Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Har noen med pcos noen erfaringer å komme med rundt amming? Jeg har selv pcos, og har termin om 2 mnd, og har da begynt å tenke på amming. Har lest at pcos`ere kan ha problemer med amming. Har spurt jordmor om dette, men hun visste ingenting dessverre. Anonym poster: d62848988ccf5faef531da9e9338fb29
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Jeg fikk ikke en dråpe melk i brystene før en uke etter fødselen, til tross for iherdig amming fra første stund. Når melka først kom, så hadde jeg veldig lite (pumpa i tillegg til amminga for å øke produksjonen), men måtte gi mme etter hver amming i tillegg. Travelt, men helsestasjonen maste veldig om denne "mirakelmelka". Amma til babyen var 5 mnd, da gikk vi kun over til mme. Men det varier nok hvordan amminga går fra person til person selv om man har PCOS Anonym poster: 758e1785e47769762d1f759668b22bdf
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Jeg bekymret meg også om dette, og jordmor visste ingenting her heller. Jeg leste flere steder at noen med pcos ikke produserer melk (fordi det er noe kluss med hormonene som setter igang produksjonen?), men dette gjelder langt fra alle. Selv hadde jeg null problemer med å få igang produksjonen, produserte heller for mye sånn at barnet fikk for mye av den tynne melken og ble dårlig i magen. Mange støter på en eller annen utfordring i forbindelse med amming, men det blir ofte noe annet enn man trodde på forhånd. Jeg fullammet forøvrig i 5 måneder og ammet i 1 år. (Og jeg har ganske kraftig pcos også.) Så jeg vil anbefale at du er forberedt på å prøve, og at det KAN bli utfordringer, men også ha i bakhodet at hvis det ikke går, så er det ikke din skyld. Anonym poster: 2ac25ffdac54ba9ddd6211587aebecb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå