Gå til innhold

Vaner ved middagsbordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på middag hos et voksent vennepar for en tid tilbake. De har tre barn som er i skolealder. Når steika kom på bordet og verten sa værsågod, så starta minstemann med potetene. Faren i huset ropte ut at man tar alltid kjøttet først, ikke grønnsakene.

Har dere hørt om dette før?

Syntes det var veldig pussig jeg da. Men jeg har lært meg å alltid vente til en av de "fastboende" har forsynt seg for og se hva de gjør så jeg ikke "ødelegger tradisjonen" hehe!

Anonym poster: 7c4d4ccfab31321f5edb13ddfb26b5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei aldri hørt om før..

Men når jeg tenker meg om så begynner vi alltid på potetene\risen\pasta her, for da kan man ta saus på det.. Hehe, mer vane enn regel da.

Anonym poster: 15a26489e968a289eaa9b742e8a13c70

Skrevet

Aldri hørt om. Sykt!

Anonym poster: 24b12cd6fc5335e3802c02c6642ca485

Skrevet

Har jeg aldri hørt om før. Jeg forsyner meg som regel først av det som står nærmest eller det første noen sender til meg

Skrevet

Som regel kommer kjøttet først når man sitter i større selskap. Poteter og grønnsaker etterpå, og sausen til slutt.

Hjemme sender vi som regel alltid rundt poteter/ris/pasta først, deretter grønnsaker så kjøtt og saus til slutt. Jeg synes kjøttet blir veldig fort kaldt hvis det serveres først.

Anonym poster: b8f6b2539dff8b94865b5bd39bfe9bca

Skrevet

Godt og høre at det ikke bare var meg :-)

Var litt redd for at jeg var uoppdragen! Haha!!

Anonym poster: 7c4d4ccfab31321f5edb13ddfb26b5a6

Skrevet

Hjemme sender vi som regel alltid rundt poteter/ris/pasta først, deretter grønnsaker så kjøtt og saus til slutt. Jeg synes kjøttet blir veldig fort kaldt hvis det serveres først.

Anonym poster: b8f6b2539dff8b94865b5bd39bfe9bca

Helt enig, potetene holdes varme lenge synes jeg, så aller først skrelles de. Men er altså ingen krise her i huset om noen tar kjøttet på tallerkenen sin før potetene skrelles :P

Skrevet

Aldri hørt om..

Men egen vane er å ta grønnsaker og poteter el lignende først (som jeg ikke er så nøye på om er varmt) og så kjøtt + saus til slutt :)

Skrevet

Hvis han var så opptatt av bordskikk burde han heller passe på at gjesten fikk først ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...