Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Veldig trist ja, men går bedre nå da heldigvis. Vi er fremdeles gode venner (så langt ihvertfall). Uansett, hvordan gjør vi det med lån? Vi er gift og må skille oss. Han har mye forbrukslån i hans navn, hadde mye før vi giftet oss og. Jeg har studielån samt ca 25 i små lån. Vi eier ikke noe av verdi sånn sett. Jeg har mer gjeld enn han pga studielånet som ble tatt opp etter at vi giftet oss. Det er vel ikke sånn at jeg må ta noe av gjelden hans eller omvendt? Og en annen ting, mannen min er en fantastisk far og jeg og han klarer å samarbeide godt så vi kommer til å velge 50/50 for det er det barna vil og. Han tjener nesten det dobbelte av meg, hvordan blir det med bidrag etc? vi har 2 barn, ett på som går på sfo og ett som går på barnehagen.. Jeg føler meg helt blank jeg, for jeg skjønner ikke noe av hva man har krav på. En annen ting er at jeg har fått høre om et smutthull i loven. Om jeg har foreldreansvaret alene for 1 barn og han for det andre barnet så får vi mer penger. Stemmer dette? Så har vi dem uansett 50/50. Mange spm ja, håper noen kan svare Anonym poster: 773ce57aad2016a0134e5817056a8089
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Gjeldsfordeling kan dere bli enige om selv. Om dere er uenige, bør dere drøfte med advokat. Om dere skjevfordeler omsorgen for barna, f.eks har 60/40 og 40/60 kan dere begge få stønader som aleneforsørgere. Dere må i så fall ha en faktisk slik fordeling. Å praktisere 50/50 men påstå noe annet er svindel. På nav.no finner du en bidragskalkulator. Han vil antagelig skulle betale bidrag til deg pga inntektsulikheter, selv ved en 50/50-fordeling. Anonym poster: e9c54ab3ee4585f72963debae91686f1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Det er ikke et "smutthull" i lover å oppgi en annen fordeling av barna enn dere faktisk har, det er trygdesvindel og straffbart om det blir oppdaget. Det vil jeg overhodet ikke anbefale, det er å bli kjeltring for noen hundrelapper i måneden og det vil du vel ikke? Dere må sammen bli enige om hvordan dere skal fordele gjelden. Anonym poster: 54f378836681c872436eebab942c72bb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Veldig trist ja, men går bedre nå da heldigvis. Vi er fremdeles gode venner (så langt ihvertfall). Uansett, hvordan gjør vi det med lån? Vi er gift og må skille oss. Han har mye forbrukslån i hans navn, hadde mye før vi giftet oss og. Jeg har studielån samt ca 25 i små lån. Vi eier ikke noe av verdi sånn sett. Jeg har mer gjeld enn han pga studielånet som ble tatt opp etter at vi giftet oss. Det er vel ikke sånn at jeg må ta noe av gjelden hans eller omvendt? Og en annen ting, mannen min er en fantastisk far og jeg og han klarer å samarbeide godt så vi kommer til å velge 50/50 for det er det barna vil og. Han tjener nesten det dobbelte av meg, hvordan blir det med bidrag etc? vi har 2 barn, ett på som går på sfo og ett som går på barnehagen.. Jeg føler meg helt blank jeg, for jeg skjønner ikke noe av hva man har krav på. En annen ting er at jeg har fått høre om et smutthull i loven. Om jeg har foreldreansvaret alene for 1 barn og han for det andre barnet så får vi mer penger. Stemmer dette? Så har vi dem uansett 50/50. Mange spm ja, håper noen kan svare Anonym poster: 773ce57aad2016a0134e5817056a8089 "Oss"?? Han går fra deg, og ikke barna. Skjevfordeling av barna må gjennomføres, ikke bare på papiret. Med stor innteksforskjekk kan det være han må betale bidrag selv ved 50/50. Anonym poster: e5e7714dc511d7768ee0777ea4345b6c
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Det er ikke et "smutthull" i lover å oppgi en annen fordeling av barna enn dere faktisk har, det er trygdesvindel og straffbart om det blir oppdaget. Det vil jeg overhodet ikke anbefale, det er å bli kjeltring for noen hundrelapper i måneden og det vil du vel ikke? Dere må sammen bli enige om hvordan dere skal fordele gjelden. Anonym poster: 54f378836681c872436eebab942c72bb Enig i dette! Det er ikke smutthull, men rein svindel. Kan medføre fengselsstraff om det blir oppdaget. Nav er jææævlig på hugget når det gjelder dette, og dere vil vel ikke gjøre dere til kjeltringer på grunn av dette? Syns forresten det er en uting at foreldre splitter søsken bare pga stønader (de som har hovedomsorg for hvert sitt barn)... Og å late som dere har annen samværsfordeling enn dere egentlig har for å få mer penger ser jeg på som griskt. Ikke minst, utnyttelse av velferdssystemet.. Min personlige mening.. Og ang lån så er det som de over sier, dere kan bli enige om hvem som skal ha hva i lån.. Endret 2. mars 2013 av Sommerfuggel i vinterland
MammaMø84 Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Vis dere bor i nærheten å i samma skulekrets kan dere ha 50/50 å ha hver deres onge på kver sin adresse å dermed få overgang stønad barnetrygd osv begge to dette blei anbefalt kunn vis dere har planer om å bu i område for kvarandre, vett om fleire som har blitt anbefalt dette gjennom nav
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Vis dere bor i nærheten å i samma skulekrets kan dere ha 50/50 å ha hver deres onge på kver sin adresse å dermed få overgang stønad barnetrygd osv begge to dette blei anbefalt kunn vis dere har planer om å bu i område for kvarandre, vett om fleire som har blitt anbefalt dette gjennom nav Jeg nekter å tro at nav anbefaler folk å ha omsorg for hvert sitt barn, har vel fortsatt til gode å se nav oppfordre folk til å gjøre slik at de må ut med mer penger Anonym poster: d231f6d00103287bb3c850f4c71d42eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå