Gå til innhold

hjertelyd


mammantilhannes

Anbefalte innlegg

er 13 uker i dag og jeg lå å hørte på lyden av lille med doppler dag tidlig <3 så herlig <3 168 slag i minuttet.

 

Så jeg lurte på om fler av dere har hørt hjertelyden enda, og deres opplevelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt hjertelyden mange ganger, første gang så tidlig som 10 uker! Hadde ikke forventet å høre noe da, så ble litt overrasket. :-)

 

Utrolig deilig, og for min del nødvendig etter flere MAer, å få det beviset på at babyen lever :-) jeg prøver å begrense det mest mulig, og vet at etter at jeg begynner å kjenne spark daglig kommer jeg ikke til å bruke doppleren så ofte.

 

Er forresten 14 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte den hos legen da jeg var 11+2. Jeg fikk jo se hjertet slå på ultralyd da jeg var 8+6, men det er noe annet å høre den herlige lyden syns jeg! ♥ Nå må vi vente helt til ordinær ultralyd og det er lenge til! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbarella og froskebarna jeg skjønner at det må være ekstra herlig etter det. jeg hadde SA i fjord, så jeg må innrømme at jeg bruker doppleren en del for betrygge meg selv. godt å høre at det er lliv der inne. gleder meg til å kjenne bevegelser <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte lyden i dag og er fremdeles i lykkerus! :D er 13 uker i dag og hørte hjertet slå klart og tydelig. Første gang jeg har hørt livstegn for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Doppler i hus når jeg var 11+5 og fikk hørt hjertet da etter litt leting. :) Får opp ganske sterk morkakelyd så tror kanskje jeg har den foran. Finner hvertfall lilleputten, men er ikke høyt nok til å det kommer opp i displayet, så da fikk jeg telle manuelt og havna mellom 160 og 170 et sted. Er 12+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan høres morkaken ut egentlig? Jeg hører en del skvulping, regner med at det er magelyder generelt, men ikke vet jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lager en svosje-lyd (litt som en rytmisk vind) og pulsen er saktere enn hos baby. Hvis du googler placental sound så finner du opptak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det bare var min puls som hørtes sånn ut, jeg. Men det er det vel forsåvidt også, siden det er jeg som forsyner morkaken. Skal søke opp lyden i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttalte meg litt bastant her, jeg er ikke helt sikker altså er bare sånn jeg har skjønt det ut fra det jeg har lest og hørt på nett. :) Tror du kan høre både mors puls og navlestrengen sammen med morkaka. Ikke bare bare og skille på alt når en skal finne ut av det selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte hjertelyd med doppler for noen dager siden. Har hørt den 3 -4 ganger,.... Men nå ar jeg ikke funnet den på et par dager og er over nervøs,... Uff. Liker ikke!!!!! Jeg er 13 +1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ligger nok barnet feil vei eller noe sånt. Da jeg var gravid sist fant de ikke hjertet hos legen den dagen jeg skulle på ultralyd ca uke 19. Alt var bra! Husk at det er tidlig Aurura! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er viktig å ikke stole for mye på doppleren. du må ikke la den skremme deg, for det er helt vanlig å ikke finne lyden av mange årsaker selvom alt står bra til med den lille. og man merker det som regel godt på kroppen sin om noe er galt.

 

det er nok helt fint der inne ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, etter laaaaaaaaaang leting,.. Fant jeg en puls på 150.... Tror ikke den var min selv om jeh stressa fælt. Den var veldig vanskelig å finne og datt ut flere ganger,... En gang ar den oppe i 170. Skal jeg stole på at deter babyen, eller kan doppleren lure meg?????

Mn NÅ skal jeg legge den bort. Fører bare med seg stress for meg,.. Hvert fall når det skalta såååååå lang tid å finne den. Var jo så lett finne den for en uke siden ca!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slått meg til ro med det. :) Det er tidlig enda, det krever ofte litt tid og det er normalt å ikke finne den lille hver gang.

Du kan jo neste gang lett sjekke din egen puls samtidig for å utelukke at det er deg den plukker opp, sjekk på håndleddet og tell i 15 sekunder og gang det med fire. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...