Gå til innhold

Når bestemmer de tiltak etter leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sier de bestemt at dette blir sete eller hodefødsel? Er det i uke 36 eller senere? Hva om det ikke fester seg? Når er grensen for det?

Anonym poster: 59613b4aedbad44ec968bf703f78c84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan snu seg helt fram til fødsel.! Ved 37 uker begynner man å diskutere hva som skal gjøres, hvertfall ved mitt sykehus. Noen sykehus utfører vending forsøk, men ikke alle.

Vesla her snudde seg aldri og jeg fødte med planlagt ks 3 dager termin. Cutting it close, men vi ville komme oss over i 2013

Skrevet

Ikke gå for vending.

Anonym poster: 459f7c5d65a5abb0e8fe90fff75b351e

Skrevet

Jeg fikk avgjort at det ble ks pga leie to uker før termin. Ks var 6 dager før termin. De sjekket før operasjonen at ikke baby hadde snudd seg - da hadde vi reist hjem og ventet på vanlig fødsel

Skrevet

Hvorfor ikke vending? Jeg var inne å fikk snudd baby i uke 38. Er nå 39+ og fremdeles hodeleie. Det var ubehagelig, men ikke vondt. Alternativet var setefødsel, da store sykehus med mye erfaring ikke har keisersnitt ved sete.

Hvis du er usikker på leie, bli henvist til UL, bedre at du vet, enn å gå i fødsel usikker.

Anonym poster: 3bc1ae3ec732a5e94607ca14389f71c4

Skrevet

Hvorfor ikke vending? Jeg var inne å fikk snudd baby i uke 38. Er nå 39+ og fremdeles hodeleie. Det var ubehagelig, men ikke vondt. Alternativet var setefødsel, da store sykehus med mye erfaring ikke har keisersnitt ved sete.

Hvis du er usikker på leie, bli henvist til UL, bedre at du vet, enn å gå i fødsel usikker.

Anonym poster: 3bc1ae3ec732a5e94607ca14389f71c4

Nja, det er ikke helt riktig. På Ullevål ville de ikke forsøke vending (siden jeg har født før). Og det var opp til meg om det skulle bli ks. Men dette er et par år siden - de endrer jo praksis hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...