Gå til innhold

Motsatt problemstilling i forhold til barnebursdager - hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går i 4. klasse og i år blir de da 10 år hele gjengen. Det viser seg at det nå går an å leie kantinen på skolen for bare 200,- Dette har resultert i at alle på trinnet som allerede har blitt 10 år, da inviterer nettopp hele trinnet (60 elever!) med beskjed om at de kun ønsker seg penger...!

Datteren min har vært i flere bursdager hvor hun har reagert på å bli invitert fordi hun knapt vet hvem bursdagsbarnet er. Men "alle" skal jo gå så hun vil jo selvsagt være med hun også.

Men i løpet av et år, så blir jo dette rundt 6000,- i gave, og det til barn jeg ikke aner hvem er! Jeg kan ikke nekte henne å gå heller føler jeg, men syns dette blir et press andre veien igjen. Hva mener dere, er dette greit? Her inviterer de jo flest mulige for å få mest mulig penger.

Anonym poster: e66ec37ec1e8d1a6ea19dbbcec382732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt dette opp med skolen. Synes det høres sykt ut, og ikke minst utrolig griskt av alle barna som virker som om de gjør dette bare for å få mest mulig penger.

Må jo også koste en formue med mat og drikke til 60!!! barn. Og hvor mange voksne er tilstede?

Skrevet

Datteren min går i 4. klasse og i år blir de da 10 år hele gjengen. Det viser seg at det nå går an å leie kantinen på skolen for bare 200,- Dette har resultert i at alle på trinnet som allerede har blitt 10 år, da inviterer nettopp hele trinnet (60 elever!) med beskjed om at de kun ønsker seg penger...!

Datteren min har vært i flere bursdager hvor hun har reagert på å bli invitert fordi hun knapt vet hvem bursdagsbarnet er. Men "alle" skal jo gå så hun vil jo selvsagt være med hun også.

Men i løpet av et år, så blir jo dette rundt 6000,- i gave, og det til barn jeg ikke aner hvem er! Jeg kan ikke nekte henne å gå heller føler jeg, men syns dette blir et press andre veien igjen. Hva mener dere, er dette greit? Her inviterer de jo flest mulige for å få mest mulig penger.

Såklart blir det slik når bursdager skal være en arena for å prøve omvende mobbere, isteden for å å faktisk feire bursdagsbarnet! En kommer då langt unna grunnen til å feire bursdag at alt blir lov.

Jeg hadde ikke nektet å la henne gå, men jeg hadde ikke ønsker at hun feiret på denne måten selv. Hadde heller oppfordret at hun ba alle jentene i klassen, eller 5 venner til overnattingsfest eller annet gøy.

Anonym poster: 23679dc67eb43d8c23a9110f35eb4e85

Skrevet

Jeg ville tatt dette opp med skolen. Synes det høres sykt ut, og ikke minst utrolig griskt av alle barna som virker som om de gjør dette bare for å få mest mulig penger.

Må jo også koste en formue med mat og drikke til 60!!! barn. Og hvor mange voksne er tilstede?

Ikke mer enn et foreldrepar, så det er jo særdeles liten kontroll på barna. Det går i hot dog og saft.

Har lyst å ta det opp, men syns det er vanskelig.

hi

Skrevet

Såklart blir det slik når bursdager skal være en arena for å prøve omvende mobbere, isteden for å å faktisk feire bursdagsbarnet! En kommer då langt unna grunnen til å feire bursdag at alt blir lov.

Jeg hadde ikke nektet å la henne gå, men jeg hadde ikke ønsker at hun feiret på denne måten selv. Hadde heller oppfordret at hun ba alle jentene i klassen, eller 5 venner til overnattingsfest eller annet gøy.

Ja, jeg kommer til å gjøre mitt for å unngå å ha det slik i hennes bursdag når den tid kommer. Syns i grunnen det er ganske usmakelig. Kommer ikke til å nekte henne nei, men mener det er sprøtt å nesten måtte spare opp penger til alle bursdagene som kommer.

hi

Skrevet

Ikke mer enn et foreldrepar, så det er jo særdeles liten kontroll på barna. Det går i hot dog og saft.

Har lyst å ta det opp, men syns det er vanskelig.

hi

Hvorfor er det vanskelig? Er du redd for at det skal slå galt ut mot ditt barn? Du kan jo be om å være anonym. Eventuelt kan du ta det opp med FAU.

Jeg er sikker på at det er flere foreldre som mener at å gi bort 6000 kr i året til unger barnet såvidt kjenner (med unntak av klassekameratene) blir helt feil.

Skrevet

Er det slik å forstå at alle elevene på samme klassetrinn skal feires SAMMEN, på en og samme dag??

Skrevet

Er det slik å forstå at alle elevene på samme klassetrinn skal feires SAMMEN, på en og samme dag??

Nei, et og et barn inviterer hele trinnet, slik at om alle da velger samme feiring, blir det 60 bursdager i løpet av et år.

hi

Skrevet

Nei, et og et barn inviterer hele trinnet, slik at om alle da velger samme feiring, blir det 60 bursdager i løpet av et år.

hi

Ah....Nei, det høres jo helt tåpelig ut! Et resultat når pengegriske foreldre skal styre. Veldig leit for de barna som ikke ønsker dette da. Det er jo de det går utover.

Har aldri hørt om noe lignende. Synes dette kan tas opp med FAU, du er garantert ikke det første som har reagert på dette.

Skrevet

De iviterer alle i a. b og c klassen? Eller a og b, vet ikke hvor mange de er i hvert trinn. Hm, det tilsvarer hele skolen mine går på ;)

Det er jo ikke noe poeng i å gå i bursdag til noen man nesten ikke vet hvem er. Og det er utelukkende for å få mest mulig penger, ikke for å inkludere alle. Det er definitivt noe å ta opp med andre foreldre. Og 60 bursdager i året, det blir jo mer enn 1 gang i uka det. Hvor gøy blir det til slutt?

Anonym poster: 969c9c1698d68059aa9e43391cb98915

Skrevet

De iviterer alle i a. b og c klassen? Eller a og b, vet ikke hvor mange de er i hvert trinn. Hm, det tilsvarer hele skolen mine går på ;)

Det er jo ikke noe poeng i å gå i bursdag til noen man nesten ikke vet hvem er. Og det er utelukkende for å få mest mulig penger, ikke for å inkludere alle. Det er definitivt noe å ta opp med andre foreldre. Og 60 bursdager i året, det blir jo mer enn 1 gang i uka det. Hvor gøy blir det til slutt?

Anonym poster: 969c9c1698d68059aa9e43391cb98915

Alle i a, b og c ja... Er ca 20 i hver klasse.

Jeg syns det er unødvendig ja, men klart de vil gå når "alle andre" skal.. Men ja, det blir nærmest en fritidsaktivitet, og det har vi i grunnen nok av.

hi

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med skolens ledelse. Dette høres helt urimelig ut og du kan være sikker på at det vil ekskludere mange, for eksempel folk med dårlig råd. Bursdager skal vel ikke være inntektskilde?

Skrevet

La henne gå, og 100,- er jo ikke så mye. Dessuten kan du jp gi gave, og ikke penger :-)

Jeg gir alltid gaver, aldri penger! Verken til voksne eller barn.

Anonym poster: 373146beed2592f1eaab1210ff135177

Skrevet

La henne gå, og 100,- er jo ikke så mye. Dessuten kan du jp gi gave, og ikke penger :-)

Jeg gir alltid gaver, aldri penger! Verken til voksne eller barn.

Anonym poster: 373146beed2592f1eaab1210ff135177

For noen kan 6000 i året i bursdagsgaver utenfor familie være mye.

Litt spesiell du som ikke skjønner det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...