Gå til innhold

Tannregulering i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere hele livet har hatt komplekser for å smile/vise tennene når dere snakker osv, hadde dere da tatt regulering?

Jeg er i midten av 20 årene og har veldig komplekser, jeg er veldig overbitt og sliter daglig med smerter i kjeven pga jeg presser den frem.

Føler at folk ser på tennene mine hele tiden og sliter veldig psykisk pga dette.

Smiler nesten aldri :(

Jeg vet det kommer til å bli svindyrt, og pga min tannlege skrekk har jeg ikke tatt motet til meg før nå... har bestilt time.

Jeg er alenemor og får overgangs stønad akkurat nå, er det noen måte jeg kan få noe dekket?

Synes det er veldig trist å gå til sånn, mine foreldre hadde ikke råd til regulering til meg da jeg var yngre.

Noen som har noen råd?

Anonym poster: af39f8b48188553097a0a49acb57d666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere hele livet har hatt komplekser for å smile/vise tennene når dere snakker osv, hadde dere da tatt regulering?

Jeg er i midten av 20 årene og har veldig komplekser, jeg er veldig overbitt og sliter daglig med smerter i kjeven pga jeg presser den frem.

Føler at folk ser på tennene mine hele tiden og sliter veldig psykisk pga dette.

Jeg vet det kommer til å bli svindyrt, og pga min tannlege skrekk har jeg ikke tatt motet til meg før nå... har bestilt time.

Jeg er alenemor og får overgangs stønad akkurat nå, er det noen måte jeg kan få noe dekket?

Synes det er veldig trist å gå til sånn, mine foreldre hadde ikke råd til regulering til meg da jeg var yngre.

Noen som har noen råd?

Jeg har hatt regulering i voksen alder pga overbitt. For min del var det totalt bortkasta penger, kosta meg 40000 :(

Anonym poster: baf07e110c811028e5b6f19281a84cdd

Skrevet

Noen som har noen råd?

Jeg har hatt regulering i voksen alder pga overbitt. For min del var det totalt bortkasta penger, kosta meg 40000 :(

Anonym poster: baf07e110c811028e5b6f19281a84cdd

Hvorfor var det bortkastet? hi

Skrevet

Jeg har også komplekser med mine tenner:( Framtennene min går i en "bue" på en måte.. Og ene tanna går litt over på den andre tanna.. Jeg smiler aldri slik at tennene vises..

"Alle" sier at tennene mine er veldig sjarmerende og at de er veldig søte.. Men det sier de sikkert bare for å være snill ;)

Jeg har også lyst på regulering! Fikk ikke da jeg var mindre. Tror tannlegen sa det var fordi det egentlig ikke var nødvendig.

Anonym poster: eba89bed2e9770871ed4fdb25ac0f72e

Skrevet

Jeg har hatt regulering i voksen alder. Har alltid hatt tenner som står hulter til bulter og etter 10 måneder med regulering er det tusen ganger bedre :) Jeg brukte noe som heter invisalign, som er en "usynlig" regulering. Den syntes minimalt og det var få som så at jeg hadde regulering. Anbefales :) Bare spørr om du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...