Gå til innhold

Baby's hår ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde barnet ditt mye hår ved fødsel? Og mistet barnet alt håret? Mitt barn hadde utrolig mye hår (unormalt mye). Tykt, ganske langt. Hun har ikke mistet noe av håret, og er nå 4 måneder. Er det fremdeles mulig at det faller av? Når er det vanlig at det forsvinner HVIS det gjør det?

Anonym poster: e808566a9194697f3718bc213e2ad328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hadde langt hår da han ble født. Falt aldri av. Jeg har gutt da. Han har like mye hår nå som han er 1år som nabojenta på 3år; )

Anonym poster: 74332cc1fbe163419a6b32c46d9571da

Skrevet

Min hadde langt hår da han ble født. Falt aldri av. Jeg har gutt da. Han har like mye hår nå som han er 1år som nabojenta på 3år; )

Moro :-) Skulle hun miste håret gjør det selvfølgelig ingenting, men jeg klarer ikke helt se henne for meg uten hår. Også er det jo så vakkert, hehe!

Anonym poster: 645f60459313b49cd550aa38d604ebef

Skrevet

Mine hadde masse svart hår da de ble født, men mistet det da de var rundt 4 mnd.. Da byttet de farge på håret fra mørkt til lyst. Føler det ofte er de som bytter hårfage som mster det, og de som skal være mørke, beholder det... Men det stemmer nok ikke alltid.

Anonym poster: 191f7a9773e8c5ad85ab23eab9442f56

Skrevet

Gutten min hadde veldig mye hår ved fødsel, tykt med hanekam på toppen av hodet. Har ikke mistet noe men det har blitt lengre da.

Eldste hadde også hår men mye lysere, mistet litt bak i nakken.

Skrevet

Alle våre tre hadde svart hår da de ble født. Ganske mye også. 2 av dem gnidde av seg håret i bakhodet, mens sistemann beholdt alt. Alle 3 har hatt sånn fin vaiende hanekam etterhvert, hehe ;) Alle 3 har klippet panneluggen mange ganger før de ble 1 år....

Anonym poster: 82160da88b351ac90e0488dd943ad1e2

Skrevet

De to eldste hadde tykt, langt svart hår :P Ingen av de mistet håret, men ble litt gnikket vekk pga ryggleie. Så trenger ikke være at de mister babyhåret :)

Snodig med hår forresten, tredjemann kom ut med så og si ingenting hår og de to eldste er nå helt blonde ;)

Skrevet

Jenta mi hadde masse helt mørkt brunt hår da hun ble født. Hun mistet mye på sidene, men beholdt det i nakken og oppe på hodet. Jepp, ligna litt en pønker med hockeysveis en stund. Mistet vel kanskje fra 2-4 mnd, så kom det igjen, nå litt lysere brunt hår. Nå er hun 10 mnd, og har myye hår. Er vel ikke alle som misser så mye, så mulig dere slipper unna :)

Anonym poster: ae9b188afc3f76ffb6e9172012b756f3

Skrevet

Alle våre tre har hatt masse ganske mørkt hår ved fødsel. Eldste (jente) og yngste (gutt), mistet aldri håret og fikk heller aldri sånt "babyhår" som blir megabustete i nakken;)

Mellomste (gutt) derimot mistet nesten alt håret, og fikk helt lyst hår. Han fikk sånt "babyhår" som lager små knuter i nakken mens de sover;) tihi.. Jeg tror han begynte å miste håret etter sånn 3-4 måneder hvis jeg ikke husker feil?? Han fikk sånne skorper i hodebunnen (helt jernteppe, så husker ikke hva det heter), og da jeg fjernet disse fulgte rett og slett alt håret med!! Hehe.. Han "røytet" også en del fra han var et par måneder gammel. Da lå det masse hår igjen i sengen.

Skrevet

Mine hadde masse svart hår da de ble født, men mistet det da de var rundt 4 mnd.. Da byttet de farge på håret fra mørkt til lyst. Føler det ofte er de som bytter hårfage som mster det, og de som skal være mørke, beholder det... Men det stemmer nok ikke alltid.

Anonym poster: 191f7a9773e8c5ad85ab23eab9442f56

Det stemmer på mine iallefall :) eldste og yngste er blonde (det lysnet en anelse), mens mellomste ble helt lys blond.

Skrevet

Her hadde de omtrent like mye hår når de ble født. Det var tett hår, men ikke så langt.

Eldste mistet så og si alt innen han var 2 mnd. Kun nederst i bakhodet han hadde igjen litt.

Yngste misten en del mindre, ble stort sett bare glissent midt oppå, og beholdt en smal lugg lengst fremme, den ble etterhvert lang, så måtte stusse den ved 4-5 mnd.

Anonym poster: 27d6cb1aab7f17a74cb66dd5a10957ec

Skrevet

Anonym poster:

74332cc1fbe163419a6b32c46d9571da

Min har langt hår hele veien, lang lugg og lang i nakken. Ble født med brunsvart hår men er nå mellomblond. Samler jeg håret hans i hånden så kan jeg lage en hestehale på 5-6cm.

Skrevet

Mine har aldri mistet håret. minste hadde ganske mye hår når h*n kom, men mistet det ikke. Ei heller har de slitt det av, så de har beholdt alt hår de ble født med :)

Anonym poster: 066ec52364427488290d0cd37f34e39f

Skrevet

Takk for svar alle :-) Jeg lurer også litt på ang det med hårfarge. For hun hadde jo svart hår når hun kom til verden, nå er det brunt. Vil det mest sannsynlig forbli brunt da? Eller kan det bli enda lysere selv om det ikke faller av? Hehe, kanskje dumt spørsmål men :P HI

Anonym poster: 645f60459313b49cd550aa38d604ebef

Skrevet

Her avviker alle teorier. Tre av mine ble født med massevis av langt mørkt hår. Ene mistet håret flekkvis før det vokste ut igjen omtrent like mørkt hår. På de andre to må nødvendigvis det mørke håret ha falt av, eller kanskje det bare lysnet, men vi merket det aldri og begge de fikk mørk blondt hår og hadde langt og tykt hår hele veien. Siste var født nesten skallet og brukte lang tid på å gro seg en blond tynn hårmanke.

Skrevet

Hadde barnet ditt mye hår ved fødsel? Og mistet barnet alt håret? Mitt barn hadde utrolig mye hår (unormalt mye). Tykt, ganske langt. Hun har ikke mistet noe av håret, og er nå 4 måneder. Er det fremdeles mulig at det faller av? Når er det vanlig at det forsvinner HVIS det gjør det?

Anonym poster: e808566a9194697f3718bc213e2ad328

Babyen til venninnen min hadde masse, langt tykt hår da hun ble født. Det har ikke falt av, da hun var 8 måneder kunne det faktisk flettes litt.

Anonym poster: 85d9f4b54d617fa3cbde91e65a9c8cd8

Skrevet

Min yngste hadde masse mørkt nydelig hår som nyfødt. Det fallt ikke av, men det har blitt så mye lysere at det ikke ser så massivt ut mer :-)

Skrevet

Jenta mi ble født med masse svart hår. Det begynte å falle av etter ca 4 mnd, og vi fant mye hår i senga hver dag. Håret vokste så ut igjen mye lysere, og nå når hun er 9 mnd har hun mye lyst hår.

Anonym poster: 341c26c1e177bcc8bcdc1cba942fbe6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...