Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Sliter enormt.. Hvor ellers enn her kan jeg få hodet kappet av, men samtidig kanskje et og annet godt råd ? H*n er her kun 4-5 ganger i året, så dette er selvsagt en spesiell og vanskelig situasjon. Pappaen vil selvsagt gjøre alt for at vedkommende har det best mulig her, og livredd for å gjøre noe galt, irettesette eller ta opp noe som kan føre til dårlig stemning .. Det skjønner jeg veldig godt. Dessverre går ikke jeg og stebarnet sammen .. Overhodet !! H*n vil ikke forholde seg til meg i det hele tatt. Snakker ikke til meg, svarer ikke når jeg spør om ting, og vil helst ikke at jeg skal være med på ting h*n og far skal .. Vil helst sitte "oppå" far hele tiden, og følger etter hvor enn han går .. Dette har holdt på i flere år nå, og det blir så dårlig stemning h*n er på besøk. Er ikke annet enn hyggelig mot stebarnet, prøvd alt fra å være pratsom og tøysete til litt mer stille for å se om noe har noe hensikt. Har patet med samboer om dette og at han bør ta det opp med barnet sitt, høre om det er noe som plager h*n, men han gjør ingenting og vil ikke høre at det er noe galt, og at det er jg som er voksen og bør håndtere situasjonen. La det gå seg til ... Men som sagt det har gått flere år nå, og h*n nekter å forholde seg til meg eller i det hele tatt vedkjenne seg meg .. Dette plager meg skikkelig og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre eller si mer .. Noen som har noe hyggelig å si eller noen gode råd ? Anonym poster: 2afae0c047bc3fc3e8a617d9ab8d3465
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Er barnet gammelt? Kanskje moren til barnet snakker stygt om deg eller noe. Samboeren din bør snakke med barnet om hvorfor han eller hun syns så dårlig om deg. Anonym poster: c1b014805c49eaef217ec34fef4ea29c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Først og fremst ville jeg ikke hatt overskriften stebarn. .. Det her er noe mannen din må ta opp. Men hvis det bare er der 4-5 ganger i året så la de være sammen bare de to. Anonym poster: 87fa23e99bb0b67bed1f57f502da33ca
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Barnet vil nokk ha far for seg selv når det er hos dere, er det han som har flyttet langt vekk kan det jo hende barnet klandre deg for det pluss at du er i "veien" for at mor å far kan bli i sammen igjenn, eller rett å slett at mor har sagt noe til det :/ Anonym poster: cee67bbe7c5e761949083e6581d39f9b
Gjest Morn du Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Far må se at det er et problem for deg og ta det opp med barnet sitt. Han må få det til å fortelle han hva som skal til for at dere 3 kan ha det fint sammen. Selvfølgelig er du den voksne, men det hjelper fint lite når barnet ikke er mottakelig for noe.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Barnet er tolv så begynner jo å bli "voksent" Tror ikke moren prater stygt om meg. Hun er godt gift og fått flere barn, og barnet hun har med min mann er resultat av en fyllefest,så det burde hvertfall ikke være noen vonde følelser mot meg der. Jeg synes også min samboer bør ta det opp, men det går ikke inn... Anonym poster: 2afae0c047bc3fc3e8a617d9ab8d3465
Gjest Morn du Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Nummer 2, hva mener du overskriften bør være?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Først og fremst ville jeg ikke hatt overskriften stebarn. .. Det her er noe mannen din må ta opp. Men hvis det bare er der 4-5 ganger i året så la de være sammen bare de to. Anonym poster: 87fa23e99bb0b67bed1f57f502da33ca Jeg synes også de bør være kun de to noen ganger. Men ikke HELE tiden. Vi blir jo ikke en familie av slikt ... Anonym poster: 2afae0c047bc3fc3e8a617d9ab8d3465
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Nummer 2, hva mener du overskriften bør være? Det er jo ikke stebarnet i seg selv som er problemet det er jo mannen. Mannen vil ikke ta det opp...men overskriften blir mer som at det er stebarnet som er noe galt med. Stebarnet har jo fått lov å gjøre slik hele tiden av faren. Men til hi..kanskje stebarnet straffer dere siden dere ikke er mer involvert i dets liv. 4-5 ganger i året er lite kontakt...det er kanskje stebarnets måte å gjøre opprør på Anonym poster: 87fa23e99bb0b67bed1f57f502da33ca
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Nummer 2, hva mener du overskriften bør være? Det er jo ikke stebarnet i seg selv som er problemet det er jo mannen. Mannen vil ikke ta det opp...men overskriften blir mer som at det er stebarnet som er noe galt med. Stebarnet har jo fått lov å gjøre slik hele tiden av faren. Men til hi..kanskje stebarnet straffer dere siden dere ikke er mer involvert i dets liv. 4-5 ganger i året er lite kontakt...det er kanskje stebarnets måte å gjøre opprør på Anonym poster: 87fa23e99bb0b67bed1f57f502da33ca Jeg har tenkt på det jeg og. Barnet og vi bor på hver vår kant av landet, derfor har det blitt lite besøk. Anonym poster: 2afae0c047bc3fc3e8a617d9ab8d3465
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå