Gå til innhold

søvnproblemer 2, 5år


Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, da er det snart 2,5 år siden sist jeg fikk sove en hel natt. Jeg har en jente som våkner minst 1 gang hver natt. I natt har hun vært våken 5 ganger. Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg snart besvimer.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å sove natten igjennom.

 

Hun sover ikke på dagen. Når hun våkner får hun ev vann på flaske. vi unngår å ta henne opp av sengen. (selv om når desperasjonen er størst så får hun komme opp)

 

Vi har prøvd å la henne grine, sitte ved sengen, ta henne inn til oss, stå utenfor døren osv. Vi prøver en ting av gangen og over flere uker. Ingenting virker. Jeg begynner å tenke på sovemedisin nå. Vi trenger å sove.

 

Er det noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår på 18 mnd har heller aldri sovet en hel natt. Men har gått fra 10 oppvåkninger til ca 1-2 hver natt. Vi her vert hos manuell terapeut, fått lagt inn øredren, har melkefritt kosthold, faste rutiner, og er mye ute i friskluft. Hun får også astma medisin for langvarig hoste etter mange forkjølelser når i vinter.

 

Har du vert hos lege med jenta di?

 

Hos oss har vi også tatt annenhver natt jeg og mannen. Slik at en av oss er litt mer utvilt enn den andre. Vi har også en madrass, dyne og pute klar på rommet hennes for de værste nettene.

Skrevet

Venninna mi har satt sønnens seng ved siden av foreldresenga, da sover han litt bedre.. men der har de også slitt med søvnen hans i over to år. Brødrene hans er av en helt annen legning og har sovet nettene gjennom siden de var 3 mnd gamle...

 

Anonym poster: 114812d2f5fe1f42d2dfd3de457cc19c

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min på 2,5 våkner også minst en gang per natt, opp i fem ganger på det verste. Derfor har han senga inne hos oss fremdeles, jeg gidder ikke å ødelegge mer nattesøvn enn nødvendig ved å måtte inn og ut av flere rom.

Skrevet

akkurat nå går hun på antibiotika pga piping i lungene, så jeg vet jo at det er en medvirkende årsak... men hun holder jo på sånn hele tiden....

 

hun får også astmamedisiner hele vinteren.

 

Hvorfor har dere være hos manuellterapaut? Hva gjør de? Vi har vært hos kiropraktor tidligere. hun var litt stiv i nakken sa de... merket ingen bedring, så derfor sluttet vi å gå der.... :/

Skrevet

Min på 2,5 våkner også minst en gang per natt, opp i fem ganger på det verste. Derfor har han senga inne hos oss fremdeles, jeg gidder ikke å ødelegge mer nattesøvn enn nødvendig ved å måtte inn og ut av flere rom.

 

vi merket en liten bedring da vi flyttet henne inn på eget rom, hun sover lett og pappaen snorker... men i natt har det vært ille.... men som sagt (glemte det i hovedinnlegget) så går hun på antibiotika pga en lungebetennelse... Natten i natt har vært første natten på 3 uker der hun ikke har hostet...., så skjønner ikke hvorfor hun har vært så teit i natt?

 

Frister like mye hver natt å bare ta henne inn i sengen vår, men vet jo at det bare er å skyte oss selv i leggen.. sukk... er så fortvilende..

Skrevet

Er ikke dette ganske vanlig? Min på 2 våkner 1-3 ganger per natt, men sovner fort igjen heldigvis. Har liksom tenkt at dette er å forvente. Tidligere våknet han x antall ganger, glad det et mindre nå.

 

Anonym poster: b70b632489b4f05ecf2af3d39bf48aed

Skrevet

ja, da er det snart 2,5 år siden sist jeg fikk sove en hel natt. Jeg har en jente som våkner minst 1 gang hver natt. I natt har hun vært våken 5 ganger. Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg snart besvimer.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å sove natten igjennom.

 

Hun sover ikke på dagen. Når hun våkner får hun ev vann på flaske. vi unngår å ta henne opp av sengen. (selv om når desperasjonen er størst så får hun komme opp)

 

Vi har prøvd å la henne grine, sitte ved sengen, ta henne inn til oss, stå utenfor døren osv. Vi prøver en ting av gangen og over flere uker. Ingenting virker. Jeg begynner å tenke på sovemedisin nå. Vi trenger å sove.

 

Er det noen som har råd?

 

Vi hadde en som våknet opp til 10 ganger hver natt, brukte til slutt Vallergan i tre-fire netter og problemet var løst.

 

Anonym poster: d8b6a1ebcd641dad90e51854415d874c

Skrevet

Bruk heller madrass på rommet hennes enn å ta henne inn i deres seng, hvis dere ikke ønsker å ha henne der. En oppvåkning per natt tror jeg det er ganske vanlig at unger har frem til de er 4-5 år (men ikke desto mindre slitsomt..), men 5-6 er vel mindre normalt? Har hun fått alle tennene? Vår eldste begynte å sove natten gjennom etter han hadde fått alle tennene, da var han to år og to måneder.

Skrevet

ja, da er det snart 2,5 år siden sist jeg fikk sove en hel natt. Jeg har en jente som våkner minst 1 gang hver natt. I natt har hun vært våken 5 ganger. Nå er jeg så trøtt og sliten at jeg snart besvimer.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å sove natten igjennom.

 

Hun sover ikke på dagen. Når hun våkner får hun ev vann på flaske. vi unngår å ta henne opp av sengen. (selv om når desperasjonen er størst så får hun komme opp)

 

Vi har prøvd å la henne grine, sitte ved sengen, ta henne inn til oss, stå utenfor døren osv. Vi prøver en ting av gangen og over flere uker. Ingenting virker. Jeg begynner å tenke på sovemedisin nå. Vi trenger å sove.

 

Er det noen som har råd?

 

Vi hadde en som våknet opp til 10 ganger hver natt, brukte til slutt Vallergan i tre-fire netter og problemet var løst.

 

Anonym poster: d8b6a1ebcd641dad90e51854415d874c

 

er jo litt skummelt å måtte ty til sovemedisiner da...., men er jo vanskelig å vite hva annet man skal gjøre tilslutt....

 

ga dere medisiner i 4 dager også hokus pokus? hva er grunnen til at det virker sånn? ville trodd at problemet ville komme tilbake når dere sluttet?

Skrevet

Bruk heller madrass på rommet hennes enn å ta henne inn i deres seng, hvis dere ikke ønsker å ha henne der. En oppvåkning per natt tror jeg det er ganske vanlig at unger har frem til de er 4-5 år (men ikke desto mindre slitsomt..), men 5-6 er vel mindre normalt? Har hun fått alle tennene? Vår eldste begynte å sove natten gjennom etter han hadde fått alle tennene, da var han to år og to måneder.

 

de skal vel ha et nytt sett med jeksler i 2 års alderen? hun har fått alle de andre.. kan ikke se eller merke noe i munnen hennes... men kan jo selvfølgelig være det ligger og gnager litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...