Gå til innhold

Hva var ditt tidligste sf-mål? Uke/cm. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å finne livmorkanten selv og nå kjenner jeg den ganske godt. Ca midt mellom symfysebeinet og navlen. Kjæresten min målte den til ca 13 cm. Unøyaktig sikkert men :) Jeg er i uke 8 eller 11. Har dere målt selv, eller blitt målt av lege/jordmor? Hvilke mål hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmorkanten kommer sjeldent over skambeinet før etter uke 9 så at den er 13 cm nå i uke 8 er helt urealistisk og vil påstå at det er usansynlig med livmor så høyt oppe i uke 11 også.

Skrevet

Sf-målet samsvarer ofte med antall uker du har kommet. Men hos de som har født fler ganger kan livmora komme opp tidligere enn hos førstegangsfødende. :)

Skrevet (endret)

I uke 13 hadde jeg sf-mål på 14 cm (målt av lege), det er andre gang og med tvillinger. Da jeg var gravid med førstemann kom ikke livmoren opp før uke 13, denne gangen kom den opp i uke 9. Høres ikke helt riktig ut om du har 13 cm allerede, dersom det er førstemann.

Endret av snart tre prinsesser
Skrevet

Livmorkanten kommer sjeldent over skambeinet før etter uke 9 så at den er 13 cm nå i uke 8 er helt urealistisk og vil påstå at det er usansynlig med livmor så høyt oppe i uke 11 også.

Sf-målet samsvarer ofte med antall uker du har kommet. Men hos de som har født fler ganger kan livmora komme opp tidligere enn hos førstegangsfødende. :)

I uke 13 hadde jeg sf-mål på 14 cm (målt av lege), det er andre gang og med tvillinger. Da jeg var gravid med førstemann kom ikke livmoren opp før uke 13, denne gangen kom den opp i uke 9. Høres ikke helt riktig ut om du har 13 cm allerede, dersom det er førstemann.

Jeg er 6 gangs. Skal på tidlig ul pga usikkerhet om termin. Det er hvertfall livmora jeg kjenner. Håper egentlig ikke det er tvillinger men at jeg er i uke 11 og bare har stor livmor! :))

Skrevet

Jeg er i uke 19 og har ikke blitt målt enda. Jordmor sa de ikke gadd å måle før etter uke 20. Jeg har ikke målt selv....

Skrevet

For alt jeg vet er det tvillinger der? Målte selv til 12 cm i morges.

Skrevet

14+1 hadde jeg 14 cm :) Jordmor mente på at dette ikke var så stort, men at det ikke spilte noen rolle ennå.

Skrevet

Jeg var på tidlig ul i går. Hun undersøkte meg ved gu og kjente på livmora og den var kommet godt over beinet. Ca 10 cm over. God plass der inni. Fikk sett på ul ei lita reke på 11 mm. Tilsvarte akkurat på mm min siste mens 11 jan. Hoho. Ikke store greiene nei. Men et blinkende hjerte og en miiiini kropp med små armluffer hehe. :) Var et dårlig apparat så kunne ikke se så mye. Men det var godt å få bekreftelse på liv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...