det er berre mordi Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Eg er aleine med ei søt lita, men absolutt krevande taus. Faren har ho 2 av 8 helger pga jobben. (og ingenting anna) No denne veka fekk eg beskjed av han at han helst såg at det berre vart samver frå laurdag til søndag den eine helga, på fast basis, fordi ho masa slik etter mora. (og det synes han sikkert er litt slitsamt...) Han har to eldre gutar ifrå før, som han har 3 av 8 helger. Ho er altså saman med brørne sine på begge samvershelgene sine. Eg mistenker det er mykje på deira premissar - dei sit ofte inne og speler data, bygger lego eller spelar fotballkampar. Sikkert ikkje akkurat det som passar min 3-åring best, så eg antek det er difor ho masar etter meg. Eg blir sikkert slakta her no, men eg føler eg må ha såpass med "fri", om ikkje eg skal gå heilt på veggane. Hadde de "ofra" dykk for å gjere alle til lags, eller hadde de stått på krava?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Stått på krava, både for din egen skyld og for forholdet mellom far og barn - som absolutt ikke er tjent med enda mindre samvær. Anonym poster: 80a27654d1ea5e74443e9e567afa3ba6
3 er nok! Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Nå tenker jeg først og fremst på din datters langsiktige forhold til sin far og ikke ditt behov for fri (selvom jeg forstår det veldig godt), og jeg mener du ikke bør minske på samværet. Jeg ville heller tatt en samtale med far om hva du tror kan være årsaken til at hun maser etter deg slik du nevner her, så får han i første omgang prøve å tilrettelegge litt for henne. Hun skal jo ikke være tre år for alltid, og de andre barna hans har helt sikkert godt av å komme seg en tur ut i blandt, i akebakken, hoppeloppe land eller hva som helst som ikke er lek på stuegulvet. Om du reduserer forholdet tror jeg det i det lange løp vil gå veldig utover deres forhold. To av åtte helger er i utgangspunktet lite nok fra før av, mener nå hvertfall jeg.
Gjest Ziva Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Garantert stått på krava. Og må si at jeg virkelig beundrer dere alenemødre. Har vært alene i snart 14 dager, og er nå virkelig i kjelleren når det gjelder energinivå.
det er berre mordi Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2013 Great minds think alike!! Takk for innspel! Eg sto på krava i telefonen i sta, men følte meg litt egoistisk etter eg hadde lagt på.., men pokker heller. Han skulle ha visst kor mykje masing eg må høre frå treåringen dagleg;)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 Jeg vet ikke helt? Om samværet kun er på fars og på brødrenes premisser så tenker jeg kanskje at hun ville hatt det bedre hjemme, men på den andre siden så blir det mindre kontakt med far og brødrene. Hmm....litt kinkig den der
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Hadde ikke hatt lyst til å sende barnet mitt til noen som ikke ville ha henne der, så jeg hadde heller latt besteforeldrene ha henne litt hvis jeg trengte avlastning, ettersom de forguder henne og tar imot henne med åpne armer når som helst. Men vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg ikke hadde hatt det alternativet... Ser ingen grunn til at du skal bli slaktet forresten, det kan være tungt å være alene om ansvaret. Anonym poster: c578b9d45fb1ea093048021f4f65f29f
det er berre mordi Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 1. mars 2013 Nå tenker jeg først og fremst på din datters langsiktige forhold til sin far og ikke ditt behov for fri (selvom jeg forstår det veldig godt), og jeg mener du ikke bør minske på samværet. Jeg ville heller tatt en samtale med far om hva du tror kan være årsaken til at hun maser etter deg slik du nevner her, så får han i første omgang prøve å tilrettelegge litt for henne. Hun skal jo ikke være tre år for alltid, og de andre barna hans har helt sikkert godt av å komme seg en tur ut i blandt, i akebakken, hoppeloppe land eller hva som helst som ikke er lek på stuegulvet. Om du reduserer forholdet tror jeg det i det lange løp vil gå veldig utover deres forhold. To av åtte helger er i utgangspunktet lite nok fra før av, mener nå hvertfall jeg. Eg hadde ein prat om premissane til gutane og mangel på stimuli for 3-åringen. Spurte om eg kanskje kunne sende med ho badedrakta.., men neida.. Han var ikkje enig. Og sånn går nu dagan...
Gjest Kjempeanonym Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 Hadde absolutt stått på kravene. Litt fri må man ha for å lade batteriene og ikke bli helt koko, og det var nå ikke mye han hadde hun heller, så såpass må han nå tåle.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 Kan noe av problemet være at han kun har henne to av åtte helger, at det blir for lenge mellom hver gang og at hun derfor ikke føler seg like trygg hos faren? Hvis han har de andre to tre av åtte helger, hvorfor kan han ikke ha datteren også tre av åtte helger? Siden han har guttene sine mer vil jo han og guttene trolig ha bedre kontakt enn det han og datteren har. Kan det være at datteren din føler at hun er utenfor, at hun ikke er like stor del av familien som de andre barna? Jeg ser litt for meg en litt ensom treåring som føler seg utenfor i familien hos en pappa som hun sjelden ser...?! Mulig jeg tar helt feil her..... Jeg har ingen problemer med å forstå behovet ditt for noe tid for deg selv, Mordi. Men hva tror du skjer om datteren skal være enda mindre hos faren enn hun allerede er. Blir ikke da faren enda mer fremmed for henne, og vil hun ikke da trolig "mase" enda mer etter deg? Jeg vil tro at hun vil føle seg enda mer fremmed eller utenforstående der hvis hun skal være enda mindre der enn hun allerede er. Hva om det skjer, vil da pappaen kutte enda mer ned på samværet? Hvorfor forskjellsdeler han samvær med guttene og datteren? Om jeg virker litt skarp i spørsmålene mine så er ikke "skarpheten" myntet på deg, Mordi. Mer mot faren som jeg får inntrykk av forskjellsbehandler barna sine, og som prioriterer datteren mindre enn guttene. Det er noe av det verste man kan gjøre på denne måten, for indirekte så forteller pappaen at datteren er mindre verdt enn guttene som han har mer. Og barn er ikke gamle når de begynner å føle på slikt. Håper dere finner ut det som er den beste løsningen for datteren din - og samtidig at du på en eller annen måte også får litt fri. Om du ender med å ha datteren din mer så er kanskje home start eller lignende en mulighet, å f.eks. få en som passer datteren din fast en dag i uken eller er sammen med deg og henne også. Anonym poster: 057e4ffd8e15ad60f1cab431aa64aa5e
det er berre mordi Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2013 Kan noe av problemet være at han kun har henne to av åtte helger, at det blir for lenge mellom hver gang og at hun derfor ikke føler seg like trygg hos faren? Hvis han har de andre to tre av åtte helger, hvorfor kan han ikke ha datteren også tre av åtte helger? Siden han har guttene sine mer vil jo han og guttene trolig ha bedre kontakt enn det han og datteren har. Kan det være at datteren din føler at hun er utenfor, at hun ikke er like stor del av familien som de andre barna? Jeg ser litt for meg en litt ensom treåring som føler seg utenfor i familien hos en pappa som hun sjelden ser...?! Mulig jeg tar helt feil her..... Jeg har ingen problemer med å forstå behovet ditt for noe tid for deg selv, Mordi. Men hva tror du skjer om datteren skal være enda mindre hos faren enn hun allerede er. Blir ikke da faren enda mer fremmed for henne, og vil hun ikke da trolig "mase" enda mer etter deg? Jeg vil tro at hun vil føle seg enda mer fremmed eller utenforstående der hvis hun skal være enda mindre der enn hun allerede er. Hva om det skjer, vil da pappaen kutte enda mer ned på samværet? Hvorfor forskjellsdeler han samvær med guttene og datteren? Om jeg virker litt skarp i spørsmålene mine så er ikke "skarpheten" myntet på deg, Mordi. Mer mot faren som jeg får inntrykk av forskjellsbehandler barna sine, og som prioriterer datteren mindre enn guttene. Det er noe av det verste man kan gjøre på denne måten, for indirekte så forteller pappaen at datteren er mindre verdt enn guttene som han har mer. Og barn er ikke gamle når de begynner å føle på slikt. Håper dere finner ut det som er den beste løsningen for datteren din - og samtidig at du på en eller annen måte også får litt fri. Om du ender med å ha datteren din mer så er kanskje home start eller lignende en mulighet, å f.eks. få en som passer datteren din fast en dag i uken eller er sammen med deg og henne også. Anonym poster: 057e4ffd8e15ad60f1cab431aa64aa5e Ingenting "skarpt" her som eg les:) Faren er borte ein månad i slengen på jobb, og er heime i 4 veker, og i 3 av dei helgane har han gutane. Eg synes det blir litt mykje om han har ho 3 helger (av 4), så vi har vel begge komme til konklusjonen at det er greiast om han har samver den første helga han er heime, og den siste helga før han dreg, slik at det blir omlag eit likt tidsintervall mellom gangane han har ho. Det med forskjelsbehandling har eg faktisk ikkje tenkt på før no. Det er mulig det er noko der. Det skal eg ta opp med han. Han er eigentleg ein snill kar, så eg trur nok eg skal klare å snakke med han om eg sett meg ned og uttrykker frustrasjonen min. Ho har eit sett med besteforeldre som er flinke til å stille opp, (foreldra mine), så eg har ikkje lyst til å mase ytterlegare på dei;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå