Gå til innhold

Tabu - å ønske bare ett kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tabubelagt er det å ønske seg bare ett kjønn?

jeg føler meg skyldig og svært utilpass når jeg lufter tanken om at jeg bare ønsker meg en gutt. Og får slengt i fjeset at så lenge barnet er sundt og friskt så er det vel det som betyr noe..

Da jeg var på ultralyd for 3 år siden og fikk vite at det var ei jente, så ble jeg oppriktig lei meg. Jeg har drømt om en gutt hele livet. Jeg har alldri sett for meg å ha ei lita jente. Jada jeg er svært glad i henne. Og nå vil jeg ikke bytte henne for noe i verden. hun er min alt. Men stakker hun eier ikke en kjole eller ei dukke.

Men tankene mine er nesten så ekstreme at jeg ikke tør bli gravid igjen. Tenk hvis jeg får enda ei jente! Og ikke den gutten jeg så sterkt ønsker meg. Og jeg vet at skuffelsen kommer til å bli ytterlig større om det blir enda ei jente. For vi skal bare ha to barn sier mannen.

Er jeg helt forferdelig? Jeg føler meg alene om å ha slike ønsker. Er jeg det? Burde jeg oppsøke hjelp eller er det vanlig å føle slik?

Anonym poster: 13d24ab2e989f533b3a4eb4b6aead849

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

For oss vanlig dødelige er det lov å ønske. Du sier jo at du ikke ville byttet henne bort og da er jo alt greit? :) hun føler seg nok ikke mindre elsket selvom hun ikke har rosa kjoler :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dessuten syns jeg det er verre å si "sålenge det er friskt"... hva da hvis den ikke er det??

Skrevet

Jeg tenker at det må ligge noe bak et slikt ønske... Som du muligens bør komme til bunns i, før du bli gravid igjen.

Anonym poster: c8d2963f7ecb0599d8c56e082f6dbf78

Skrevet

For din egen del er det kanskje en ide å ta tak i dette før du blir gravid igjen. Det kan ikke være godt for deg å ha sånne tanker, og, som du sier, hva hvis du får en jente til?

Det er ikke godt for noen at du går helt i kjelleren over hvorvidt du vil få en gutt eller ikke. Så jeg ville tatt tak i dette, og fått noen å snakke med for å komme til bunns i grunnen til at du er så opphengt i det å få en gutt.

Anonym poster: 6b02293f577dbd4a48be98ee409395ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...