Pinnus Skrevet 2. mars 2013 #26 Skrevet 2. mars 2013 Askøy er en veldig fin plass å bo for familier tenker jeg. Det er 15 min til byn med bil, 20-25 med buss også er jo det beinveien og. Gode skoler, gode fritidsaktivitet osv osv. Det er 2 store sentre her, itillegg så ligger jo Vestkanten veldig nært. Jeg ville ikke vurdert noe annet. Hehe, det kommer jo veldig an på hvor på Askøy du bor. Sikkert greit å være litt mer spesifikk. Herdla-Sentrum på 15 min? ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #27 Skrevet 3. mars 2013 Det er kanskje greit å se litt på også ja, hvor på f.eks Askøy eller i Arna det er. Kan jo være større avstander til sentrum avhengig av hvor boligene er... Anonym poster: 75b0875cedfb62a96767960aad1942bf
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #28 Skrevet 3. mars 2013 Stemmer for Askøy. Velger du feks Marikoven, Strusshamn, Florvåg, Kleppe eller Kleppestø er det kort vei til byen. Det går hurtigbåt som er helt genial og kø er det ikke mye av. Flott plass å bo, masse friluftsområder, gode skoler. Anonym poster: 5469b24f4ff867d717f85b787baaa15e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #29 Skrevet 3. mars 2013 Nå er det slik at vi egentlig har satt et tak for oss selv på 3 mill., men dukker det opp noe som er interessant er vi villige til å betale et par hundre tusen ekstra;) Det er noe med at det er greit å ha såpass mye til overs at vi kan unne oss litt ekstra hvis vi ønsker det:) Anonym poster: 75b0875cedfb62a96767960aad1942bf
Pinnus Skrevet 3. mars 2013 #30 Skrevet 3. mars 2013 Nå er det slik at vi egentlig har satt et tak for oss selv på 3 mill., men dukker det opp noe som er interessant er vi villige til å betale et par hundre tusen ekstra;) Det er noe med at det er greit å ha såpass mye til overs at vi kan unne oss litt ekstra hvis vi ønsker det:) Anonym poster: 75b0875cedfb62a96767960aad1942bf Regner dere med å jobbe i sentrum? Og er dere avhening av bil for å rekke barnehage og skole?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #31 Skrevet 3. mars 2013 Mannen skal jobbe i sentrum, jeg vet ikke enda:) Jeg kjører bil, men mannen er avhengig av kollektivtilbud. Jeg tenker å legge opp min jobbing slik at jeg eventuelt kan bringe og hente dem. Anonym poster: 75b0875cedfb62a96767960aad1942bf
Pinnus Skrevet 3. mars 2013 #32 Skrevet 3. mars 2013 Mannen skal jobbe i sentrum, jeg vet ikke enda:) Jeg kjører bil, men mannen er avhengig av kollektivtilbud. Jeg tenker å legge opp min jobbing slik at jeg eventuelt kan bringe og hente dem. Anonym poster: 75b0875cedfb62a96767960aad1942bf Jeg hadde personlig droppet Askøy og Sotra da det ikke er voldsomt mange arbeidsplasser der. Kommer selvfølgelig litt an på hva du driver med, men vil tro du må over broen. Da er det kun en vei tilbake og sier det stopp her, så er det stopp.... Velg en plass som har flere felt eller alternative ruter ved trafikkstopp. Ulsetskogen, Haukedalen eller Rolland i Åsane. En del trafikk i rushtiden her, men kan du unngå tidspunktet mellom kl 07.30-08.00 er alt greit. Umiddelbar nærhet til Åsane terminal med allverdens bussforbindelser. Øyjorden og Ytre Sandviken er også gode alternativer nord for sentrum, om man ikke beveger seg for langt bort fra hovedveien med tanke på mannen som skal ta buss. Varden og Hesjaholtet (generelt Søndre Fyllingen) i Fyllingsdalen. Er det stopp i tunnelsen, kan man kjøre over Melkeplassen. Ovenfor/øst for Årstadveien og Nattlandsveien på Årstad og Landås - veldig godt busstilbud, kort vei med både bil og føtter til sentrum. Langs bybanetraseen sørover. Fana, Paradis, Hop, Skjold - alle fine plasser med mange gode skoler. Hele Bergen Sør, fra Landås og opp til flyplassen har også mange arbeidsplasser om du ikke vil jobbe i sentrum Lykke til med jakten!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #33 Skrevet 3. mars 2013 Jeg hadde aldri i verden bosatt meg i Åsane dersom jeg jobbet i byen. Den køen er selvmord. Og dere som snakker sånn om køen til Askøy, bor dere på øya og snakker av erfaring?? Anonym poster: 5469b24f4ff867d717f85b787baaa15e
Pinnus Skrevet 3. mars 2013 #34 Skrevet 3. mars 2013 Jeg hadde aldri i verden bosatt meg i Åsane dersom jeg jobbet i byen. Den køen er selvmord. Og dere som snakker sånn om køen til Askøy, bor dere på øya og snakker av erfaring?? Anonym poster: 5469b24f4ff867d717f85b787baaa15e Ser ingen som har skrevet om kø til Askøy? Problemet er vel helst at det ikke finnes noen alternative ruter dersom det er stopp på broen. Køen i Åsane, om du skal være i byen til f.eks kl 08, er drepen ja, enig der! Utenom rushtid tar det 10-15 min med bil.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #35 Skrevet 3. mars 2013 Ytre laksevåg er en mulighet. (Gravdal-Nipedalen). Sentrumsnært og uten kø (!), men ikke så belastet som Indre Laksevåg. Og ganske barnevennlig. Nå er det en stund siden jeg bodde der, men prisene var ikke så ille da iallfall. Nipedalen har mer sol enn Gravdal Anonym poster: f810762d03898aba79697d8596615ab4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #36 Skrevet 3. mars 2013 Tusen takk for et virkelig godt og utfyllende svar Pinnus:) og takk til dere andre også. Mye lettere å forholde seg til områdene når det er noen som er kjent i byen. Anonym poster: 75b0875cedfb62a96767960aad1942bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå