Gå til innhold

Ser ungene deres film i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom eldstemann lykkelig hjem og sa at de hadde sett to filmer i bhg i dag. To lange filmer var det også. "Så gøy!" sa jeg. "hvorfor fikk dere se film?". "Fordi de voksne skulle snakke om noe rart, så da måtte vi se film", var svaret jeg fikk.

Det har hendt flere ganger at de ser film, men det er nok ikke veldig ofte. Jeg synes kanskje likevel det var litt sløvt å la dem se to filmer da.. De har vel nesten sittet i tre timer og sett på da?

Er dette vanlig i bhg?

For øvrig må jeg si at vi generelt sett er kjempefornøyde, det er en kanonbra barnehage :)

Anonym poster: e6466fb40576a2293f8384ce4123781b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,de ser ikke film i barnehagen.

Skrevet

Høres litt merkelig ut at de plasserer ungene forann en film slik at de får pratet.

Der jeg jobber hender det at vi har sett film f.eks. rundt juletider da det er få barn og for litt ekstra kos.

Har også laget kino, men billetter og popcorn o.s.v. Men aldri fordi vi voksne skal kunne prate sammen.

Skrevet

Det har skjedd noen ganger i vår barnehage at barna har sett på film, men det er sjelden og ikke lange og hvertfall ikke flere filmer.

På det de har fortalt barna, så vil jeg tro det var noe alvorlig de måtte snakke om i dag sånn at de valgte å gjøre det sånn selv om det ikke var optimalt. Jeg hadde nok antagelig spurt i morgen om det var noe spesielt som gjorde at de hadde sett så mye film på en dag.

Anonym poster: 291d4b3944a1ac456939c20fe4e35306

Skrevet

De får se film en og annen fredag. Da setter de av et rom til det og de som ikke vil se kan løpe rundt i de restetende rommene :)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg har aldri hørt at de har sett på film i vår barnehage.

Skrevet

1 gang hadde de film og popcorn (som jeg vet om) ila de 1,5 årene vi har hatt gutten vår der.

Anonym poster: 8ceb8679faed1055f404ccf322f0eb58

Skrevet

Hm, okei.. takk for svar! Lurer litt på å sende en mail, der jeg spør (på en positiv og vennlig måte) hvor ofte de ser film.

Ungene elsker det jo, men det er ikke nok ;)

Skrevet

vi ser på film en gang i blandt... noen ganger for kos for barna, andre ganger for at det er i ferien, og stille og rolig... kjedelig for barna å være i bhg n^år det nesten er tomt for barn... vi kan også se på film om det er i forbindelse med et prosjekt o.l....

setter aldri på film for at voksne skal kunne snakke sammen.... er du sikker på at ikke barnet ditt kan ha konkludert med dette på egenhånd?

Skrevet

Når det er skoleferie og få barn ser de litt film i barnehagen vår. Ble litt overrasket da jeg kom og hentet vesla i barnehagen i høstferien i fjor og hun faktisk hadde sjokolade rundt munnen, de hadde sett film og spist sjokolade. Er absolutt ingen fanatiker på slikt, men syns igrunn akkurat det er noe de burde spør foreldrene om, for jeg hadde aldri komt på at de kunne gi godteri i barnehagen.

Anonym poster: ef0f5cd601664d53cc5430be226576eb

Skrevet

Ville nok bare (på en fin måte) fortalt hva sønnen sa da han kom hjem.. og evt om det er noe som skjer ofte. synes det er ok med film en gang innimellom, men to filmer på en dag er MYE. Men det kan jo ha vært gode grunner for at de behøvde å snakke sammen (om det sønnen din sier stemmer.. barn kan jo plukke opp deler.. eks at en voksen sier "vent litt, nå må jeg få snakke ferdig med de voksne først....")

Anonym poster: e3ebd90e516a8654f7bf5bc39362d7f3

Skrevet

Vel, jeg kan jo ikke vite om det han sier er helt riktig oppfattet. Men nå skal de faktisk ha planleggingsdag i morgen, så jeg kan ikke helt forstå at de måtte snakke om noe viktig i dag.. Hvis han da oppfattet situasjonen riktig.

HI

Skrevet

Det hadde jeg ikke satt pris på nei. I barnehagen vår har de sett på korte dokumentarfilmer som omhandler "ukas tema" feks hvaler, tigre e.l. Så vidt jeg vet har de en gang sett en kort tegnefilm fordi to av personalet ble akutt syke og de ellers hadde hatt for lite kontroll.

Skrevet

Hos oss har ungene active board og det hender de ser på en episode av lesekorpset, noe som handler om det de jobber med osv. Har også hendt, max en gang i året at de får se en film.

Anonym poster: 992af8237993dc86c1e1dbb4ede18ff1

Skrevet

De ser film annenhver måned. Da har de kino på puterommet med billetter og popcorn. Tror den varer ca 45 min.

Anonym poster: 81543170ac4fc6659fbc31eb614e9fff

Skrevet

Vel, jeg kan jo ikke vite om det han sier er helt riktig oppfattet. Men nå skal de faktisk ha planleggingsdag i morgen, så jeg kan ikke helt forstå at de måtte snakke om noe viktig i dag.. Hvis han da oppfattet situasjonen riktig.

HI

Du får svippe innom barnehagen og se hvor mange ansattebiler som er der da. På "planleggingsdager" på fredager er det av en eller annen grunn veldig tomt på parkeringsplassen her ;)

Anonym poster: d84532bebb19224dd89bec92dc169418

Skrevet

HI

Du får svippe innom barnehagen og se hvor mange ansattebiler som er der da. På "planleggingsdager" på fredager er det av en eller annen grunn veldig tomt på parkeringsplassen her ;)

Har du tenkt på at de kan ha planleggingsdager endre steder, f.eks på kurs. Eller at de har hatt plenleggingsdagen på kveld tidligere, så de tar fri den dagen

Anonym poster: cbce9585fc912e44ea304bb6a2d00be6

Skrevet

Jeg har et inntrykk av at der ser oftere på film nå enn når ped.leder ikke er lykemeldt. Han snakker vel om film nesten hver uke. (Mikke mus, Biler, )

Anonym poster: 4e20cca9cc8f12432ccc1545a385c09e

Gjest sussie77
Skrevet

Nei de ser aldri på film i vår barnehage. Er igrunn glad for det.

Skrevet

Vet at de gjorde det da innimellom da gutten min gikk i barnehage, men det var vel stort sett i ferier.. Rundt jul og sommer. Nå går han på SFO, og der er det ofte film! Men da må de jo ikke se, det er mange andre aktiviteter å velge mellom.

Anonym poster: 260fe4d4323e662db0c59764c2f3774d

Skrevet

Ja, det hender. Kanskje 3-4 ganger på halvannet år vi har hatt barn der. De har egen "kinosal" med sofa og storskjerm, som egentlig er møterom for ansatte og foreldre. De gangene de har sett film har det vært med popcorn osv i "kinosalen," typisk i forbindelse med litt spesielle dager - i romjulen eller siste dag før påskeferie og sånn.

Anonym poster: d6bd2cfc37eafc46642a01386484bdec

Skrevet

Det hender de har "kino" i f.eks romjula, i påskeuka e.l. Da er de gjerne færre barn og har litt feriemodus, da kan de finne på å poppe popcorn, blande saft og se en film. Men det er ikke mange gangene i året det skjer altså, og har aldri hørt om at de har gjort det for at personalet skal ha "møte" og snakke sammen.

Er 4 avdelinger i barnehagen og når de må ha et møte passer de voksne fra andre avdelinger på barna (de passer på å legge møter til utetiden).

Anonym poster: e1d95a74049e249f73ec862aa7ed9d63

Skrevet

HI

Har du tenkt på at de kan ha planleggingsdager endre steder, f.eks på kurs. Eller at de har hatt plenleggingsdagen på kveld tidligere, så de tar fri den dagen

Anonym poster: cbce9585fc912e44ea304bb6a2d00be6

Barnehageansatte har sjelden mulighet til å planlegge langhelg, ta fri en inneklemt dag... Om de unnagjør planleggingsdagen på kveldstid og tar fri den dagen, unner jeg de av hele mitt hjerte!

I vår bhg blir det sett film en sjelden gang. F.eks i forbindelse med temaer eller prosjekter. Tror de har sett 2 filmer dette barnehage-året.

Anonym poster: b8e28c7f817c2405dc656f9fe00fc540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...