Gå til innhold

Noen som er kjent i Torrevijeva - Spania ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å kjøre bil i området ?

Er en ganske forsiktig sjåfør som liker meg best der jeg er kjent. Men nå skal jeg straks en tur dit og ser at det blir litt klønete å ikke ha bil tilgjengelig.

Kan ta taxi til og fra flyplassen, men det koster like mye som en uke med leiebil.

Det hadde jo vært greit å ha bil for å komme seg på butikk etc også.

Men er det galskap å sette se gi en bil i Alicante, og kjøre til Torrevijeva uten erfaring med å kjøre i utlandet, og når man er litt pysete?

Anonym poster: 03279749e3d96e6b4e3747076062cdfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det å kjøre bil i området ?

Er en ganske forsiktig sjåfør som liker meg best der jeg er kjent. Men nå skal jeg straks en tur dit og ser at det blir litt klønete å ikke ha bil tilgjengelig.

Kan ta taxi til og fra flyplassen, men det koster like mye som en uke med leiebil.

Det hadde jo vært greit å ha bil for å komme seg på butikk etc også.

Men er det galskap å sette se gi en bil i Alicante, og kjøre til Torrevijeva uten erfaring med å kjøre i utlandet, og når man er litt pysete?

Anonym poster: 03279749e3d96e6b4e3747076062cdfb

Har bodd et par år i Torrevieja og har kjørt utallige ganger Torrevieja-Alicante.

Første tips er å holde fartsgrensen! Politiet har flere lure steder de står og venter på å ta deg. Stopper de deg og du ikke har kontanter til å betale boten tauer de bilen.

Hvis du holder fartsgrensen er det sikkert mange som kommer til å kjøre forbi deg så bare vær obs på det.

Inne i sentrum er det bare enveiskjørte gater nesten så følg med på hvor du skal. Selvom noen har vikeplikt betyr ikke alltid det at de stopper.

Kan anbefale Larsen Rent a Car for bilutleie

Anonym poster: 347eb489d3e2eb5663150be5200e5707

Skrevet

Kommer ikke til å kjøre for fort ihvertfall, men pleier å holde fartsgrensen ja. Og på motorveien kan jo andre bare kjøre forbi i ventre felt.

Men er det vanskleig/klønete å komme ut fra flyplassen f eks ? Eller sier det seg selv hvor man skal kjøre, hvilket felt etc ?

HI

Anonym poster: 33219a963836b6303f7c7b82881642b3

Skrevet

Lei deg en bil og lei/ha med en GPS, så går det der helt fint. Jeg kjører selv når vi er der, og det er bare å puste ut og ta det med ro. Går kjempefint, og det er absolutt fordel å ha bil der nede.

God tur :-)

Anonym poster: f6336ffb126f45bb1b4c94a9bcf5f711

Skrevet

Det er ikke vanskelig å finne frem ut fra flyplassen. De har nettopp bygget om, og det er godt skiltet. Midt i sentrum er det en fordel å være kjent når du kjører, men med gps er det ikke noe problem. Er sjelden vi kjører der inne egentlig. Parkerer bare i utkanten av sentrum, og går tur langs promenaden. Ellers ligger jo de største kjøpesentrene og beste butikkene utenfor sentrum, samme med de beste strendene, så det er en stor fordel med bil.

Vil bare tipse om et helt nytt kjøpesenter som ligger langs motorveien ved avkjørselen til La Zenia. Det er digert!!

Anonym poster: 3d32121a4299466641fff9a428029fd6

Skrevet

Ja, kommer ikke til å kjøre inn i sentrum. Men det tar ca 40 minutter å gå fra huset og inn til sentrum, så det blir nok for langt for minstemann for å gå på kosetur.

Greit å kjøre til utkanten av sentrum ja, og gå resten.

Kan hende jeg prøver meg da. Huff gruer meg allerede :-)

Komer ihvertfall til å leie den minste bilen jeg finner.

Anonym poster: 33219a963836b6303f7c7b82881642b3

Skrevet

Hei

Jeg bor i Quesada som er ca 10 min kjøring fra Torrevieja. Kjører masse inni byen og synes ikke det er vanskelig å orientere seg. Det meste er enveiskjørte gater men med stedssans/retningssans så går det greit. Stor fordel med gps slik som de andre sier dersom du ikke er kjent i området.

Spanjolene kjører villmann i tllegg har du mange nasjonaliteter som bor her med ulike kjøremønster. Jeg kjører derfor alltid forsiktigt og slipper med glede andre forbi. Mange veier har 2 felt og da er det bare å holde høyre felt og la de andre kjøre sitt eget løp :-)

Hvis du har 40 min å gå inn til sentrum hvor skal dere bo? Jeg er godt kjent områdene :-)

Jeg ville aldri ha vært her nede uten bil. Du må ha det for å komme deg rundt både til handling og div severdgheter osv som hører en ferie til. I tillegg består den største delen av en handling av væske (vann, brus o.l ) dette veier og er ikke å anbefale å drasse på. Spesielt om sommeren når det er veldig varmt.

Anbefaler Centauro.com til leiebil. De har alltid vært rimeligst når vi har sjekket.

ps: Når du skal reise fra flyplassen og til Torrevieja så anbefaler jeg dere å kjøre veien 332 istedet for motorveien A7/AP7.

Det er kystveien sørover. Litt roligere tempo og mye mer å se underveis + at du kommer rett på Torrevieja istedet for motorveien hvor man kjører mer inne landet.

Når du kommer i første rundkjøring utifra flyplassen så følger du veien 332 mot Cartagena. Holder rett frem i alle rundkjøringene sørover og etter ca 40 min er du i Torrevieja :-)

Når skal dere reise?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...