Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Ettåringen min har plutselig blitt så veldig småspist. Hun har vært veldig matglad inntil hun ble syk for halvannen måneds tid siden. Hun har vært ganske dårlig lenge, med mye feber, snørr, vond hals og alt mulig. Har også fått endel nye tenner i denne perioden men vet ikke om det har noe å si.. Hun får mme (hypoallergen da hun reagerer på vanlig mme - mulig laktoseintoleranse).. og har inntil nylig vært veldig glad i grøt (sinlac, laktosefri), brødskiver med leverpostei (halve skiver gikk rett ned) og alt mulig av middagsmat.. + alt mulig av frukt og grønt. Nå har det snudd helt... Iløpet av en hel dag spiser hun gjerne bare noen få pølsebiter eller noen biter middagsmat.. resten av dagen er det full nekt! Skje-mate, inkludert grøt, er helt uaktuelt. Hun freser av sinne bare hun ser skjeen.. selv om hun får holde på selv også.. bare kaster på gulvet.. blir fryktelig sinna. Brødskivene går veggimellom... Hun drikker mye mme, men nå er det altså nesten det eneste hun får i seg iløpet av hele døgnet.. Dette har vart i over en måned nå... Jeg har fått time på helsestasjonen neste uke.. Noen som har tanker om dette? Anonym poster: 91692f734cffc54f4cfdb110fc7bf55f
Kari K. med to søte små Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Grove vaffler. Rundstykker. Polarbrød. Havregrøt. Smoothie. Omelett. Har du prøve å variere kosten litt? Vanskelig med barn som ikke vil spise. Har opplevd dårlig matlyst her også. Men det har alltid gått over.
Kari K. med to søte små Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Grove vaffler. Rundstykker. Polarbrød. Havregrøt. Smoothie. Omelett. Har du prøve å variere kosten litt? Vanskelig med barn som ikke vil spise. Har opplevd dårlig matlyst her også. Men det har alltid gått over.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har prøvd litt forskjellig, polarbrød og havregrøt har jeg prøvd.. Uten hell... Omelett har jeg ikke prøvd, det kan jeg jo forsøke.. Det ser ikke ut som hun går ned i vekt, siden hun drikker mye mme, men det kan vel ikke være god nok næring for en ettåring? selv om det kanskje er nok kalorier i det... HI Anonym poster: 91692f734cffc54f4cfdb110fc7bf55f
Caprica Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 For det første vil jeg si at du må gi henne tid. Ikke press. Om du tvinger i henne mat ved bordet kam måltidet bli en negativ arena for barnet ditt og det kan få ringvirkninger senere Treåringen her spiser ikke mye, men følger fint kurven likevel. For det andre så bør du kutte ned på mme og kun gi vann som tørstedrikk. Hun drikker seg sikkert mett nok til at hun ikke vil ha mat. Det er dessverre ikke så lett å si at "barn spiser om de blir sultne nok", det får du sikkert høre her også, enkelte barn kan gå i dagesvis uten å spise stort og spisevegring hos små er vanlige enn man skulle tro. Så lenge barn fortsetter å vokse i høyden er det greit, er jeg blitt fortalt, at de ikke går opp på vekta en periode trenger ikke være alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå