Gå til innhold

Dere ull-brukere :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kjøpe ullklær til babyen, men hva er normal pris? Ser at en body kan koste fra 200 kr og oppover. Kan jo ikke akkurat hamstre :S

Men så at reflex ullbodyer koster 100 kr nå på tilbud, er disse gode?

Anonym poster: a773cc8a016fe7ecda8429072b20b20b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper når det er tilbod, og betalar 100-150 alt etter kva type (tolags med superundertøy på innsida er dyrare).

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ull trenger ofte ikke vaskes like ofte som bomull, pluss at det tørker fort, så man klarer seg med litt færre plagg ;)

Reflex bomullsbodyer er i hvertfall små i størrelsen, ha det i bakhodet (str 98 var nesten for smått når vi brukte 92 ellers).

Det er først nå i barnehagealder jeg har følt behov for å ha flere plagg, skifter oftere nå. I vinter har vi hatt fem stillongser og 7-8 bodyer/trøyen, og da har vi klart oss veldig godt. Som baby var det kanskje 2-3 strømpebukser og 4-5 bodyer. Kommer helt an på hvor mye du vil vaske ;)

Skrevet

Det finnes så mye bedre ull enn reflex sin. CeLaVi, Lillelam, Livingcraft(ull/silke blanding) er så mye bedre.

Bedre kvalitet og klør ikke.

Lillelam kommer med sommerull nå. Den mykeste ulla du kan tenke deg. Tynn og fin.

Anonym poster: fa8dd6abcd028a7c4e9eaa25338ce8fa

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

For øvrig har vi brukt Name it og Janus, har ikke hatt problemer med verken kløe eller kvalitet ;)

Skrevet

Er 100 kr for en body i ull billig?

Anonym poster: a773cc8a016fe7ecda8429072b20b20b

Skrevet

Her kjøper jeg når det er salg. Kjøper da i litt store størrelser så varer de uti neste sesong.

Har ingen spesielle favoritter. Mine unger holder seg like varm med Janus på salg som med eksklusive klær fra Nøstebarn. Forøvrig er jeg veldig for klær som tåler madkinvask.

Anonym poster: 02c32677315b9c669c60c0ff36cf0f34

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tja, den er som regel på tilbud da. De "rimelige" koster ca 149,- til ordinær pris.

Skrevet

Ull er dyrt, men du trenger ikke like mye som bomull.

Jeg selger foresten mye ull til guttebaby nå. Fra 62 (som kan brukes fra 56) til 68 (som kan brukes til babyen bruker 74)

Nøstebarn, Joha, reflex, tom og Trine, safa osv.

Alt du trenger fra innerst til ytterst, fra topp til tå.

Og ta godt vare på ulla ! Bruk ullshampo fra nøstebarn eller troll :)

Skrevet

Når jeg selger ull brukt så regner jeg foresten 30 kr plagget når det er body og strømpebukse. Du kan spare massevis på å kjøpe brukt !! Bare vær sikker på at de har vasket ullen på riktig måte!

Skrevet

Du kan kjøpe brukt, det er garantert billigere.

Jeg handler ulltøy stort sett kun på tilbud, siste kjøp var en trøye og bukse i 100% merinoull for 174 kr tilsammen. Kjøpte på Lindex, og jeg synes klærne der har helt grei kvalitet.

Name it ullbody og ullstrømpebukser synes jeg er kjempegode også, særlig bodyen. Jenta mi brukte samme body fra hun var omtrent 1 år gammel til hun var 2 år. Det er forresten også en god ide, å kjøpe større klær så de holder lenger. Jeg kjøper alltid ulltøy i en størrelse større enn jenta mi bruker, synes ikke de slites særlig mye heller.

Skrevet

Tom og Trine ullplaggene fra Sparkjøp er jeg fornøyd med i forhold til pris. Cubus sine ullplagg er helt ok og de kjører 25% på alt av klær ca annenhver måned en dag eller to. Reflex er helt greit synes jeg. Har hatt lite fra Nøstebarn og Lille lam men barna mine er varme og gode fordet og vi har ingen problem med kløe eller eksem.

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Produkter.aspx?params=fh_view_size%3d16%26fh_refview%3dlister%26fh_refpath%3dfacet_5%26fh_reffacet%3dmaterial%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3007%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3007_c3016%257d%252fbasebrand%253e%257btom202620trine%257d%252fmaterial%253e%257bull%257d%26fh_eds%3d%25c3%259f

Skrevet

Det finnes så mye bedre ull enn reflex sin. CeLaVi, Lillelam, Livingcraft(ull/silke blanding) er så mye bedre.

Bedre kvalitet og klør ikke.

Lillelam kommer med sommerull nå. Den mykeste ulla du kan tenke deg. Tynn og fin.

Anonym poster: fa8dd6abcd028a7c4e9eaa25338ce8fa

Melder meg på den, ullklærne til celavi er superfine og rimelige. Jeg bruker nesten bare det merket. Det er forresten salg på www.beibibeibi.no på trøyer hvis det er det du trenger.

Anonym poster: dbbe310e3910f612e4d3726c9c268932

Skrevet

Reflex er ok det. Ikke topp kvalitet, men en baby rekker sjelden å slite ut klærne sine.

Jeg er veldig fornøyd med Janus. Gode og rimelige. Særlig Coop obs bruker å gode priser på Janus.

Name it er også bra, men noe av det er litt tynt.

Devold er noe dyrere, men god kvalitet. Mange sportsbutikker har tilbud for tiden.

Anonym poster: aee16d8763995a4c1c80b9c54a1ebd56

Skrevet

Cubus sin ull er også bra.

Anonym poster: aee16d8763995a4c1c80b9c54a1ebd56

Skrevet

Jeg elsker name it sine tynne ullbodyer med en liten hals på. Da blir hun ikke så varm når hun leker inne samt at den varmer godt når man har ytterklær utenpå. Ellers handler jeg mye billigog god ull på Hufa :)

Skrevet

Kjøper stort sett til 100 - 150 kr for ein del. brukar litt forskjellig ull, reflex er ok, joha og name it og. Likar godt Janus si ull. Ikkje like glad i T&T og cubus, då eg synes dei er litt stive. Har vorte skuffa over ullbodyane til nøstebarn. Har hatt eit par stripete med litt "krage", men dei vart veldig fort stygge i halsåpninga. Spes dei minste som måtte vaskast ein del i gulpeperioden. Trur kanskje dei i ull/silke er betre. Safa sine ull/silke bodyar ser fine ut, (såg nyleg på coop) men har ikkje prøvd dei fordi bodyperioden her er på hell.

Ein treng ikkje like mange ullbodyar som med bomull, sidan dei treng mindre vask, er enkle å skylle opp for hand, og tørkar fortare.

Skrevet

Kaster meg på celavi og beibibeibi! De har påskesalg, så jeg også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...