Gå til innhold

noen her som har tatt teoriprøven nylig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg sånn :( Hvordan spm var det? Hvordan var de formulert?

Var det skikkelig tenke tenke spørsmål? Hvor lang tid brukte du? og hvor lang tid kan man bruke?

Anonym poster: d57fa657f530dbf94ebb585e3a47016b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt teoriprøven nylig, men for noen år siden. Da kunne man betale litt for å da tilgang til "typiske" prøvespørmål. Anbefaler dette viss det enda eksisterer.

Anonym poster: a5ee02863e5bc256f3cf763302931ed0

Skrevet

å? Hvor kan man kjøpe dette? mener du teori prøvene på nettet? De tar jeg hele tiden.... står på de jeg, men gruer meg fordet.. jeg sliter med og skjønne formuleringer

hi

Anonym poster: 7af4577a00e8e763643f07a5aaac2e64

Skrevet

Bare pust. Ta det rolig. Les spørsmålene både en og to og tre ganger før du svarer. Jeg tok teorien for ett eller to år siden. Gikk helt fint. Ingen skam i å ikke bestått første gang. Andre gang du tar teorien er det lettere for du får færre spørsmål. Ikke bruk tid på å pugge dette med bremselengde osv. Det får du ikke spørsmål om likevel sa min kjørelærer. Også leser du alt du kan og tar tester på nett så er du klar når tiden kommer :)

Skrevet

Det er et par år siden jeg tok den, og ja, spørsmålene kan være litt vanskelig formulert. Jeg har ingen eksempler, men det er bare å lese spørsmålet sakte og nøye, og gjerne tre ganger, før du svarer. Tenk deg grundig om på hvert spørsmål.

Jeg tok teoriprøven på rundt ti minutter, men man har jo myyyye lengre tid på seg (husker ikke hvor lang akkurat nå). Du kan også gå tilbake til hvert spørsmål hvis du vil endre svaret/vil vente med å svare etc.

Og PS: Jeg fikk spørsmål om bremselengde, så det er fint å lage en enkel huskeregel for dette.

Les også på skilter, og husk hva de forskjellige begrepene betyr. "veikant" f.eks (husker jeg fikk dette, og spørsmålet ble stilt litt rart, så jeg skjønte det ikke helt, og alternativene var noe sånt som fortauskant, helling i veien, og noe andre greier. Riktig svar var den bredere ytterkanten som er på f.eks motorvei, hvor du kan stanse om nødvendig).

Svarene kan også være litt vanskelig formulert, så les disse også godt. Husk å få med deg alle ord, særlig ord som "ikke", "aldri", "alltid"... Sånne ord står gjerne litt "gjemt bort" i setningene, så de er lette å overse...

Anonym poster: 90edc8e67e171147c7b1342cee2afae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...