. i kveld ringte kollegaen til gubben å sa han fikk komme seg selv avgårde i morgen. de er fem karer som kjører sammen etter avtalt kl slett. å de kjører forbi huset vårt på vei. det er en times kjøring til jobben og bil vår er på verkstedet. Buss går ikke så tidlig og de andre på jobben legger seg ikke noe bry i det. hva kan vi gjøre for og få han på jobb? Faan..

Forstår at du er skuffet over din mann. Jeg synes imidlertid ikke at kollegaen kan klandres her... At din mann forsover seg medfører jo at alle som kjører i den bilen kommer forsent på jobb. Regner med at dette får konsekvenser ifht arbeidsgiveren for alle mann. Derfor har jeg forståelse for at de ikke vil risikere problemer fordi mannen din ikke kommer seg opp i tide.

De tenker vel at din manns forsovelse ikke er deres problem... Og det er det jo ikke lengre.

Helt enig her!

Å møte tidsnok er snakk om respekt for andres tid, noe mannen din tydeligvis ikke har vist. De andre har ikke tid til å vente på han og tør sikkert ikke gamble på at han klarer å komme seg avgårde til avtalt tid.

Og om sjåføren er så steil på dette så må jo dette være et hyppig problem ellers hadde de nok ikke reagert som dette?

Å somle eller la være å stå opp når man vet man må er tegn på mangel på respekt for andres tid. Å forsove seg er ikke overlagt, og kan ikke kalles et tegn på manglende respekt. Hadde du sagt om noen som krasjet i bilen din, at det tydet på at de manglet respekt for din eiendom?

Skrevet

He he lurte på hvor han fant så mange damer som han ville gifte seg med på en uke ;-)

Anonym poster: 6ea3c8a1085d91d5571d54949616fa95

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Helt enig her!

Å somle eller la være å stå opp når man vet man må er tegn på mangel på respekt for andres tid. Å forsove seg er ikke overlagt, og kan ikke kalles et tegn på manglende respekt. Hadde du sagt om noen som krasjet i bilen din, at det tydet på at de manglet respekt for din eiendom?

Man kan ikke forvente at noen skal komme for sent på jobb bare fordi andre ikke klarer å komme seg opp om morran, nei. Alle kan forsove seg, men han har gjort det to ganger på en måned pluss at han ikke sto der en gang fordi han måtte på do (skrev hi). Han skulle også stå over carpullingen en dag uten at han ga beskjed (syns jeg hi skrev). Vi har alle ansvar for å være på plass til avtalt tid. 4 ganger på en måned er i snitt en gang i uka, og det skjønner jeg blir til irritasjon etterhvert.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Å forsove seg to ganger på 3 måneder er irriterende nok, men det kan selvfølgelig skje at man forsover seg, i alle fall en gang.

Men at et voksent menneske ikke klarer å være på rett sted til rett tid fordi han skal på do, det gjør at det begynner å bli temmelig irriterende, tenker jeg. Har det skjedd mer enn en gang også kanskje?

Og når det samme mennesket ikke klarer å få sagt i fra at han ikke skal være med en dag - ja, da skjønner jeg at det renner over. Går det virkelig an i dag med alle de kommunikasjonsmåtene vi har å ikke få gitt beskjed! Det er for sløvt.

Her må nok mannen be innstendig om pent vær og ev inngå en avtale om at dersom han ikke står der når de kommer til avtalt tid, så kjører de forbi. Så må han bare sørge for å være der i god tid.

Skrevet

Synes egentlig kollegaene var litt sære når det var snakk om å forsove seg to ganger. Men når det i tillegg kommer fram at han ikke ar klart å møte i tide fordi han måtte på do(!!) og at han ikke ahr sagt i fra når han ikke skal sitte på, så vitner det om litt liten respekt ffor andres tid fra mannen din sin side.

Det ER fryktelig irriterende å vente på noen som til stadighet ikke rekker å komme til avtalt tid - uansett hva grunnen er. Og spesielt irriterende når det faktisk innvirker på andres arbeidstid!

Anonym poster: a380382ab654aec155cb9c77134b7e06

Skrevet

Helt enig her!

Man kan ikke forvente at noen skal komme for sent på jobb bare fordi andre ikke klarer å komme seg opp om morran, nei. Alle kan forsove seg, men han har gjort det to ganger på en måned pluss at han ikke sto der en gang fordi han måtte på do (skrev hi). Han skulle også stå over carpullingen en dag uten at han ga beskjed (syns jeg hi skrev). Vi har alle ansvar for å være på plass til avtalt tid. 4 ganger på en måned er i snitt en gang i uka, og det skjønner jeg blir til irritasjon etterhvert.

Det er klart det er frustrerende, men det er jo ikke noe overlagt eller vond vilje i å forsove seg eller å glemme å gi beskjed en gang. Men dersom han ikke hadde magetrøbbel så er det å kaste bort andres tid å gå på do da ja.

Skrevet

Jeg er jo ganske enig med dere. men somlekoppen jeg er med føler jeg har et visst ansvar for at får at han klarer seg. :( blei veldig stressa i går. Står opp med han hver jævla dag halv fem. og skal selv på på jobb kl 08 - 16.00. Inkludert barnehage levering. går utover meg også nå. :-\

Skrevet

Jeg er jo ganske enig med dere. men somlekoppen jeg er med føler jeg har et visst ansvar for at får at han klarer seg. :( blei veldig stressa i går. Står opp med han hver jævla dag halv fem. og skal selv på på jobb kl 08 - 16.00. Inkludert barnehage levering. går utover meg også nå. :-\

Mannen er voksen! Minimum å forvente av voksen mann er å klare å stå opp om morgenen så man kommer seg på jobb. Klart han ikke tar ansvar når du hopper inn og gjør det for ham. To runder med taxi til 3000,- så kommer han seg nok opp i tide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...