Gå til innhold

Må barn oppleve noe hele tiden...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåler deres unger å ha en hel dag hjemme, uten at det blir mas om å gjøre ditt og datt. Kino, lekeland, ute, på besøk, ha besøk, henge i trærne? Klatrer de langs veggene og henger i tapeten om dere har en lugn hjemmedag.

Anonym poster: 1bc63291ff539c91b070d04bf9610475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 av de tåler det godt og kan nyte en stille og rolig dag, de 2 andre er oversosiale og går på veggene til slutt om vi ikke finner på ett eller annet om ikke annet. Dvs, den ene er så stor nå at hun løser det selv ved å oppsøke venninner hun kan være med.

Skrevet

Vi har ei jente på 5år,og hun kan helt fint slappe av en hel dag hjemme uten at vi må gjøre noe.. Men på slike innedager får hun gjerne se litt film, ds, leker med lekene sine, el vi spiller spill med hun! Hun er oppvokst med at det ikke trenger skje noe hele tiden, og vi synes at barn skal kjede seg litt innimellom! Det er bare sunt etter min mening ;)

Anonym poster: 3ff92c3db76a49edf980fae3ac9c8877

Skrevet

Vi har (ofte) slike dager her hjemme, iallefall nå når jeg er høygravid og orker lite.

4,5 åringen synes det er godt å ha rolige dager, og maser aldri på masse aktiviteter:-) han pusler med sitt, bygger Lego, ser en film, tegner, maler, klipper og lager masse rart av f.eks en pappkasse.

Synes det er deilig at han sysselsetter seg selv.

Til vanlig så prøver vi å finne på noe, men da er det vi voksne som tar initiativ:-) badeland, fisketurer, og andre turer er populært.

Skrevet

Selvfølgelig

Barn har godt av å kjede seg av og til :-)

Skrevet

Mine barn klarer godt å være hjemme både en og flere uten at vi "må" noe.

De har travle nok dager med barnehage, opp tidlig og lite tid på ettermiddagen.

De underholder seg selv med lekene sine i timevis.

Akkurat nå leker sønnen min med to biler og en kinderegg-figur. Og det har han gjort i en time :-)

Skrevet (endret)

Trur barna syns det er deilig med rolige hjemmedager med mye foreldrekos dersom hele uka ellers består av barnehage eller skole. Men det er sjelden vi er inne en hel helgedag, syns dagen blir fryktelig lang da. Men har som regel enten planer for formiddagen eller ettermiddagen, sjelden vi er på farten hele dagen. Hvertfall ikke nå som jeg snart er høygravid :P I dag skal vi på skogstur med grilling i sola med et vennepar + barn når gutten vår på 22 mnd våkner fra duppen sin, på formiddagen har det vært innelek + en knapp time ute på racerkjelken med pappaen.

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

Glad for å høre det for min oppfatning av manges hverdag er at barna hele tiden må ha noe og finne på og foreldrene tar av pga dårlig samvittighet fordi de er hjemme en dag.

Ja, begynte å tenke på det i forbindelse med hun som er hjemme med syke barn i dag og synes det er ille...

Anonym poster: 1bc63291ff539c91b070d04bf9610475

Skrevet

Vi trenger ikke å ha organiserte aktiviteter hele tiden, og kan fint ha rolige hjemmedager.

Men å være inne en hel dag er jo fryktelig kjedelig da. Min erfaring er at det da blir mye TV- og film.

Så her må vi ut av huset. Trenger ikke være mer enn at ungene leker ute i hagen mens vi rydder, måker snø el.

Anonym poster: 9db4f8835ff8127f001178e39c74d607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...