Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Hva om du og mannen vil slenge inn en grandis en dag, og ikke vil at babyen skal spise det. Lager du da ekstra middag bare til babyen? Da snakker jeg om baby som er rundt 1 år. Hva evt. lager du til babyen:)? Trenger sunne kjappe retter å lage. Min spiser ikke glass eller grøt. Bare mat som vi spiser... Anonym poster: 2992376c760559acae93c318b4c99c85
Vogndilla Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Ja, vi har hjemmelaget mat i porsjonsbegere i fryseren, skal vi ha noe uegnet til middag en dag tar jeg bare opp et porsjon. Skal vi bort har vi ofte med et ferdigkjøpt middagsglass.
Ikkesåallerværst Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 (endret) Min er ti måneder og han spiser middag hver dag. Hvertfall i en perfekt verden. Som regel snakker vi en halv dl grønnsaksmos, eller som i dag: tre maiskorn, sutting på en tacolefse som til slutt ble gulpet opp, fem agurkbiter (som jeg senere fant under stolen) og litt revet ost... Han blir dritsur når han blir avspist med grønnsaksmos når vi spiser noe annet, men klarer likevel ikke spise det hvis han får. Grønnsaksmosen er hjemmelaget da, så litt supermom er jeg Endret 1. mars 2013 av Ikkesåallerværst
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Barnet vårt (er 1 år) spiser det samme som oss. Han har aldri spist av glass. Om vi skal ha noe som han ikke spiser, modererer vi. Ellers er det alltid enkelt å koke opp noen grønnsaker (gulrot, potet og kålrot f.eks) og ha fiskekaker til. Både mosen og fiskekakene (eller karbonadekaker, fiskegrateng, kjøttboller osv) kan lages i større porsjoner en kveld eller i helgen og fryses ned. Tar ikke lenger tid å varme det opp enn det tar å varme opp en grandis. Nå tar det ikke mye lengre tid å lage en hjemmelaget pizza heller. Lag en enkel deig uten salt, ta på godt fyll og stek i ti min. Barnet vårt spiser pizza sammen med oss :-) Lykke til! Anonym poster: c817fd9c820841deac1d41f6b7203301
Maira Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Når min gutt var så liten, kokte jeg for eksempel en gulrot i staver, en potet i skiver og noen små brokkolibuketter. La for eksempel en halv lakse- eller toskefilet oppå grønnsakene, så den ble dampet. Pluss litt krydder. Tok 5 min. Et enda raskere alternativ kan være en halv avokado, noen bønner og et par skiver skinke. Ikke akkurat fullverdig middag, men ganske næringsrikt likevel.
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Min er ti måneder og han spiser middag hver dag. Hvertfall i en perfekt verden. Som regel snakker vi en halv dl grønnsaksmos, eller som i dag: tre maiskorn, sutting på en tacolefse som til slutt ble gulpet opp, fem agurkbiter (som jeg senere fant under stolen) og litt revet ost... Han blir dritsur når han blir avspist med grønnsaksmos når vi spiser noe annet, men klarer likevel ikke spise det hvis han får. Grønnsaksmosen er hjemmelaget da, så litt supermom er jeg Haha, den klassiske "Åååh så flink du har vært å spise maten din!" Så finner man hele kalaset på den nederste hyllen på tripptrappen en time senere. Ja, det blir middag hver dag. Bruker middagsglass når alt annet er uegnet (hun liker også middagsglass bedre enn vanlig mat).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå