Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Beklager darlig norsk. Hva hadder dere tenkt hvis dere fikk brev frå barnehagen . Der står at det er innsparing og at de kjem ikkje til å leie in vikarer når det er sjukdom og kurs. Det skal ikkje gå utover sikkerheten til ungene ! ( ???? ) Turer og forskulegrubber blir utsatt. er ikkje en viss regel som sei hvor mange ansatte skal være på jobb hvor størrelsen på barnegrubben? Anonym poster: 473ec81c7e9636b6b63900707791d808
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Det er retningslinjer, men ingen absolutt regel eller lov ang. bemanning i barnehagen. Det skal være en ansvarlig pedagog, men ikke nødvendigvis på jobb eller på avdelingen / basen. Anonym poster: 9b49198d1ac9bea31f3252ecf4b99ccf
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Hva er en grubbe? Anonym poster: 7a2f29e32e264825b155f118a8b2112e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Hva er en grubbe? Anonym poster: 7a2f29e32e264825b155f118a8b2112e Gruppe vil jeg tro ut fra sammenhengen Anonym poster: 9b49198d1ac9bea31f3252ecf4b99ccf
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Ja jeg meinte gruppe :-) Anonym poster: 473ec81c7e9636b6b63900707791d808
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Sånn er det her i kommunen og. Drøyt syns jeg.... De leier inn vikar ved sykdom, men ikke de første 16 dagene som er arbeidsgivers ansvar å dekke.
DaTuMa Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Mange kommuner får ikke lov til å leie inn før det har gått 16 dager. Det er ganske drøyt. SVs at ofte må de avlyse aktiviteter og turer o.l. Fordi de da kun er 2 ansatte på jobb som skal passe 20 unger
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Hmm... Er ikke det ulovlig? Her blir det kalt inn vikarer med engang... Artig første gangen ungenes faktiske tante var vikar og ungene fikk beskjed om at de ikke fikk kalle henne tante av de faste der.... Hun ga beskjed når de ringte at hun hadde flere tantebarn i den barnehagen.... Anonym poster: fa8b78af08a835d83b21f11b2dd4a619
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Hmm... Er ikke det ulovlig? Her blir det kalt inn vikarer med engang... Artig første gangen ungenes faktiske tante var vikar og ungene fikk beskjed om at de ikke fikk kalle henne tante av de faste der.... Hun ga beskjed når de ringte at hun hadde flere tantebarn i den barnehagen.... Anonym poster: fa8b78af08a835d83b21f11b2dd4a619 Det er ikke ulovlig, og er realiteten i mange barnehager. Foreldre må slutte og være så naive og godtroende Anonym poster: f56ee022bd9efd57e7657d01d295eea9
Gilette Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Hmm... Er ikke det ulovlig? Her blir det kalt inn vikarer med engang... Artig første gangen ungenes faktiske tante var vikar og ungene fikk beskjed om at de ikke fikk kalle henne tante av de faste der.... Hun ga beskjed når de ringte at hun hadde flere tantebarn i den barnehagen.... Anonym poster: fa8b78af08a835d83b21f11b2dd4a619 Det er ikke ulovlig, og er realiteten i mange barnehager. Foreldre må slutte og være så naive og godtroende Anonym poster: f56ee022bd9efd57e7657d01d295eea9 Får være glad for at min (privat) ikke er sånn... Med unntak av eldstemann har alle mine gått i den bh. Eldstemann gikk i en bh jeg ikke likte nær så godt. De baker hver dag, ingen matpakke og varm mat hver dag :-) Ja det koster med litt ekstra men det er virkelig verdt det.
LivetErEnLek Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Det handler enkelt og greit om økonomi. Utdanningsforbundet sloss nå om dagen mot mindre begavede politikere som påstår at antall voksne på jobb i forhold til antall barn ikke har noe som helst med kvalitet å gjøre og som derfor ikke vil lovfeste en bemanningsnorm. Både de som jobber på gruppene til barna og ledelsen ønsker seg nok vikarer mer enn deg fra dag en. Men er det ikke penger, så er det ikke penger.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 Synes det er heilt feil, tul slutt må de som jobba sykemelde seg fordy de er heilt utslitt. Man betaler faktiskt veldig mye peng for å ha ungene der men når det er sann er det jo bare oppbevaringsplass til dem. blir veldig frusturert jeg. Anonym poster: 473ec81c7e9636b6b63900707791d808
LivetErEnLek Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Den frustrasjonen skjønner jeg, og tro du meg, som pedleder er jeg mildt sagt frustrert jeg også. Men det hjelper lite å ta den utover barnehagen, ta den der den hører hjemme, hos politikerne.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #15 Skrevet 3. mars 2013 Slik er det i alle kommunale institusjoner ;( Anonym poster: cc60da666f3d7fb91df45720a3db6901
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #16 Skrevet 3. mars 2013 de som styra okonomien burde kanskje prove å jobbe et par uker i barnehage og sjå hva de meiner etter det ! Anonym poster: 473ec81c7e9636b6b63900707791d808
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #17 Skrevet 3. mars 2013 Helt merkelig denne kulturen i Norge at vi sitter og surmuler om det, men gjør lite med det. Vi burde ha eksplodert i sinne og protestert til halsen ble sår og vi hadde skrivekramper i begge hender!! Anonym poster: e4776d44820c1e22b17c77beb9f99895
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Helt merkelig denne kulturen i Norge at vi sitter og surmuler om det, men gjør lite med det. Vi burde ha eksplodert i sinne og protestert til halsen ble sår og vi hadde skrivekramper i begge hender!! Anonym poster: e4776d44820c1e22b17c77beb9f99895 Eller dere kunne faktisk protestert på virkelig. FB protestering er fjusk... Anonym poster: fa8b78af08a835d83b21f11b2dd4a619
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Helt merkelig denne kulturen i Norge at vi sitter og surmuler om det, men gjør lite med det. Vi burde ha eksplodert i sinne og protestert til halsen ble sår og vi hadde skrivekramper i begge hender!! Anonym poster: e4776d44820c1e22b17c77beb9f99895 Eller dere kunne faktisk protestert på virkelig. FB protestering er fjusk... Anonym poster: fa8b78af08a835d83b21f11b2dd4a619 Mener i virkeligheten ja! Ekte oppmøte, plakater, ropert og en haug med brev og flygeblader. Hvorfor skal ikke du være med? Anonym poster: e4776d44820c1e22b17c77beb9f99895
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå