Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Nå kjenner jeg at jeg er litt lei amming. Han er 2 år og 2 mndr. Ammer kveld og kl 4 på morgenen. Av og til kl 16.30 hvis han er veldig sliten. Har aldri avvent de andre. De sluttet selv lenge før de var 1 år. Hvordan gå frem for avvenning uten for mye gråt? Er ikke ute etter pedofili-hets. Men tips og råd. Anonym poster: c3ef0175eee587ddeb4316ad403b982e
Musemorbr / Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Prøv med mentholatumlypsyl på brystene. Så uffer og klager du over at mammas melk har blitt ødelagt og smaker æsj. La barnet lukte, så dere blir enig om at det er æsj. Si at det er enda godt dere har melk på kopp. Ha koppen klar, så du kan tilby det med en gang. Nevn fra tid til annet at det er så fint med melk på kopp, nå som mammas melk er ødelagt/æsj. Det tok to dager å avvenne her, få dager etter toårsdagen.
L-8 Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Nå slutter jeg riktignok før han var fylt to, men jeg kledde meg da konstant i trang trøye med høy hals så tilgangen ikke var der. Så fortalte jeg at det var tomt og at store gutter drakk melk av kopp. I tillegg "lånte" jeg ham bort til besteforeldrene en helg, så når han kom hjem derfra var det slutt. Det skal sies at han fortsatt er VELDIG opptatt av pupper, nå et halvt år senere, men selve avvenningen av ammingen gikk forsåvidt fint!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Vi snakket masse om det i forkant, og fant en synsvinkel som toåringen syntes var morsomt. For vår del har vi en vennefamilie som har fått baby, og jenta mi var opptatt av babyer og amming. Så vi tulla masse med at "du er jo ikke baby, du kan jo; hoppe,løpe,spise sjokolade,ake med akebrett osv." som hun synes er morsomt. Mens "pupp er jo bare for babyer som ikke kan osv." Og så satt vi en dato noen dager i forveien, "til helgen skal vi slutte at du er ferdig med pupp." Og det ble liksom en litt spennende ting. Fredag og lørdag kveld/natt med en del hyl og gråt, jeg satt ved siden av henne i sengen og viste at jeg fortsatt er like glad i henne, sang sanger, snakket rolig og ga kos og klemmer. Søndag kveld var det så godt som glemt, og da hadde vi en liten fest med favorittmaten og iskrem og feira at hun var blitt "stor jente". Og om temaet blir nevnt nå så er det fortsatt den gamle spøken med "du er jo ikke baby, babyer kan jo ikke dra på lekeland osv." og det synes hun er morsomt Så mitt tips er, når du har bestemt den 100% for at du er ferdig å slutte, gå for det og vær konsekvent, for toråingen vet når det er en liiiten mulighet for at du gir deg og da blir det bråk hehe. Lykke til:) Anonym poster: 01c19d285f6bea27ded5afd843fb35be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå