Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Er helt i sjokk nå. Da jeg skulle kle på sønnen min etter han hadde vært i dusjen nå, så fortalte han at onkel-*** gjør "sånn" med tissen sin. Også klemmer han tissen sin inntil låret. Jeg syntes det var veldig rart at han i det hele tatt vet noe om onkelens tiss, så jeg spør forsiktig litt om han har tatt på tissen til onkel. Da forteller han at onkel sa at han fikk lov til å gjøre "sånn" på tissen hans, også gjør han en tydelig runke-bevegelse med hånden...! Sønnen min er 5år. Jeg er helt i sjokk og er skikkelig kvalm. Broren min er 15år og bor hjemme hos mine foreldre. Sønnen min har vært endel der og overnattet. Hva gjør jeg nå?? Forklarte til sønnen min at onkel sin tiss er bare hans, og at tissen til min sønn er bare sin egen og at man ikke skal ta på noen andres tisser. Broren min er en skikkelig god gutt, snill og morsom. Trodde aldri han kunne gjøre noe sånt Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Er helt i sjokk nå. Da jeg skulle kle på sønnen min etter han hadde vært i dusjen nå, så fortalte han at onkel-*** gjør "sånn" med tissen sin. Også klemmer han tissen sin inntil låret. Jeg syntes det var veldig rart at han i det hele tatt vet noe om onkelens tiss, så jeg spør forsiktig litt om han har tatt på tissen til onkel. Da forteller han at onkel sa at han fikk lov til å gjøre "sånn" på tissen hans, også gjør han en tydelig runke-bevegelse med hånden...! Sønnen min er 5år. Jeg er helt i sjokk og er skikkelig kvalm. Broren min er 15år og bor hjemme hos mine foreldre. Sønnen min har vært endel der og overnattet. Hva gjør jeg nå?? Forklarte til sønnen min at onkel sin tiss er bare hans, og at tissen til min sønn er bare sin egen og at man ikke skal ta på noen andres tisser. Broren min er en skikkelig god gutt, snill og morsom. Trodde aldri han kunne gjøre noe sånt Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Uff så vanskelig :-( Jeg ville begynt med å snakke med din lillebror aller først. Ta en lang samtale med ham. Forhåpentligvis innrømmer han det, og da ville jeg også ha involvert foreldrene deres. Så tatt det videre derfra. Jeg ville uansett ha sagt ifra til foreldrene deres, om han ikke innrømmer det også selvsagt. Men snakk med broren din først. Endret 2. mars 2013 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville gått til barnevernet. Din lillebror bør komme seg inn i psykiatrien før dette eskalerer. Dette er bare begynnelsen i mine øyne. Og det er ingen garanti for at ikke det samme kommer til å skje med hans barn i fremtiden. At du i det hele tatt vurderer å ikke ta dette opp med noen utenfor familien skremmer meg noe så veldig at jeg ikke finner ord på det. Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Er helt i sjokk nå. Da jeg skulle kle på sønnen min etter han hadde vært i dusjen nå, så fortalte han at onkel-*** gjør "sånn" med tissen sin. Også klemmer han tissen sin inntil låret. Jeg syntes det var veldig rart at han i det hele tatt vet noe om onkelens tiss, så jeg spør forsiktig litt om han har tatt på tissen til onkel. Da forteller han at onkel sa at han fikk lov til å gjøre "sånn" på tissen hans, også gjør han en tydelig runke-bevegelse med hånden...! Sønnen min er 5år. Jeg er helt i sjokk og er skikkelig kvalm. Broren min er 15år og bor hjemme hos mine foreldre. Sønnen min har vært endel der og overnattet. Hva gjør jeg nå?? Forklarte til sønnen min at onkel sin tiss er bare hans, og at tissen til min sønn er bare sin egen og at man ikke skal ta på noen andres tisser. Broren min er en skikkelig god gutt, snill og morsom. Trodde aldri han kunne gjøre noe sånt Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Uff så vanskelig :-( Jeg ville begynt med å snakke med din lillebror aller først. Ta en lang samtale med ham. Herregud, aner ikke engang hva jeg skal si. Broren min er som sagt en god gutt.. hater å måtte gjøre han flau på den måten der. Men jeg må jo fortelle han at dette ikke er greit! Æsj, jeg blir helt kvalm. Tenk om dette er noe min sønn kommer til å slite med i fremtiden :,( HI Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046
Liv & Røre Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Dette bør du anmelde så både din bror og sønn får hjelp. Unge overgripere må fanges opp tidlig så de kan få behandling, hvis ikke kan overgreps-"karrieren" eskalere. De vil sannsynligvis avhøres på Statens barnehus begge to, og der kan de få både oppfølging og lettere behandling.
Fae Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Er helt i sjokk nå. Da jeg skulle kle på sønnen min etter han hadde vært i dusjen nå, så fortalte han at onkel-*** gjør "sånn" med tissen sin. Også klemmer han tissen sin inntil låret. Jeg syntes det var veldig rart at han i det hele tatt vet noe om onkelens tiss, så jeg spør forsiktig litt om han har tatt på tissen til onkel. Da forteller han at onkel sa at han fikk lov til å gjøre "sånn" på tissen hans, også gjør han en tydelig runke-bevegelse med hånden...! Sønnen min er 5år. Jeg er helt i sjokk og er skikkelig kvalm. Broren min er 15år og bor hjemme hos mine foreldre. Sønnen min har vært endel der og overnattet. Hva gjør jeg nå?? Forklarte til sønnen min at onkel sin tiss er bare hans, og at tissen til min sønn er bare sin egen og at man ikke skal ta på noen andres tisser. Broren min er en skikkelig god gutt, snill og morsom. Trodde aldri han kunne gjøre noe sånt Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Uff så vanskelig :-( Jeg ville begynt med å snakke med din lillebror aller først. Ta en lang samtale med ham. Herregud, aner ikke engang hva jeg skal si. Broren min er som sagt en god gutt.. hater å måtte gjøre han flau på den måten der. Men jeg må jo fortelle han at dette ikke er greit! Æsj, jeg blir helt kvalm. Tenk om dette er noe min sønn kommer til å slite med i fremtiden :,( HI Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Hater du å måtte gjøre ham flau? Er det noe gale med deg? Det han har gjort er ULOVLIG, han har forgrepet seg på et lite barn. Her må du se bort fra at han er din bror og heller kontakte politi og barnevern ASAP!
NormaJean Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Hva du gjør nå er at du tar kontakt med politiet snarest slik at de kan få gjennomført dommeravhør og legeundersøkelse. Så kontakter du dine foreldre og sier at du nå har anmeldt din bror for seksuelle overgrep mot sin sønn!
Liv & Røre Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Du skal IKKE snakke med din bror. La profesjonelle gjøre det. Ang din sønn, still åpne spørsmål, ikke direkte spørsmål. Eksempel be han fortelle, ikke spør "har onkel tatt deg på tissen?" da får du den frie fortellingen uten at han blir påvirket.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville gått til barnevernet. Din lillebror bør komme seg inn i psykiatrien før dette eskalerer. Dette er bare begynnelsen i mine øyne. Og det er ingen garanti for at ikke det samme kommer til å skje med hans barn i fremtiden. At du i det hele tatt vurderer å ikke ta dette opp med noen utenfor familien skremmer meg noe så veldig at jeg ikke finner ord på det. Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0 Jeg ville ikke først og fremst ha gått til barnevernet. Det er viktig at hun snakker med broren, og få ham til å forstå alvoret i dette. Han er jo et barn han også. Dernest må jo foreldrene hans involveres. Det er jo virkelig brutalt å anmelde sin egen bror og rope på barnevernet uten å snakke om dette først.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Å nei.. så ille! Uansett om det faktsik stemmer eller ei det gutten din forteller.. Klarer du å få noe mer ut av ham hvor og når det har skjedd? Slik at du får sjekket opp mot andre opplysninger som tilsier at det 5-åringen sier faktisk stemmer..? Kan du få det bekreftet at broren din har være alene med sønnen din i det aktuelle tidrommet/-rommene..? Dersom det virker som om historien til din vesle gutt synes å være troverdig, så er det vel naturlig å snakke med din bror om dette.. er Viktig at du i samtalene med sønnen din fremstår som helt 'åpen'. Han kan unnlate å gi informasjon/evt legge til informasjon som 'passer' utfra de signalene han opplever å få fra deg.. Det er en kjempeutfordrende samtaleteknikk.. Dersom du ikke vet hvordan du skal kommunisere om dette, så søk hjelp. Mulig noen på helsestasjonen er utpreget dyktige på kommunikasjon om dette emnet med barn i førskolealder..? Og så må du dessverre til syvende og sist dersom det virker som at dette er mer enn oppspinn fra 5-åringen, anmelde din egen bror for overgrep mot din egen sønn.. Dessverre.. Anonym poster: f0e2610806d768ecf7cd415855ce097a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville gått til barnevernet. Din lillebror bør komme seg inn i psykiatrien før dette eskalerer. Dette er bare begynnelsen i mine øyne. Og det er ingen garanti for at ikke det samme kommer til å skje med hans barn i fremtiden. At du i det hele tatt vurderer å ikke ta dette opp med noen utenfor familien skremmer meg noe så veldig at jeg ikke finner ord på det. Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0 Jeg ville ikke først og fremst ha gått til barnevernet. Det er viktig at hun snakker med broren, og få ham til å forstå alvoret i dette. Han er jo et barn han også. Dernest må jo foreldrene hans involveres. Det er jo virkelig brutalt å anmelde sin egen bror og rope på barnevernet uten å snakke om dette først. Skal man beskytte overgripere nå? Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Er helt i sjokk nå. Da jeg skulle kle på sønnen min etter han hadde vært i dusjen nå, så fortalte han at onkel-*** gjør "sånn" med tissen sin. Også klemmer han tissen sin inntil låret. Jeg syntes det var veldig rart at han i det hele tatt vet noe om onkelens tiss, så jeg spør forsiktig litt om han har tatt på tissen til onkel. Da forteller han at onkel sa at han fikk lov til å gjøre "sånn" på tissen hans, også gjør han en tydelig runke-bevegelse med hånden...! Sønnen min er 5år. Jeg er helt i sjokk og er skikkelig kvalm. Broren min er 15år og bor hjemme hos mine foreldre. Sønnen min har vært endel der og overnattet. Hva gjør jeg nå?? Forklarte til sønnen min at onkel sin tiss er bare hans, og at tissen til min sønn er bare sin egen og at man ikke skal ta på noen andres tisser. Broren min er en skikkelig god gutt, snill og morsom. Trodde aldri han kunne gjøre noe sånt Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Uff så vanskelig :-( Jeg ville begynt med å snakke med din lillebror aller først. Ta en lang samtale med ham. Herregud, aner ikke engang hva jeg skal si. Broren min er som sagt en god gutt.. hater å måtte gjøre han flau på den måten der. Men jeg må jo fortelle han at dette ikke er greit! Æsj, jeg blir helt kvalm. Tenk om dette er noe min sønn kommer til å slite med i fremtiden :,( HI Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Men du er jo nødt til å ta dette opp. Din bror trenger jo hjelp dersom dette stemmer.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 Kontakt politiet og eventuelt barnevernet og spør hva du bør gjøre. Ikke bare "snakk med broren din" og la saken ligge. Hvem kan bli den neste han tukler med? Det er flott at gutten din har sagt fra, og du bør helt klart ta saken videre, så broren din får hjelp og for å unngå at han tukler med barn (din sønn kan bli rammet igjen, andre barn i slekta, eventuelt barn som måtte komme i slekta med årene). Anonym poster: 232fc463cb6905a8a8ccde4317d33cd7
NormaJean Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Det er SKUMMELT at flere svarer her inne at dette må familien ordne opp i og at HI skal "etterforske" dette selv. Trodde slike holdninger ikke fantes lenger! Mistanke om seksuelle overgrep skal anmeldes og politiet er de som skal gjøre undersøkelser rundt dette
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Jeg sitter nå og håper at dette ikke er et troll. Hadde vært ufyselig om dette bare er på spøk. Men jeg ser på det som så alvorlig at hvis ikke HI anmelder det så vurderer jeg å melde dette til politiet, og eventuelt barnevernet, slik at de kan få kontaktet forumansvarlig å få ip adressen din. På den måten kan vi få bukt med en overgriper. Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 Vet ikke om det er så lurt at du snakker med broren din, kanskje andre skulle gjøre det før han snakker med deg. Om du snakker med han før et evt dommeravhør vil han jo kunne finne opp en eller annen dekkhistorie. Jeg kjenner jo ikke broren din og vet ikke hva han kan finne på, dette kan jo være alt fra misbruk til at de har dusjet sammen og han har lært bort hvordan man drar forhuden tilbake for å vaske den... Kanskje like greit at noen andre snakker med han? Anonym poster: 0116a456a43367775db143a7e2ba5b1c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Å nei.. så ille! Uansett om det faktsik stemmer eller ei det gutten din forteller.. Klarer du å få noe mer ut av ham hvor og når det har skjedd? Slik at du får sjekket opp mot andre opplysninger som tilsier at det 5-åringen sier faktisk stemmer..? Kan du få det bekreftet at broren din har være alene med sønnen din i det aktuelle tidrommet/-rommene..? Dersom det virker som om historien til din vesle gutt synes å være troverdig, så er det vel naturlig å snakke med din bror om dette.. er Viktig at du i samtalene med sønnen din fremstår som helt 'åpen'. Han kan unnlate å gi informasjon/evt legge til informasjon som 'passer' utfra de signalene han opplever å få fra deg.. Det er en kjempeutfordrende samtaleteknikk.. Dersom du ikke vet hvordan du skal kommunisere om dette, så søk hjelp. Mulig noen på helsestasjonen er utpreget dyktige på kommunikasjon om dette emnet med barn i førskolealder..? Og så må du dessverre til syvende og sist dersom det virker som at dette er mer enn oppspinn fra 5-åringen, anmelde din egen bror for overgrep mot din egen sønn.. Dessverre.. Anonym poster: f0e2610806d768ecf7cd415855ce097a Jeg tviler dessverre ikke på at dette er sant Sønnen min ville ikke funnet på noe sånt, han er veldig ærlig. Han har nettopp blitt 5år, men henger litt etter "mentalt", så han er som en 4åring. Derfor er det vanskelig å få vite noe om hvilket tidsrom dette er. Jeg vet at de har vært alene sammen innimellom, så igjen- jeg tviler ikke på at sønnen min har funnet på dette. Jeg spurte han nå hvor dette hadde skjedd og fikk til svar at det skjedde på rommet til onkel. Jeg skal snakke med søstren min etterpå og høre hva hun sier. Også ringer jeg helsestasjonen på mandag. Jeg vet at det ikke har skjedd noe mer enn det han forteller (at han ikke har tatt på sønnen min) for da ville han fortalt dette også nå. Jeg er redd og kvalm nå HI Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville gått til barnevernet. Din lillebror bør komme seg inn i psykiatrien før dette eskalerer. Dette er bare begynnelsen i mine øyne. Og det er ingen garanti for at ikke det samme kommer til å skje med hans barn i fremtiden. At du i det hele tatt vurderer å ikke ta dette opp med noen utenfor familien skremmer meg noe så veldig at jeg ikke finner ord på det. Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0 Jeg ville ikke først og fremst ha gått til barnevernet. Det er viktig at hun snakker med broren, og få ham til å forstå alvoret i dette. Han er jo et barn han også. Dernest må jo foreldrene hans involveres. Det er jo virkelig brutalt å anmelde sin egen bror og rope på barnevernet uten å snakke om dette først. unnskyld meg, men mener du at HI må ta dette selv innen familien? Seksuelle overgrep mot en 5 år gammel gutt? Ja, lillebror trenger også hjep, men av profesjonelle, ikek av søsteren sin, som attpåtil er mor til gutten han har misbrukt, ærlig talt. *sjokkert* Anonym poster: 872c19a8d832d52d0d027b0af361061a
Skylander Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 Tenk på hva som er best for din sønn! Hva hadde du gjort dersom det var en annen 15 åring som hadde gjort dette mot din sønn? Tenk på den, og sørg for at både din sønn og din lillebror får hjelp.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2013 #21 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville gått til barnevernet. Din lillebror bør komme seg inn i psykiatrien før dette eskalerer. Dette er bare begynnelsen i mine øyne. Og det er ingen garanti for at ikke det samme kommer til å skje med hans barn i fremtiden. At du i det hele tatt vurderer å ikke ta dette opp med noen utenfor familien skremmer meg noe så veldig at jeg ikke finner ord på det. Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0 Jeg ville ikke først og fremst ha gått til barnevernet. Det er viktig at hun snakker med broren, og få ham til å forstå alvoret i dette. Han er jo et barn han også. Dernest må jo foreldrene hans involveres. Det er jo virkelig brutalt å anmelde sin egen bror og rope på barnevernet uten å snakke om dette først. Skal man beskytte overgripere nå? Anonym poster: 75efa222f775b3252d544c037813e2a0 Nei, overhodet ikke. Men gutten er 15 år. Han må få sjans til å inrømme dette selv, og få snakket med familien om det. Er jo et voldsomt sjokk å få politi og barnevern på døra, sånn plutselig. Jeg tror ikke HI heller er tjent med det. Panikkhandling er ikke løsningen her. Selvfølgelig må gutten få hjelp, og derfor må de også kontakte rette instans. Men jeg synes ikke hun skal gjøre det i aller første omgang.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2013 #22 Skrevet 2. mars 2013 Det er SKUMMELT at flere svarer her inne at dette må familien ordne opp i og at HI skal "etterforske" dette selv. Trodde slike holdninger ikke fantes lenger! Mistanke om seksuelle overgrep skal anmeldes og politiet er de som skal gjøre undersøkelser rundt dette Jeg sier ikke at familien må ordne opp i dette, og bare la det ligge. Men at de kan ta dette opp inad i familien FØR de går videre med det. Himmel......
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #23 Skrevet 2. mars 2013 Gutten er 15 år. Så han trenger hjelp,ikke politi..Snakk med noen som kan hjelpe,helsestasjon,bv eller noen,men jeg syns det høres drøyt ut å kontakte politi sånn med en gang. Anonym poster: bd128bc45398d398cccce2f644d933c2
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. mars 2013 #24 Skrevet 2. mars 2013 Er helt i sjokk nå. Da jeg skulle kle på sønnen min etter han hadde vært i dusjen nå, så fortalte han at onkel-*** gjør "sånn" med tissen sin. Også klemmer han tissen sin inntil låret. Jeg syntes det var veldig rart at han i det hele tatt vet noe om onkelens tiss, så jeg spør forsiktig litt om han har tatt på tissen til onkel. Da forteller han at onkel sa at han fikk lov til å gjøre "sånn" på tissen hans, også gjør han en tydelig runke-bevegelse med hånden...! Sønnen min er 5år. Jeg er helt i sjokk og er skikkelig kvalm. Broren min er 15år og bor hjemme hos mine foreldre. Sønnen min har vært endel der og overnattet. Hva gjør jeg nå?? Forklarte til sønnen min at onkel sin tiss er bare hans, og at tissen til min sønn er bare sin egen og at man ikke skal ta på noen andres tisser. Broren min er en skikkelig god gutt, snill og morsom. Trodde aldri han kunne gjøre noe sånt Anonym poster: c5ea961ea747776e0b6df1edcc3a6046 Uff så vanskelig :-( Jeg ville begynt med å snakke med din lillebror aller først. Ta en lang samtale med ham. Forhåpentligvis innrømmer han det, og da ville jeg også ha involvert foreldrene deres. Så tatt det videre derfra. Jeg ville uansett ha sagt ifra til foreldrene deres, om han ikke innrømmer det også selvsagt. Men snakk med broren din først. Helt enig. Ikke begynn i feil ende, med anmeldelse osv. Få klarhet i saken, og skaff broren din hjelp før det eskalerer. Dette kan være begynnelsen på en overgriperkarriere, eller en tenåring som (på ulovlig vis) har eksperimentert for mye. Jeg forsvarer det IKKE, det er overhodet ikke akseptabelt, og må definitivt få konsekvenser. Men en anmeldelse og full katastrofereaksjon vil kunne få broren din til å lukke seg helt, nekte å ta i mot hjelp og nekte å samarbeide slik at dere kan komme til bunns i hva som har skjedd og hvorfor. Koble inn en sexolog hvis mulig, i tillegg til vanlig psykolog/BUP osv... Når det kommer til sønnen din...stakkars liten... :( men heldigvis virker det ikke som at han har oppfattet situasjonen som traumatisk, et fysisk overgrep, selv om det er det. Men han vil nok få reaksjoner og spørsmål i etterkant, og da er det viktig at han får føle det han gjør. Håper virkelig alt ordner seg til det beste for dere. Masse lykke til! Stor klem!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #25 Skrevet 2. mars 2013 Du vil ikkje gjøre han flau? Det har florert med trolleinnlegg her de siste dagene, så håper dette er enda en gang et påfunn av disse syke menneskene. Hvis ikke håper jeg det går an anmelde og at du kan bli letet opp gjennom ip- adresse. Anonym poster: e3dc762e772d2a7ebb157924ac99357c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå