Gå til innhold

Psykologstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som psykolog, og i den stillingen jeg har jobber jeg med barn og er mye rundt på farten til skoler, helsestasjoner etc. Jeg trives egentlig kjempegodt, men føler noen ganger at det er for mye stress, og jeg klarer ikke helt å legge fra meg jobben hjemme. Jeg vil så gjerne hjelpe, og strekker meg kanskje for langt noen gang.. Det jeg lurer på er om det bare er sånn når man jobber i dette yrket, eller om det finnes arbeidsplasser som er mindre stressende? Noen som har erfaring med å jobbe med både barn og voksne? Vurderer å skifte jobb, men vil gjerne ha synspunkter.

Anonym poster: 2a58fe282d1cdd04e359ef244e485ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må jo ikke jobbe klinisk, men det er du vel klar over.

Jeg tror det er som i mitt yrke - barnevernkonsulent - at man får hardere hud og blir flinkere til å legge bort jobben på hjemtur etter hvert. Det tar en del tid, og en del faller av på veien og søker seg over i mindre belastende stillinger.

Anonym poster: ec070c1a524f8df8567e5c6e78ed8780

Skrevet

Jeg jobber som psykolog, og i den stillingen jeg har jobber jeg med barn og er mye rundt på farten til skoler, helsestasjoner etc. Jeg trives egentlig kjempegodt, men føler noen ganger at det er for mye stress, og jeg klarer ikke helt å legge fra meg jobben hjemme. Jeg vil så gjerne hjelpe, og strekker meg kanskje for langt noen gang.. Det jeg lurer på er om det bare er sånn når man jobber i dette yrket, eller om det finnes arbeidsplasser som er mindre stressende? Noen som har erfaring med å jobbe med både barn og voksne? Vurderer å skifte jobb, men vil gjerne ha synspunkter.

Er du relativt nyutdannet? Det blir bedre etter hvert, med erfaring og veiledning, men man blir aldri uberørt av den jobben. Det handler om egne grenser og å forholde seg realistisk til at man faktisk ikke strekker til over alt. Det å ikke strekke til er IKKE unikt for psykologyrket. Du bør få det en god og erfaren psykologspesialist som veileder, der egne følelser og perspektiver på jobben er tema.

Hilsen psykolog

Anonym poster: 50cef6f7a3216539f175b47bc03ae3f3

Anonym poster: 50cef6f7a3216539f175b47bc03ae3f3

Skrevet

Ja, jeg er relativt nyutdannet. :) Jeg skal ta med meg det dere skriver. Takk! :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...