Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Det er to uker til termin, og jeg har tenkt litt på om det kanskje kan være litt lurt å sånn smått begynne å pumpe brystene? I kanskje 10 min om dagen, eller mindre? Sist, så tok det over 1 uke før melka kom, og vi fikk ikke reise i fra sykehuset før den var kommet og ammingen var i gang. Det er noe jeg ikke vil oppleve igjen. Men er det kanskje dumt, sånn i tilfelle jeg starter melkeproduksjonen helt og ungen vil gå glipp av den der gule melka som kommer først?? Hvor viktig er den? Anonym poster: 61724ee4c4f31271e8eb02d79ad0339c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Det er ikke noe poeng i å starte å pumpe nå, det eneste som kan skje er at det er med på å starte fødselen. Hormonene som kommer i forbindelse med fødselen er med på å starte melkeproduksjonen. Det er ikke vanlig å måtte bli på sykehuset til melka har kommet hvis babyen tar puppen greit. Jeg syns det er rart at du måtte bli så lenge sist hvis ikke det var en spesiell grunn til det og jeg kan ikke tenke meg at dere må bli så lenge nå. Da hadde jeg i tilfelle sagt at jeg ikke ønsket å bli der lenger og reist hjem. Jeg har bestemt selv når jeg skulle hjem etter begge mine fødsler. Anonym poster: f6c9c7bf5187c64580a05cffa9d89ea7
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har hørt om flere som måtte være til melka kom, men jeg tror nok det handler om at sykehuset gir inntrykk av at de må det, og at man som førstegangs ikke stiller seg kritisk til noen ting som helst. De kunne sikkert bedt meg om å amme i dusjen sist, og jeg ville gjort det uten å mukke. De ga sønnen min MME, uten å spørre meg først, hvilket jo bidro til at han bare sov og sov og jeg i hvertfall ikke fikk ammet noe, og jeg bare sa ja og ha...det var først noen dager senere når jeg hadde fått summet meg litt at jeg kjente hvor eitrende forbanna og urettferdig behandlet jeg følte meg. Denne gangen har jeg snakket med jordmor og sagt at jeg vil hjem så fort som mulig, spesielt med tanke på å få i gang melka. Og det var hun enig i, jeg kunne dra hjem samme dag og heller komme tilbake for å ta prøver ol. Så vi får se. Men nei HI, de kan ikke tvinge deg til å være der, selv om de selvfølgelig bare har barnets beste i tankene. Skriv fødebrev og tenk igjennom hva du ønsker og hvordan du vil ha det. Det ordner seg nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå