Gå til innhold

Tips mot sånne plante-fluer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kryr av de i stua :-(

Anonym poster: bbf14c622b582f3391d430ee6e7fdb50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eddik, sukker og en dråpe Zalo i ei skål

Skrevet

Kast ut plantene, vask godt og kjøp nye planter.

Et kjærringråd er å fylle sand på jorden til potteplantene, men jeg tror ikke det fungerer særlig bra.

Anonym poster: 9824ac5df4f8de7108d17ff3da5857b1

Skrevet

Kommer de fra plantene stikker jeg flere fyrstikker ned i hver potte, med hode opp. Fungert greit hos meg.

Sjekk litt under sofaer og andre steder om du finner noen smuler eller annet rusk, fluene har kommet her i huset når en av ungene har funnet ett lurt hjemme sted til noe mat. Og da bosetter de seg i plantene etterhvert.

Anonym poster: c27419b831e28ae729a255c519abef3c

Skrevet

Eplecidereddik og zalo i en skål/kopp. Len deg tilbake og tell antall drulnede fluer når kvelden kommer ;)

Skrevet

Eplecidereddik og zalo i en skål/kopp. Len deg tilbake og tell antall drulnede fluer når kvelden kommer ;)

Det hjelper bare om man har de på kjøkkenet eller rundt frukskålen, for da vasker man kjøkkenet og fjerner frukten samtidig.

Men har de lagt ett i jorden til plantene dine kommer det bare fler og fler helt til du har fått drept neste generasjon som klekkes i jorden, og det kan være vanskelig.

Anonym poster: 9824ac5df4f8de7108d17ff3da5857b1

Skrevet

Ingen mat, frukt, smuler +++ på benkene, alt inn i kjøleskap. Vaske grundig, sette ut små skåler med eddik og zalo her og der. Borte på et par dager.

Anonym poster: 41c4a584036876c59b4c5fe09b10d9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...