Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Er det noen her som har hatt det og som kan fortelle meg hvordan det kjennes ut? Det er en uke siden jeg fødte og de siste to dagene klarer jeg så vidt å gå, snu meg i sengen, puste, hoste, gå på do uten at det svir, stikker og gjør skikkelig vondt i mage/rygg. Jeg har ikke feber. Jeg klarer ikke helt å forklare hvordan vondt det er. Det gjør feks vondt å ta på magen, har prøvd å trykke lett over nederste del av magen og det verker veldig. Både når jeg trykker ned og når jeg slipper. Har selvfølgelig sendt mann og barn bort og blir jo litt mer hysterisk når jeg er alene og det ikke akkurat blir bedre.. Heldigvis er mamma på vei. Jeg vet jeg burde ringe legevakt(føden?) - men jeg vegrer meg... Anonym poster: 333db3be1226da873b9c5a44a65d7dfa
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Legevakt - NÅ. Jeg hadde smerter i magen ei uke etter fødsel, og måtte inn til antibiotikabehandling. Lå på sykehuset to døgn. Det kom en morkake-bit ut på slutten av oppholdet, den var grunnen. Det kan gi sepsis/blodforgiftning og være farlig, de tok det meget alvorlig i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Huff, det er det jeg er redd for- at det er noe igjen inni der som ikke skal være der. Jeg ringer legevakta når mamma kommer! Anonym poster: 333db3be1226da873b9c5a44a65d7dfa
Mamma til tre gutter Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Legevakt no, skjønner ikkje att folk tørr.. Du kan bli alvorlig sjuk... Dette er en av grunnene for at flere døde i barsel i gamle dager... Om du ikkje ringer for din skyld så ring for barna dine sin skyld, dem ønsker nok å ha mammaen sin hele livet.. Kam virke litt dramatisk det eg skriver men det trenger ikkje være det men av og til må man være litt dramatisk for at folk skal ta til vett... Lykke til.. Håper på å få høre hvordan det gikk... Lykke til igjen..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 jeg har pratet med legevakten - hun var mest interessert i feber. Men jeg fikk en time kvart over fire. Så får vi se hva de sier.. Anonym poster: 333db3be1226da873b9c5a44a65d7dfa
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Ville heller ringt til fødeavd. Anonym poster: 7c977e2ee26abf4573c5f8c052fab32b
Kanutten83 Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Jeg fikk beskjed av jordmødrene at jeg skulle ringe føden om jeg ble dårlig eller fikk smerter i livmorområdet etter at jeg kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Det er faktisk ikke alle som får feber, kjenner personlig to stykker som ble alvorlig syke uten feber. Ene var svigerinnen min, hun hadde smerter men ikke feber, hun oppsøkte ikke lege før hun plutselig fikk en styrtblødning så hun besvimte på kjøkkengulvet. Ble narkose, utskrapning og flere blodoverføringer, hun måtte ligge på sykehuset i flere dager med intravenøs antibiotika. Andre er kona til en kollega, hun hadde også smerter men ikke feber. Til slutt var det så vondt at hun dro på legevakten og trodde selv det kanskje var nyrebekkenbetennelse. Viste seg at hun hadde skyhøy crp, hadde rester av morkaken i livmora, narkose, utskrapning og flere dager på sykehuset med intravenøs antibiotika. Hadde ikke tatt noen sjanser med dette altså, godt du har fått time på legevakten. Anonym poster: a1659ef778d503f0845e4266562f63f9
Februargullet2013 Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Hadde tatt kontakt med føden,tror de er mer seriøs enn legevakten,men ser du skal til legevakten. håper alt er bra med deg da
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Kom deg til lege. Jeg har nettopp kommet hjem etter 3 dager på sykehus etter betennelse i livmora pga rester som ikke kom ut etter fødsel. Jeg hadde riktignok feber og følte meg dårlig, men hadde lav feber (37,5-38), og dessuten svake smerter lignende dem du beskriver. Slo ut på crp, og ul viste at det var rester i livmora, så jeg måtte få cytotec for å få dem ut og dessuten en heftig antibiotikakur for å få bukt med betennelsen. Du må ha behandling om det er det det er, ellers kan du bli fryktelig syk..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 Jeg hadde slike smerter etter fødsel, jeg hadde så vondt i hele underlivet, magen ,ryggen , at jeg trengte hjelp til å snu meg i sengen, og komme meg opp. Hadde skyhøy feber og altfor rask puls.. Viste seg å være uvi og infeksjon... ble innlagt, fikk intravenøs antibiotika og smertestillende, samt at jeg måtte ta gu hver dag i en uke... Anonym poster: e68bffd63237ad035ab7f15c9f8483eb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 Da har jeg fått selexid for uvi med beskjed om at hvis ikke magesmertene gir seg blir mindre så skal jeg ringe ambulanse. Bor ett stykke fra legevakta.. Crp var ikke særlig forhøyet, noe bakterier i urinprøva og 38,4 i feber.. Anonym poster: 333db3be1226da873b9c5a44a65d7dfa
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Da har jeg fått selexid for uvi med beskjed om at hvis ikke magesmertene gir seg blir mindre så skal jeg ringe ambulanse. Bor ett stykke fra legevakta.. Crp var ikke særlig forhøyet, noe bakterier i urinprøva og 38,4 i feber.. Anonym poster: 333db3be1226da873b9c5a44a65d7dfa Hos meg var det også bakterier i urinprøven, men sykehuset pg gyn-pol mente den er ugyldig når man har renselse, da vil den være forurenset uansett. Hos meg var crp på 32, og så 38, altså ikke veldig forhøyet. Likevel hadde jeg infeksjon i livmora.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå