Gå til innhold

Kort, men med former - hvilken klesstil ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kun 158 høy, men har litt former som pupper, hofter og rumpe. Magen er flat da .. :-)

Nå kles jeg meg helst i ettersittende jeans og kanskje en tight t skjorte med en cardigan utenpå f eks.

Aldri i skjørt, da føler jeg beina forsvinner helt.

Hvilken klesstil passer egentlig best for min kroppsfasong ?

Det er jo masse nydelige klær type Cream, noa noa etc, men jeg synes sånne flagrende gevanter blir litt posete på min korte kropp, og gjør den enda kortere. Skulle likt å kle slike klær egentlig, men synes de gjør seg best på lange, tynne damer.

Innspill ?

Anonym poster: 56e1e9e264278bebaddafaa41f3e9d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørk blå eller svart jeans/ bukse som er ganske høy i livet.

Singlet, topp som er litt aform på, men ikke posete over magen. Åpen kort cardigan utenpå. Skjerf eller smykke.

Sko med kilehæl eller minimum 2 cm såle.

Alltid korte ytterjakker og kåper ellers virker du enda kortere.

Sikkert fint med en omslagskjole med feks jeansjakke over og kilehælsandaler. For all del, hold deg unna tights er du snill!:-)

Skrevet

Jeg er like høy som deg og kler meg heller ikke i type flagrende klær. Mest stramme bukser og høye støvletter. Korte jakker. Hvis du har fin midje burde du markere denne og ha litt utringning så trekkes blikket opp hvis du skjønner. Jeg går i skjørt og kjole på sommeren, men da korte og med hæler. Syns også det er fint med shorts og strømpebukse og støvletter med litt hæl.

Skrevet

Smale bukser og overdeler som er litt løse rundt midja, særlig hvis du er fyldig rundt lår og hofteområdet. Mørke underdeler og lysere overdeler.

For å fremheve former kan du gå med blyantskjørt og en stram topp. Ikke vis for mye hud. Med de formene du har, kan du kle det meste, men ville alltid gått får smale eller rette bukser, eller skjørt som ikke går noe lengre enn til rett under knærne pga høyden. Bruk shorts og ikke highwaterbukser.

Helst bør skjørt eller shorts stoppe på de stedene på bena hvor du er smalest. Ikke bruk vide overdeler til vide underdeler. Fyfy.

Ellers er det bare å velge og vrake for din del.

Anonym poster: 232464aec32329ce1e137be5ed716b97

Skrevet

Jeg har også samme kroppsform som deg forresten, men for bedre proposjoner liker jeg ikke at alt er stramt. Blir litt for mye former da etter min smak.Litt vidde på gensere rundt mage er ikke feil. Selges mye av disse overdelene nå, florerer faktisk. De er ikke veldig vide, men ikke kjempestramme heller. Akkurat passe og perfekt til slimfitbukser. Dessuten slutter de rett under hoftebena og er perfekt i lengden for oss korte.

Anonym poster: 232464aec32329ce1e137be5ed716b97

Skrevet

Takk for masse tips. Skal på shopping litt etterhvert :-)

Anonym poster: d6ffa3ef5ae1ee6befc0e0be605ed88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...