Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn kan ta seg på tissen, dra den opp og ned og si melke, melke, melke.... Han er syv år.... Merker at jeg reagerer litt på at han forbinder dette med mekling, og lurer på hvor han har fått " begrepet" fra....

Anonym poster: 3d21548115543c4e8cea3c185ac7f79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd å spørre han, men får liksom ikke noe svar.... Vet ikke helt hvor mye jeg skal legge i det, vil ikke at han skal føle seg ukomfortabel heller.... Han er en type som kan dra frem utstyret litt ukritisk, så har forklart han at denne er hans, og ikke noe som alle skal se... HI

Skrevet

Hørtes snålt ut. Han er jo litt stor for sånt da..

Anonym poster: 4f1447ad3c46c3fdc82060f7323e570c

Skrevet

Det hører vel kanskje med til historien at det er en bokstav diagnose med i bildet her. HI

Skrevet

Tja, den kan jo ligne på en spene, kanskje han har sett noen melke en ku på TV?

Anonym poster: f7220f53673bdcaebd825dad406b1681

Skrevet

Spener på kuene kan kanskje minne om en tiss for små gutter???

Kanskje han har sett på tv eller noe annet sted noen som melker en ku for hånd?

Små barn har en livelig fantasi så er ikke lett å forstå seg på bestandig :-)

Skrevet

bokstav-diagnose, som i adhd?

min sønn har adhd, og det er jo kjent at barn med adhd ikke har så god impulskontroll... du sier han kan dra den frem ukritisk... jeg har lært min sønn at før han gjør noe, må han stoppe å tenke.... er dette en god ide? hva vil de andre mene om det jeg gjør? osv... det kan faktisk læres, det har i allefall min sønn klart... det er så klart forskjellige grader av adhd, så komme kanskje litt an på...

jeg ville sagt at dette er ikke noe man trenger å si, for man melker ikke med tissen. selv om et barn har en diagnose, kan man sette krav. jeg sier ikke at du ikke gjøre det hi, men jeg jobber på en spesialskole og opplever daglig at enkelte foreldre, pedagoger, medarbeidere ikke setter krav fordi barnet "har en diagnose". snakk med han om hva som er greit og ikke greit, og si gjerne hva du tror andre tenker om det han gjør...

Anonym poster: 40af778136b933e0482925bb29e8fce4

Skrevet

Setter krav til han, og han vet at dette ikke er greit. Men som du selv sier, er ikke alltid impulskontrollen helt på plass.... Mulig han har sett det på TV, ikke godt å vite....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...