Gå til innhold

Ammerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt og ammet datteren min på ammerommet på ett senter i dag. Der kom det inn en kvinne min barnevogn og to gutter på rundt 16 år. Er det flere som ville reagert på dette? Jeg syns det er ubehagelig å amme foran andre , men nå måtte jeg for snuppa var jo sulten. Ble værre når det kommer hormonelle 16 åringer inn.

Anonym poster: 60d0c33c6ab7976604239202b794180a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva de hadde der og gjøre. Skulle de amme liksom? hehe!

Det er jo en grunn til at man bruker ammerom tenker jeg da.. Når babyen min kommer så skal jeg ha med meg flaske med pumpamelk i tilfelle. Jeg vil ikke sitte og amme foran folk..

Anonym poster: b3d1590948f6bc004ac620935301a0f9

Skrevet

Det er jo en grunn til at man bruker ammerom tenker jeg da.. Når babyen min kommer så skal jeg ha med meg flaske med pumpamelk i tilfelle. Jeg vil ikke sitte og amme foran folk..

Skal fortelle deg at folk, uansett kjønn og alder, er det siste du tenker på når puppen er sprengt og ungen er sulten. Bare vent, så skal du få se.

Anonym poster: 5d2bb8ced613651b788c4ee1148a2169

Skrevet

Har folk her inne virkelig et så anstrengt til egen kropp, at de ikke kan amme foran 16 åringer og ikke skifte foran 6 åringer?

Når jeg ammer er pupp mat, så lenge jeg ikke er hjemme i min egen seng/sofa, så kler jeg ikke så mye av meg, og kan ikke skjønne problemet.

Når det er sagt så er sjelden de ammerommene særlig store, så sånn plassmessig så hadde jeg kanskje foretrukket at de var et annet sted.

Anonym poster: 8b8aae76a86282aa3671d55e8d292e30

Skrevet

Skal fortelle deg at folk, uansett kjønn og alder, er det siste du tenker på når puppen er sprengt og ungen er sulten. Bare vent, så skal du få se.

Anonym poster: 5d2bb8ced613651b788c4ee1148a2169

Eller bare vent, så skal du få se at du faktisk hater det likevel, selv om alle har fortalt seg at du kommer til å føle det SÅ naturlig..

Skrevet

Jeg ammer overalt, men har alltid en genser jeg drar opp i singlet/ammetopp jeg drar ned. Slik vises ingenting når ungen ligger til. Jeg ville ikke klart å amme med bart bryst foran andre enn min samboer og min søster. Skjønner godt at folk synes det er ubehagelig. Oppdaget en gang at svigerinnen min stod og stirret mens jeg ammet og så kom med flåsete kommentarer til babyen. Da ble jeg lettere irritert. Hun er fullt klar over at jeg blir veldig brydd.

Er enig i at 16-åringer ikke uten videre bør tas med på et ammerom, men hva med unge foreldre( skal ikke far kunne skifte på barnet sitt?) eller et eldre søsken som er barnevakt og må bytte bleie og gi mat(ammerom er som oftest stellerom).

Skrevet

Generelt tenker jeg at de som ikke ammer kan holde seg ute fra ammerommene jeg, uansett kjønn og alder (bortsett fra små barn som er med mens moren ammer småsøsken).

Jeg tenker at greia med ammerom er ro og diskresjon, og et godt sted å sitte. Dersom ammerommet blir befolket av andre enn ammende forsvinner jo disse aspektene, og da kan man likegodt amme på en benk på senteret.

Jeg har vært lite i ammerom, men husker jeg var i ammerommet på et stort senter en gang, da var mange av sofaplassene besatt av ventende fedre, mens andre mødre satt på pinnestoler og ammet...

Anonym poster: 45e0f4984c669aef675646e7e217f02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...