Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Anonym poster: 128567955246366c942e316f1fcf71de
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Ok. Anonym poster: fc07f0a4153b51096564f76d0b27900d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Sånn er livet iblant.. Vanskelig å gjøre noe med det... Men la ungen vite at hun er verdens vakreste for dere i hvert fall!! Anonym poster: 6aaad1b886df1305561f81f4f5239e45
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 HI her. Innlegget forsvant. Jeg er en undelig stolt mamma til mine tre barn. Til de to eldste har jeg fått høre hele tiden at de er veldig vakre. "Oj, han var pen", "de sønnene din er virkelig ekstremt vakre". De er vakre. Lillesøster er i mitt hjerte like vakker som guttene, men hun har ikke deres dåreøyne, fantastiske hår og gyldne hud. Ingen har sagt til meg at hun er vakker. Hun er skjønn, god, fin. Hun ligner på meg... :-) Brødrene på pappa. Jeg har selv vært den som alltid ble sammenlignet med min pene søster og hørte hele barndommen hvor vakker hun var. Det HAR preget meg og jeg håper så inderlig at ikke lille gull vil føle det på samme måten. Kjenner det svir i mammahjertet mitt og omtale noe som lite viktig som utseende..., men like vel - jeg kjenner på det. Noen andre som innrømmer noen lignende følelser?? Anonym poster: 6e5f3910961078b6c26fda876b09bd54
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har litt det samme "problemet" med mine. Yngste er bare nyyydelig. Altså ganske klassisk "pen". Eldste er jo selvsagt også nydelig, men kanskje ikke det "folk flest" vil kalle pen. Altså: Jeg elsker begge like mye, men jeg kan jo se for meg at dette kan bli et problem i fremtiden... Spesielt siden det er under 2 år mellom dem. Anonym poster: 2fe7308a20af173f4da1a2bf8136b87a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Sånn er livet, noen er penest, noen er smartest, noen er flinkest i sport, noen er flinkest til å tegne, noen er flinkest til å synge osv osv Løft jente opp på tingene hun er flinkest til. Har fire barn selv og de må stadig kjenne på det at det er noe et søsken er flink til, får skryt for o.l. som de kanskje ikke er så gode på selv. Er livets lærdom det, vi kan ikke hevde oss i alt. Anonym poster: c0714a7d09b81339997cd883c0abc417
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Har selv blitt sammenlignet med min søster hele livet, alle har sagt indirekte eller rett ut at hun er penere enn meg. I dag har jeg vokst meg penere og får mye mer oppmerksomhet enn henne. Tenkte bare jeg skulle si at du skal være glad for hennes del at hun ikke har søstre hun blir sammenlignet med. Det hadde vært mye verre. Anonym poster: cfcd4c1da23e1fdf89cac969c03614d2
Hun.der Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Ja, sier som personen over, det hjelper nok veldig at det er brødre og ikke søstre hun sammenliknes med. Pass på å gi henne bekreftelse på at hun er fantastisk fordi hun er den hun er.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Har faktisk ikke tenkt på at det kanskje er lettere uten en søster. Hun er jo min deilig, lille jente som jeg elsker uendelig høyt uansett. HI Anonym poster: 6e5f3910961078b6c26fda876b09bd54
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Alle venninnene hennes kommer til å være misunnelig på hennes kjekke storebrødre, kanskje kan det bli veldig positivt for henne at venninnene hennes svermer for brødrene hennes Ikke sikkert hun blir sammenlignet på den måten du frykter. Anonym poster: c0714a7d09b81339997cd883c0abc417
håperpåvinterbarn Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Som de over sier, godt det er brødre, da kan det bli en fordel heller enn en ulempe. Jeg er dem mindre pene søsteren. Lillesøster er nydelig og veldig smArt (og snill ), jeg har innsett det nå i voksen alder, men mamma var så flink til å fortelle meg at jeg hadde så vakkert hår osv osv at jeg nok ikke fokuserte så veldig på at lillesøster faktisk et penere enn meg
Caprica Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 Ting kan forandres når man kommer over puberteten også. En naboene var så nydelig som barn, men som voksen er hun helt ordinær. normAlt pene gutter er blitt sskikkelige kjekkaser som voksne.
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 Jeg var et lite vakkert barn, store ører, utstående tenner, pistrete hår, store øyne, skranglete og langbeint. Et sånt barn som folk sa "hun er jo ikke helt heldig med utseende, stakkar, men hun er veldig sjarmerende!" Så kom puberteten, og sakte men sikkert vokste jeg meg pen. Proporsjonene ordnet seg, ørene passet til hodet mitt, håret ble fyldig og blankt, de spisse skuldrene og hoftene mine fikk litt kjøtt på seg, tennene fikk regulering - og vips, så var jeg en sånn som guttene snudde seg etter Den eneste som ikke skjønte helt at hun hadde blitt pen, det var meg. Jeg var vant til å være den stygge, men morsomme og sjarmerende, og var i grunnen fornøyd med det. Oppdra datteren din til at utseende ikke teller, for det gjør det ikke for de fleste av oss, og at det er mye viktigere å være vakker på innsiden enn på utsiden.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Av mine 3 er den eldste og yngste lik av utseende, og har arvet sin fars store runde øyne og mørke lange vipper og markerte bryn. Midterste er som meg, lyse vipper og bryn og ikke fullt så runde øyne. Som baby var hun jo ikke like bedååååårende som de andre to (små griseøyne og dumboører), men jeg ser at nå som hun har blitt større så er hun jo supersøt hun også men på en annen måte. Håret dekker dumboørene f.eks. Ikke at jeg ønsker å bry meg med det ytre, men man gjør jo litt det også da. Uten at man kan styre det. Har tenkt "stakkars barn" noen ganger men det er jo helt tullete egentlig.. Anonym poster: 775ba010bbeb1c35d09ebb70a9a21a3b
Hannepålandet Skrevet 3. mars 2013 #15 Skrevet 3. mars 2013 Jeg var en pen unge helt til jeg var ca 8-9 år så var jeg fugleskremsel til jeg var 20, ble jeg pen igjenn.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #16 Skrevet 3. mars 2013 Jeg var også den minst pene av meg og søsteren min. Og tror det stemmer som flere andre sier; vær glad for at det er brødre hun må sammenligne seg med, og ikke søstre. Mine foreldre sa aldri direkte til meg at søsteren min var mye penere enn meg, men de var nok heller ikke så veldig påpasselige med å styrke min selvtillit som "den mindre pene". Jeg vet at jeg skal gi alle mine barn enorm bekreftelse på at de er flotte, vakre og gode, og håper jeg kan gjøre mitt for at den ekle følelsen av å føle seg styggest ikke får prege dem. Husker spesielt at foreldrene mine alltid akket seg så veldig over hvor tynn lillesøstera mi var. Type: "årh, det er jo umulig å finne klær som passer henne! Heldigvis har vi deg som passer i vanlige størrelser...." Joda... hyggelig sagt. Det resulterte blant annet i at jeg ikke spiste noe en hel sommer da vi var på ferie i Italia, fordi jeg følte meg supertjukk og foreldrene mine til stadighet snakket om hvor flott det var i Italia, fordi her var jentene så slanke at det gikk an å kjøpe bukser som passet søsteren min! så lenge du passer på å bygge henne opp med positive kommentarer, så går det nok veeeldig bra! Anonym poster: 9588f1bccae8e0e2e3d6005ec00a8e03
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #17 Skrevet 3. mars 2013 Skjønner hva du mener. Eldste og yngste mine har store øyner, pene trekk og kjempetykt, krøllete, vakkert hår. Mellomste har tynnere hår med litt fall, små øyner og ikke klassisk pene trekk. Heldigvis har mellomste sjarm. Når de to eldste danser f.eks blir man automatisk mest opptatt av mellomste, som har en utrolig rytme og utstråling, som de to penere søsknene mangler. Anonym poster: f91ab69d986ec4bd0b2e356af091ad88
Gjest Antarctica Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Min mellomste er vel den som er minst "klassisk pen" av de tre, men likevel den alle blir forelska i, i alle fall alle voksne. Han er så søt og god, alt for snill egentlig, og alltid smilende og glad. Han vet ikke selv at han er en plattfot liten brilleslange med indianernese og valpefett, han ler og prater og elsker verden. Og verden elsker ham. Han har gode kompiser, trives på skolen, trives på trening, er musikalsk og flink til alt. Selv er jeg også ganske betatt av hans holdning til livet, og tenker at ingen noen sinne vil se ham som den "minst pene". For mennesker man liker er alltid pene. Og alle liker gullgutten min.
Koala *g07* Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Alle har vel hørt om den stygge andungen som ble til en vakker svane. Ofte synes jeg det faktisk stemmer, at disse nydelige vakre babyene blir til helt ordinære, og de litt mindre pene, blir ordentlig nydelige jo eldre dem blir.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Slik er det. Søsken er forskjellig. Har selv 2 jenter, der den ene jenten er utrolig vakker, skikkelig dukke med knallbrunne dådyrøyne og langt mørkt bølgete hår og gyllen i huden. Den andre jenten er helt lys med blå øyne og superlys hud. Hun skorer allikevel ofte flere poeng enn søsteren hos andre mennesker fordi hun har en nydelig personlighet og så er hun søt også, så noen ganger har ikke utseende så utrolig mye å si i lengden, men det er har personligheten! Anonym poster: 18834f53480c34c30cd043cae12eaf80
magica fra tryll Skrevet 3. mars 2013 #21 Skrevet 3. mars 2013 Heldigvis er ikke det å være "pen" det viktigste i verden;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå