Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Når det er ulykker i nyhetene som handler om barn osv, får jeg helt angst for barna mine. Jeg sjekker de flere ganger om de puster når de sover, tenker hvordan det ville vært om det lå en liten livløs kropp der. Jeg hadde jo dødd! Hvordan kan jeg få bort disse tankene? Er grusomt... Anonym poster: c81737cc0d606c4e5da157ae88b3c548
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Dette tror jeg er helt normalt dessverre.. Jeg sjekker ikke flere ganger, men må inn og se til henne om hun sover og jeg ser noe sånt på nyhetene. Det er grusomt ja, og alle foreldres verste mareritt, og det er kun de som er foreldre som greier å være litt i nærheten av å sette seg inn i hvordan det må føles å miste barnet sitt. Jeg gråter en liten tåre hver gang jeg ser noe som omhandler barn og død/krig/sykdom/ulykker jeg, og det blir jeg nok å gjøre i mange år fremover.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har det på akkurat samme måte, får dødsangst for vår lille når jeg hører noe grusomt som har skjedd med andre barn. Måtte faktisk slutte å høre på slike saker da jeg fikk forferdelige tanker og angst i hodet mitt. Anonym poster: 35fc5cd035778ccb4641740a5e703fe2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har slitt mye med det samme. Med resultat at jeg vekker de når jeg sjekker. Nå prøver jeg å la være å sjekke, ihvertfall begrense det så mye dom mulig. Tenker at sannsynligheten for at noe skjer er veldig liten. Når barnet sover, skal det jo noe til at man kommer akkurat inn i det de hadde fått alvorlige problemer- noe som i seg selv er uhyre sjelden. Men jeg legger til rette for at det skal være trygt, bruker babycall når de sover. Det er når de sover jeg kan bli mest engstelig. Jeg tror veldig mange kjenner på slike følelser, blir det for uhåndterbart bør man oppsøke hjelp. Anonym poster: a5aebd27d5c8e33a9f9f0c331bf3949f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Du er ikke alene om dette, men det spørs i hvilken grad det ødelegger for deg i hverdagen Anonym poster: 3807d1d2ff6859f5adab541ae0169556
Plutselig_gravid Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 (endret) Er helt normalt å få slike tanker etter man har fått barn. Jeg selv har bla.a fått flyskrekk, høydeskrekk og en periode redd for å ferdes i trafikken. Alt bunner i dødsangst. Frykt for at det skal hende meg noe så barna blir morløs, og frykt for at det skal skje noe med dem. Hos meg er det ille i perioder, spesielt etter katastrofer som tsunamien i thailand o.l Men hvis dødsangsten preger deg så mye i hverdagen at det går utover det å leve et normalt liv eller du hindrer barna dine i å gjøre det samme, så må du prate med noen profesjonelle. Endret 28. februar 2013 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Kan babycall med kamera være noe for deg? Gav meg mye sjelefred i en lengre periode og nå trenger jeg den ikke mer :-) Anonym poster: fbabd14658396a0bc6c79bc61c940986
Gjest yrild Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 Dette er en del av det å være mamma.... man kjenner jo på godt og vondt at man lever da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå