Gå til innhold

spiseforstyrrelse og barn i hus... hva slags hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter veldig med maten.. spiser nok til å ikke bli fysisk syk, men jeg blir så deprimert, sint og lei meg av dette.. det er veldig slitsomt å gå rundt å kun tenke på mat, regne ut kcal og sitte med dårlig samvittighet når jeg har spist for mye..

også er det ikke noe ålreit å site med dette siden jeg har barn. det at jeg spiser mindre synes ikke for barnet. det er snart år gammelt og er mer opptatt av sin egen mat til å se på hvor stor min porsjon er. barnet spiser bra og er god og rund, så jeg overfører ikke dette på barnet.

jeg går til psykiatrisk sykepleier i kommunen, men det virker som om kompetansen på spiseforstyrrelse mangler.. samtidig er jeg jo redd for at det skal bli en barnevernssak ut av det. jeg er 100% trygg på at sånn det er nå, så er jeg god nok mor for mitt barn. men jeg vil ha hjelp, og vet sannelig ikke hvem jeg skal spørre.. :(

Anonym poster: 01e46691122ed7d6964e82a7fd09b212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snart 3 år gammelt*

Anonym poster: e8dc16cdc3fe320990578b72d30196fb

Skrevet

Er ikke mye hjelp å få etter min erfaring. Jeg fikk grått meg til en henvisning til ernæringsfysiolog, men hun kunne ikke bidra med noe annet enn å fortelle meg hvor mye jeg burde spise. Og det vet jeg jo egentlig alt om.

Jeg går til psykolog pga angst, har prøvd å ta det opp med ham, men han mente det var uviktig og ville ikke bruke tid på å snakke om det...

Jeg har også prøvd å nevne for begge at jeg trenger konkrete råd om hvordan jeg kan gi barnet mitt et naturlig forhold til mat, siden jeg aldri har hatt det selv. Jeg har jo fått med meg at "alt med måte" er en sunn innstilling, men jeg vet jo ikke hvor mye det er i praksis!

Men det er tvangsspising jeg lider av, så det er mulig du har større sjanse til å bli tatt alvorlig...

Anonym poster: 6c66dc54202c3fa736ea0b783e194994

Skrevet

uansett hva slags problem vi så burde vi jo bli tatt alvorlig.. det er viktig å ta sånt når den som har problemet vil ha hjelp.. jeg synes det er vanskelig å be om det.. men kanskje en ernæringsfysiolog kan hjelpe meg.. jeg må vel bare undersøke litt rundt.. håper det ordner seg for det beste for deg og takk for at du tok deg tid til å svare. :)

hi

Anonym poster: e8dc16cdc3fe320990578b72d30196fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...