Februargullet2013 Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 (endret) Jeg har ei venninne som er gravid nå, og barnvernet er koblet inn allerede,men ho vil ikke samarbeide med dem på dette tidspuktet,ho er ca 5 mnd på vei,ho ble kontakt pga noen hadde sendt beskymring melding pga hun har Me og diabetes, og de mener ho kan bli for sliten til og ha barn, kan de gjøre det? Endret 3. mars 2013 av stolt_guttemamma
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Ja di kan å det beste er nokk å samarbeide for då kan bv konkludere med at det nokk ikke er problem at hu har barn, men har bare gode erfaringer med bv gjennom jobb. Ett spørsmål ME er ikke dt den søvn sykdommen? Isåfall trudde jo det gikk over etter noen år eller kæ det er :/ stemme det? Anonym poster: 9563acf52fb902c8abb18b9bbda0917d
Februargullet2013 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2013 Ja ikke sant, Jeg og har bare gode ting og si om bv. For og være helt ærlig,er jeg ikke noe særlig god på sykdommer,men ho har hatt det i ca 6mnd nå eneste jeg vet
Skylander Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 http://no.wikipedia.org/wiki/Kronisk_utmattelsessyndrom
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Me skal kunne brenne ut etter en 2-3 år. Jeg kjenner dog mange som har hatt det i langt flere år Dessuten er det dessverre blitt en slags sekkediagnose hvor jeg tror dessverre det finnes flere feildiagnotiserte også. Typisk er også at man ofte får en bedring under graviditeten. Er hun enslig siden hennes tilstand er av en slik vesentlighet? Anonym poster: 939475d21b609311ce761bb3d5249ee0
Countess Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Hun må jo samarbeide med dem! Om hennes tilstand faktisk er så alvorlig, så burde hun få hjelp av barnevernet til eks avlastning eller hva det måtte være. Det er jo til barnas beste. Istedenfor å jobbe imot barnevernet, så et det vel heller bedre å samarbeide for å heller motbevise det de måtte tenke.
Februargullet2013 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2013 Ho er alene ja, samboeren dro når ho ble gravid, han var ikke klar for og bli pappa igjen. Helt enig at ho må samarbeide med dem,men ho mener det ikke er noe grunnlag nå for barnet kommer, men tror det hadde vert lurt for hennes del, ho er sliten og hvis ho er sånn når ho får babyen sin,tror jeg hjelp ville vert veldig bra,men dessverre ingen kan tvinge henne.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Det måtte jo være bedre for henne å samarbeide med dem nå før babyen kommer, enn å ta alt etter fødsel. Skulle tro hun har nok å henge fingrene i da, spesielt ettersom hun er syk i tillegg. Ser hun ikke det selv?
Februargullet2013 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2013 Nei dessverre ikke, ho er redd dem fordi ho selv har vokst opp i fosterhjem og ho har angst for barnevernet,burde vel kanskje nevne det i hovedinnlegg også, men gjorde ikke det.
Tabitha Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Før barnet er kommet kan hun uansett ikke bevise at hun blir en god mor. Med mindre hun kan gjøre et så overbevisende inntrykk på første møte, om at det kommer til å gå bra. Men det er tvilsomt om de vil henlegge saken etter første møte med henne, når hun har en sykdom og vil bli alenemor. Det er også vanlig at de beskylder folk for å ha dårlig nettverk og dårlig økonomi. De som har "risikofaktorer" må bevise at de har minst 5 søsken som bor like i nærheten, MED barn. Hvordan står det til med hennes økonomi og bolig? Bv blir vanligvis imponerte over dem som jobber 100%. En jobb som ringevikar vil bli beskrevet som: "Hun jobber ikke." Er hun ufør, må hun regne med å kjempe for å bli kvitt Bv. Er sannsynligvis helsestasjonen som har sendt bekymringsmelding? Bv blir meget bekymret etter melding fra helsestasjonen. Bv bruker alt de har fått opplysninger om. Det man kan gjøre er å klage på den som har sendt bekymringsmeldingen (til helsetilsynet). For helseansatte har egentlig taushetsplikt hvis det ikke gjelder alvorlig omsorgssvikt. Lønner seg også å ta kontakt med pasientombudet. Vil det lønne seg for henne å delta på møter med Bv nå, der de formidler hvor bekymret de er? De vil kanskje prøve å få henne på mødrehjem, eller delta på samarbeidsmøter med helsestasjonen der det også vil bli formidlet bekymring om forholdene etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Hun kan godt takke nei til undersøkelse/tiltak som gravid. Barnevernet har ingen hjemmel for å foreta undersøkelser i forhold til ufødte barn, men kan gjøre det dersom mor samtykker. Sannsynligvis vil det jo bli opprettet undersøkelse når barnet er født. Da må omsorgssituasjonen konkret vurderes og eventuelle hjelpetiltak anbefales ut fra dette. Anonym poster: b273d0f613df28be3a20fcee619478b3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 (Og ja, helsestasjon o.l. har taushetsplikt i forhold til ufødte barn og deres mødre. Det eneste de har anledning til å melde fra om er rusmisbruk hos gravide, og dette skal i så fall meldes til NAV). Anonym poster: b273d0f613df28be3a20fcee619478b3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 "De som har "risikofaktorer" må bevise at de har minst 5 søsken som bor like i nærheten, MED barn." Er du sikker på dette? FEM (5) søsken er det ikke mange som har. Mener du slektninger eller familiemedlemmer? Anonym poster: 7913c6d69d7a7f60ea5f8be06e0c23d4
Tabitha Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Er du sikker på dette? FEM (5) søsken er det ikke mange som har. Mener du slektninger eller familiemedlemmer? Hvis man regner med slekt på begge sider, er ikke dette et helt urealistisk "krav". Jeg mener bare å skrive at Bv stiller store krav til nettverk hvis de mener at foreldrene er hjelpetrengende. Men det hender jo også at Bv ikke tar hensyn til at foreldre har et stort nettverk, og mange venner. Når denne mora har vært i kontakt med Bv i barndommen, vil de dessverre bruke dette mot henne og mene at det er en ytterligere risikofaktor. Det er nok sannsynlig at Bv vil starte en undersøkelse ved fødselen, der de vil tilby "frivillige" hjelpetiltak etter tre måneder.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #15 Skrevet 3. mars 2013 Barneværnet har jeg bare gått å si om. Hatt kontakt med de og jeg har ikke noe negativt å si om det. Snakkest sist med de for en uke siden, de kan være til god hjelp. Men desverre har barneværnet ett dårlig rykte på seg, en leser bare bare dårlig om de i avisene og det er jo ikke dette som viser hva de gjør. I de aller fleste saker så ender det med det beste for foreldre og barn, og det skal mye til for at ett barn blit tatt ut av hjemmet. Jeg vil råde henne til å ta imot hjelp fra barneværnet nå. Med slike diagnoser kan det være veldig godt å ha noen til å hjelpe om ting blir for tøffe når barnet kommer. Trenger hun avlastning kan det bli lettere å få, trenger hun ikke så trenger hun ikke. Anonym poster: 1717394e45720e461bda93569a7f420c
Februargullet2013 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #16 Skrevet 3. mars 2013 Takk for alle svar . ho tjente godt frem til ho fikk me for da klarte ho ikke jobbe mer, ho har trygd nå og klarer ikke og jobbe,men det er jo helsemessig årsak og hun har ikke sagt hvem som meldte fra,kanskje ho ikke ønsker og si det,elllers vet ho ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå