Gå til innhold

Ta sjansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har fått en godt betalt jobb, det gir plutselig muligheten for meg å være mer hjemme. Jobber fullt nå, pluss litt til i perioder, og to voksne med såpass store utfordringer i jobb er virkelig ikke kvalitet for familien. Jeg ønsker å være mer til stede, men vet at dette ikke er så lurt med tanke på egen sikkerhet. Det er ikke sikkert jeg bare kan gå tilbake til denne type jobb jeg har utdannet meg innen. Jeg blir økonomisk avhengig av min mann. Det frister å tenke mer i nuet.

Anonym poster: 1d5f7accd0aec11dcecab844fc4d6009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri gjort meg økonomisk avhengig av andre

Anonym poster: 67ae214315e316cec3469a85441905c8

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville gjort det hvis jeg hadde hatt lyst og i tillegg mulighet, men da må dere betale på privat pensjon til deg og sikre deg på en del vis.

Finnes sikkert advokater som kan rådføre dere i hva som er nødvendig å gjøre for at du skal sikres.

Skrevet

Hva er verst, økonomisk avhengig eller kronisk ulykkelig. Det er i hvert fall det jeg er nå. Jeg stoler på mannen min, at han setter pris på min innsats hjemme slik at han får friere tøyler på jobb. At han ikke lar oss i stikken sånn sett. Han vil jo være avhengig av min innsats også. Men mulig jeg er blind....

Anonym poster: cb5859ed75cc698e6d9c4dd7c03e787b

Skrevet

Hei :)

Kan du ikke begynne med å gå ned i stilling, og se hvprdan det fungerer en periode først? Eventuelt ta et år ulønnet permisjon (om arb.giver lar deg)? Da får du følelsen av hvordan dette vil fungere for dere, uten at du har gjort et irreversibelt valg :)

Om dere bestemmer dere for å gå for at du er hjemmeværende, støtter jeg oppunder dem som skriver at du må sørge for din økonomiske situasjon (pensjon ect). Det er ikke sikkert din innsats i hjemmet vil bli belønnet om det skulle en dag ikke fungere mellom dere voksne lenger *bank i bordet* :)

Anonym poster: 5d4c0e9e6b9122cc65e98cbf16eae4ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...