Gjest Nerdens'mus Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Tenker pappas nåværende kjæreste de har vær i lag i 3,5 år og bir ikke i lag så vet ikke om stemor er det rette ordet, men letteste måten å omtale henne. Hun var i bryllupet mitt. Hun ga ikke egen gave, men jeg antok på en måte at hun er inregnet under pappas gave selv om han ikke skrev noe kort bare satte penger inn på konto. Så lurer jeg litt på om jeg skal gi henne eget takkekort der jeg takker for tilstedeværelse og insatsen hun gjorde. Hun hjalp til med oppvask og satte pappa i sving og deltok som jo mange i bryllupet gjorde da vi gjorde alt selv. Det som er er at jeg er litt redd for at hun kan ta det som sarkasme og en påpeking av at navnet hennes ikke sto på noen gave grunnet tidligere kræsj. Her kommer saken virkelige dillema. Når pappa og denne damen ble i lag hadde han vært skilt fra stemor 1 i 2 år og hadde " vært i lag med 5 damer på disse to årene. ( mannen kan ikke være singel.). I tilegg kjente jeg denne damen som vennine av min forhenværende stemor som jeg altid har mislikt litt sånn og syns var dum. Selv om dama altid var snill og imøte kommende. Dette gjorde at jeg i utgangspunktet var negativt instilt til denne damen hadde møtt henne et par ganger og følte at jeg greit kunne avskrive henne som enda en av pappas dumme damer. (han var gift med stemor 1 i 20 år så er ikke så mange damer) Jeg kom p etter en trivelig aften med pappa og hans næverende kjæreste med komentaren xxx jeg har sagt mye rart om deg, men dette var en god ide. Hun tok dagen etterpå opp at hun ble såret av denne komentaren og ikke var vant til slik humor. Jeg og mannen har helle tiden fleipet om denne komentaren jeg lot falle for 3 årsiden og tenkt at hun var hårsår og teit, men nå som jeg har tenkt litt over det i forbinndelse med takkekortet tror jeg jeg skylder henne en kjempeunskyldning. Hun er ikke i nærheten av å være dum vet ikke helt når jeg skjønte at hun faktisk er en inteligent og fornuftig person, men det er hun. Hun var sikkert klar over på det daværende tidspunktet at jeg ikke likte henne. Muligens hadde hun hørt fra andre hva jeg syns om henne og da er det naturlig at hun ble såret når jeg ødela den første hygelige kvelden vår med sånt. Hun er i tillegg en veldig god mor for sine barn, behandler min halvsøster på samme måtte som sine egne når de er i lag. Har hatt en flott invirkning på endel ting jeg ikke har likt med min far. Jeg vet jeg burde si dette til henne sammen med unskyldninge, men hvordan jeg bor langt langt borte er nok noen månder tol jeg ser henne igjen og sjelden jeg ser henne alene. Men å ringe føles litt rart det og i tillegg til at jeg er redd hun skal bli redd for å få stygge komentarer hvis jeg ringer og begynner en slik samtale. Brev virker så seriøst. Ja jeg vet tråden sikkert passer på anonym, men føler det blir så mye oppgulp inne på anonym i seriøse tråder. Bådde av de som hater alle stemødre og de som hater stedøttre ville nok kost seg her.
Gjest yrild Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Jeg ville prøvd å formulere et takkekort spesielt for all hjelpen i bryllupet og så takket henne for at hun er et så flott tilskudd til familien. Skriv at du er glad for at din far traff akkurat henne og at du blir mer og mer glad i henne jo mer du blir kjent med henne. Jeg ville ikke tatt opp gamle ting, men fokusert på hvordan du føler det nå. Det er normalt for barn å være skeptiske til nye partnere, det kan jo umulig ha kommet som et sjokk på henne, så jeg vil tro det da settes ekstra pris på at du åpent gir uttrykk for at du er glad hun finnes i livet deres.
Bixitt Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Kan du ikke gi takkekort til begge to sammen, hvor du takker for både gave og hjelp? Også kan du si det andre i et eget brev, evt. mail eller melding på facebook el.l. så det blir litt mindre seriøst. Hun setter sikkert pris på å få høre det.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Kan du ikke gi takkekort til begge to sammen, hvor du takker for både gave og hjelp? Også kan du si det andre i et eget brev, evt. mail eller melding på facebook el.l. så det blir litt mindre seriøst. Hun setter sikkert pris på å få høre det. De bor ikke i lag syns det er litt greit å gi hver hustand sitt eget når jeg føler at det har vært bidrag fra forskjellige husstander
Bixitt Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Kan du ikke gi takkekort til begge to sammen, hvor du takker for både gave og hjelp? Også kan du si det andre i et eget brev, evt. mail eller melding på facebook el.l. så det blir litt mindre seriøst. Hun setter sikkert pris på å få høre det. De bor ikke i lag syns det er litt greit å gi hver hustand sitt eget når jeg føler at det har vært bidrag fra forskjellige husstander Ah, det overså jeg. Da støtter jeg yrild sitt forslag.
mamman til to gutter Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Jeg hadde nok gitt et felles takkekort selvom de ikke bor sammen. Så kan du takke både for hjelp og gave i samme kortet. Alt det andre kan du heller fortelle henne en gang du snakker med henne, enten på telefon eller neste gang du møter henne, det har jo egentlig ikke noe med bryllupet å gjøre, samtidig som hun helt sikkert blir veldig glad for å høre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå