Gå til innhold

Er det noen helsefagarbeidere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta helsefagarbeiderutdanning og lurer på hva jeg kan vente meg.

Jeg ønsker helst å jobbe på sykehus når jeg er ferdig. Skal ta utdanningen gjennom voksenopplæring.

Hvor jobber du som helsefagarbeider? Hvilke arbeidsoppgaver har du. Videreutdanning/kurs? Karrieremuligheter.

Lønn?

Hve er det mest givende med yrket?

Mange spørsmål, men kom med alt du kan både positivt og negativt om det å være helsefagarbeider. Jeg vil vite alt.

Anonym poster: 2fe4f4f6a06725fff2f3f197f8119539

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg! ;) Har vært ferdig utdannet siden 2010, fikk 100% fast stilling for 7 mnd siden.

Jeg jobber på sykehjem, og da er det mye personlig pleie, påkledning og avkledning. Egentlig alt en hverdag måtte inneholde, mating er også en stor del av dagen.

Jeg har 156 kroner i timen, så kommer jo kveld og helge tillegg da.

Nå mener jeg ikke å ta motet fra deg, men jeg syns ikke det er givende, det meste av dagen løper vi beina av oss, og det blir liten tid til sosiale tilsettinger. de har kanskje besøk en gang i mnd, om de er heldige...

Anonym poster: a1e0987709769d66efb32654390938c8

Skrevet

- ubekvem arbeidstid

- ofte travelt pga. Dårlig bemanning

- små stillinger

- tunge løft

Er glad i yrke mitt, men går ofte hjem med følelsen av at jeg ikke får gjort nok for de eldre og syke. Har hatt endel ubehagelige opplevelser av uerfarne pleiere, sjefer som bare tenker penger...

Er ofte jeg tar lunsjen min sammen med pasientene, for da har jeg tid til å sitte sammen med de å prate. Det mest givende er å få en klem, takk eller et varmt smil fra pasienten for at du tok deg tid til å lytte eller bare være der for de (det synes jeg er en god følelse). Jobber på sykehjem

Anonym poster: 65d42f3360becea4bed7219d7214a87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...