Gå til innhold

kan man blø ihjel pga mensen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk satt inn spiral forrige mnd, og har nå fått mensen, herregud!! blødde plutselig igjennom bindet, trusa, og buksa! Er heldigvis hjemme.....

 

 

 

Anonym poster: d69d6866c1b9b928671e76282f65956c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, sånn hadde jeg det også da jeg hadde spiral (kobber).

Blødde tvers igjennom alt. Oppsto også en del andre komplikasjoner så etter 8 måneder måtte jeg bare fjerne den. Jeg har alltid bare hatt småblødninger ved mensen da jeg gikk på p-piller, men jeg trodde også jeg skulle blø ihjel :(

 

Men etter 3 måneder på pilla igjen nå så begynner det å roe seg igjen.. Men fortsatt kraftige menssmerter (noe jeg ikke hadde da jeg gikk på pilla før jeg satte inn spiral..

 

 

Anonym poster: 66103d315197dc23437558b7e296ad61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, sånn hadde jeg det også da jeg hadde spiral (kobber).

Blødde tvers igjennom alt. Oppsto også en del andre komplikasjoner så etter 8 måneder måtte jeg bare fjerne den. Jeg har alltid bare hatt småblødninger ved mensen da jeg gikk på p-piller, men jeg trodde også jeg skulle blø ihjel når jeg hadde spiral :(

 

Men etter 3 måneder på pilla igjen nå så begynner det å roe seg igjen.. Men fortsatt kraftige menssmerter (noe jeg ikke hadde da jeg gikk på pilla før jeg satte inn spiral..

 

 

Anonym poster: 66103d315197dc23437558b7e296ad61

 

Anonym poster: 66103d315197dc23437558b7e296ad61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Får slå meg til ro med å leve en stund til!

 

Har på slike digre nattbind, men virker som et lite truseinnlegg. Tror jeg må på sjukeheimen å stjele noen bleier!

 

Anonym poster: d69d6866c1b9b928671e76282f65956c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på min sjette mnd med blødning etter innsetting av spiral. Blør ikke voldsomt, men har ikke hatt en blødningsfri dag siden 1 oktober. Lever i beste velgående, men er rimelig lei. Jeg har hormonspiral.

 

Anonym poster: dfb4b142d1fe5fa7e7afe1e83772235a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn spiral 31 januar og blør hver eneste dag.. Er så lei og får kraftige mens-smerter i ny og ne..

 

Blir lite sengekos her gitt :( Så håper for guds skyld at jeg ikke blør så lenge som seks mnd :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blø ihjel pga mensen, neppe! det samme med spiral vil jeg tro. ikke glem at spiral er faktisk et fremmedlegeme for kroppen. SÅ at folk blør som bare faen er ikke helt unormalt.

 

Anonym poster: 7a5f87f7988c2630fa02102e37c3d28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd yngre jenter komme inn på sykehus med lav Hb som har fått blodoverf. De har hatt menstrasjonsblødninger som har kommet ut av kontroll. Men det skal gjøres godt å blø i hel. Du vil nok oppsøke hjelp pga symptomer på blodmangel først.

 

Anonym poster: f773860388019193879f636b58be1cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett, ja. Det skjedde nesten med tanten min (på hyttetur av alle steder) men hun kom seg på sykehus,

 

Anonym poster: 58c990754d94ca3044b076eff284d93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi hører jo stadig vekk om kvinner som blør ihjel under mensen. Faktisk er det en av de vanligste dødsårsakene for kvinner i fruktbar alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, har man en alvorlig, ubehandlet blødersykdom kan man faktisk blø ihjel av mensen. Heldigvis har du nok ikke det HI, da ville du nok vært under jorden for lenge siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Bruk grønn ob og bind og skift hver til hver andre time.. Det måtte jeg, men blir bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...