Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Jeg sliter med mye smerter i hverdagen i både hofter og knær. Er veldig vondt når jeg reiser meg opp når jeg har vært i ro og tar noen minutter før det slipper, men er jeg oppe og går for lenge så kommer smertene tilbake. Får også veldig vondt av å stå oppreist for lenge. Smertene sitter i hoftene og stråler ut på begge sidene av lårene og nedover mot knærne. Dette gjør at jeg vugger frem og tilbake når jeg går. Sliter også med smerter under føttene,.det strekker liksom veldig under de. Smertene jeg har er så store at de preger meg veldig og går veldig utover aktiviteten med ungene mine. Jeg MÅ være i aktivitet for jeg er 40 kg overvektig og må komme meg ned i vekt! Men smertene begrenser meg noe voldsomt og de dagene jeg biter tenna sammen og tar ekstra i så får jeg det igjen på kvelden og natten! Idag har jeg måket litt på verandaen (ikke mye) og har nå så vondt i korsryggen og hoftene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! Huff føler at jeg har kommet meg inn i en ond sirkel som jeg ikke kommer meg uttav, jeg får så vondt når jeg beveger meg.men samtidig legger jeg på meg for det jeg er så lite aktiv!! Anonym poster: d1ff683a35a877e572fa7490a6276fd0
<3 2G <3 Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Til meg hjelper det å gå til Naprapat å få løsnet på musklene som hindrer meg mye om jeg stivner. Har du prøvd å svømme? Det gir lite belastning meg god effekt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Isjas? Gå ned i vekt du, så tror jeg det ordner seg av seg selv. Ja, det er lettere sagt enn gjort, men sett deg små mål, så kommer du dit til slutt Lykke til! Anonym poster: c432d8970b92fb91315b03a8f443026e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Smertene kan jo komme av at du er overvektig. At knær og hofter ikke tåler de 40 ekstra kiloene. Men det vet du sikkert. Jeg ville tatt en tur til legen og fått en utredning og hjelp/motivasjon til å gå ned i vekt så du får livet ditt tilbake. Lykke til Anonym poster: 3dfd8ec36f8730d0e3ed9ebfbea43871
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Smertene kan komme av at du er overvektig og overbelaster sener, muskler etc når du må bære rundt på såpass mye vekt. Leddene kan også ha slitasjer, enten som følge av overvekten eller andre ting. Det med at smertene er verst når du reiser deg, så går de over men kommer tilbake, kan tyde på artrose. Anonym poster: baae700ba9564f4d9d72fb5841ec7ee0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Isjas, Lumbago, Bekkenløsning...? Det kan hjelpe med et korsett! Har du prøvd lavkarbo? Kiloene rant av meg når jeg prøvde dette sammen med min mann. Vil jo tro at å miste feks 20 kg vil gjøre belastningen mindre? Bevegelse er viktig i forhold til både helse og vekt, men for å gå ned i vekt er det kostholdet som har mest å si. Anonym poster: f209f67c807331967aa0bac3747ec8ee
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Hadde det likedann da jeg gikk gravid første gang. la på meg 42 kilo i svangerskapet,- og det og gå trapper og sette seg ned og reise seg fra do,- var et mareritt. Legg til 10-12 doturer hver natt,- og soverom i 2.etg og do i første...... Jeg begynte med ergometersykkel jeg,- og trilleturer. Økte gradvis fra 2-3 treningsøkter i uka,- til i løpet av 3 år og trene minst 4 gang....La om kostholder litt etter litt,- slik at jeg ikke merket det nesten i dagliglivet, men som over tid gav litt vektnedgang. Smertene ble ganske mye bedre rett etter fødsel,- men 3 mdnr etter fødsel, veide jeg fortsatt 30 kilo mer enn jeg gjorde før. Og smertene var i tider intense. Jeg tror at feil kosthold som kanskje ikke gav ekstrem vektoppgang, bare en "akseptabel" liten en,- kan utløse smerter. Dårlig kosthold, feil fettsyrer ol kan fremkalle smerter i muskler og ledd,- og en LITEN vektøkning i tilegg kan da gjøre store utslag. Fibromyalgi og andre "diffuse" smerter kan, om ikka alltid kureres, ofte bedres ekstremt med et riktig sammensatt kosthold basert på og forbedre lidelsene... Selv om du føler smertene kom først, og vekta som en følge av disse,- tror jeg usunn livsstil var utløsende årsak til smerter,- og en sunn livsstil vil være løsning for og få de vekk, iallefall til et akseptabelt nivå. Uansett,- det skader virkelig ikke og pøve og spise sundt,- les deg opp på nettet om matvarer som sies og kan ha positiv innvirking på smerter og prøv deg frem. Trening med ergometersykkel, kanskje elipsemaskin og svømming er mulige måter og få bevegd seg på, og tro det eller ei, mange har opplevd positiv effekt med styrketrenign. MAn skulle tro at trenign med EKSTRA vekt ikke var bra, men hos noen er det mest riktig..Her må du prøve deg frem, og ikke misnt finne den trneign du like rbest...Er det utholdenhet eller er det styrketrening du foretrekker? Begge deler er like bra,- kan være... Anonym poster: 83f3a0266bcc8264f12c9d4a10010c43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå