Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Hvor lenge kunne dere fortsette å ri? Ikke bare skritteturer, men skikkelig ridning? Anonym poster: 88b5cc5991c0d978f227ae99a57f913d
Fae Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Jeg rir ikke, men holdt ikke Prinsessen vår på med sprangridning ganske langt ut i svangerskapet?
Sint naken biltyv Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Dette lurer jeg på også.... Kan man ikke ri en god stund da? Vet jordmødre sier at det man er redd for er at morkaka skal løsne!
Sint naken biltyv Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Dette lurer jeg på også.... Kan man ikke ri en god stund da? Vet jordmødre sier at det man er redd for er at morkaka skal løsne vis man faller av og sånt....
håperpåvinterbarn Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Jeg red til jeg var 6 mnd på vei. Kunne godt ridd mye lengre, men fikk en betennelse i ryggen. Jeg red ikke hester som kunne kaste av (alle kan jo kaste av, men dere skjønner sikkert hva jeg mener). Vet om jenter som har ridd helt frem til fødsel omtrent. Er ikke skadelig, så lenge man ikke tar noen unødvendig risiko (valg av hester, risikosituasjoner osv). Jeg red mest i hall, drev ikke med sprang.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Jeg rir ikke, men holdt ikke Prinsessen vår på med sprangridning ganske langt ut i svangerskapet? Tror ikke hun red lengre enn 3-4 mnd? Anonym poster: 794f6df432bcce0e22385d593689d7da
My1 Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Har termin i midten av mars og red min siste ordentlige dressurtrening i slutten av november. Da kjente jeg at magemusklene mine var flyttet så langt ut fra senter at det var vanskelig å bruke riktig teknikk med mellomdelen. "mosjons red" hestene mine en stund til, men fikk hjelp av de som jobber hos meg til å trene hestene skikkelig. Hoppet små hinder en gang i begynnelsen av desember på de "gamle" mine. Men kun et par ganger for min egen mentale helse :-) Ble veldig overrasket over at kroppen plutselig ikke reagerer sånn jeg er vant til og har holdt på å falle av to ganger. ( rundt uke 26 eller noe) Kjernemuskulaturen endrer seg veldig og balansepunktet blir helt merkelig i nødsituasjoner. Har siden desember kun ridd på den eldste hesten min og kun skrittet litt. Av hensyn til hestene ( og stevnesesongen 2013) blir hestene mine trent av ansatte og jeg skritter ut noen minutter når jeg orker. Har vært lite på stallen siden jul da jeg savner det så veldig og bare begynner å gråte når jeg ser hestene mine. ( litt hormonell kanskje...) Jeg fikk beskjed fra jordmor at jeg kunne ri det jeg orket selv. Hun ville helst at jeg skulle skritte 20 min tre ganger i uka. Bekkenet mitt satte en stopper for det. Siste 2,5 mnd har jeg kun skrittet ca 5 min med anstand kanskje annenhver uke. Har hatt noen som holder hesten når jeg går av og på og alltid en i ridehuset når jeg rir. Er vanligvis "yrkesrytter". Kroppen din sier i fra når den ikke orker belastningen lenger, ta vanlige sikkerhetsregler til følge, så er det bare å kose seg :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #8 Skrevet 1. mars 2013 Jeg red til jeg var 6 mnd på vei. Kunne godt ridd mye lengre, men fikk en betennelse i ryggen. Jeg red ikke hester som kunne kaste av (alle kan jo kaste av, men dere skjønner sikkert hva jeg mener). Vet om jenter som har ridd helt frem til fødsel omtrent. Er ikke skadelig, så lenge man ikke tar noen unødvendig risiko (valg av hester, risikosituasjoner osv). Jeg red mest i hall, drev ikke med sprang. Toppers, håper også å kunne holde på til minst 6 mnd. Burde ikke være noe problem om en tar litt forhåndsregler, og er heldig å holder seg frisk. Anonym poster: 794f6df432bcce0e22385d593689d7da
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 Hvis alt er ukomplisert kan man ri hele tiden. Kjenner en som startet 120 sprang da hun var 6 måneder på vei, og flere som har vært på galopptur et par uker før termin. En venninne måtte gi seg i 6.måned fordi da ble det ubehagelig Jeg derimot, har fått rideforbud frem til fødsel Ikke lov å jogge, hoppe eller noe slikt heller... Har nå etter siste ultralyd fått lov å ri i skritt fordi ting er litt bedre, men ikke noe trav eller galopp. Savner det så jeg blir helt syk, men heldigvis kan man kose på silkemulen likevel. Anonym poster: 5a952cdc8aecd98455d2e4de56ea094a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Jeg red også en stund ut i svangerskapet, men sluttet da det ble ubehagelig. Orket ingenting som klemmet rundt magen eller bevegelser som "ristet". Av samme grunn måtte jeg slutte med jogging. Planen var å fortsette lenger, men som enkelte over her også har sagt, så tror jeg kroppen din sier ifra når det er nok. Anonym poster: d0775425a05e9a4cde92171fd5dc42a9
SvettLama Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Fikk beskjed av legen min at jeg kunne ri, så lenge jeg syntes det var behagelig :-) siste gang jeg satt på hesteryggen, var en liten uke før fødselen ;-)
Raych Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 Jeg var med i en sprangkonkurranse da jeg var 7 mnd på vei. Legene ga klarsignal for dette.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 Takk for mange oppløftende svar Anonym poster: 794f6df432bcce0e22385d593689d7da
Gjest Yzma Skrevet 1. mars 2013 #14 Skrevet 1. mars 2013 I mitt første svangerskap red jeg frem til fødsel. Da på en hest jeg hadde kjent hele hans liv, og som jeg kjente inn og ut. I mitt andre svangerskap hadde jeg veldig mye plager, så da slutta jeg å ri da jeg var 5,5-6 mnd på vei. Fikk beskjed av jordmor om at så lenge jeg selv følte meg komfortabel på hesteryggen og ikke fikk vondt under eller i ettertid så kunne jeg fortsette så lenge jeg selv ville
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå