Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Hei! Huff...er så sliten i dag og lurer på om det er ok å gjøre dette? Jeg har tre barn. Det eldste har vært hjemme i dag pga div avtaler,hun er 6 år. De to minste er i bhg. Det er så glatt ute og må derfor løfte barna inn og ut av bilen i tillegg til at der er trang om plassen i bilen, og jeg sliter med ryggen. Bhg er fem min unna og har så lyst å hente de minste uten å drege med meg hun eldste. Hun blir så gira når hun har vært hjemme slik og det kommer til å ende opp med at jeg må springe med minstemann på hofta og lete etter henne over halve bhg. Hun eldste er veldig selvstendig og er trygg på at hun ikke finner på noe tull. Men er det veldig uansvarlig å la henne være hjemme i ca 20 min alene,mens jeg henter ungene i bhg? Hi Anonym poster: 5e96bef3526b743dedc2f51f3eb40740
Lea87 Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Unger er forskellige men jeg synes 6 år er litt ung til å være hjemme aleine
Jettanicole Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Jeg ville nok ikke gjort det hvis det hadde vært mitt barn. 20 min er ganske lenge egentlig til å la en 6 åring være hjemme alene, men hvorrfor ikke la henne bare sitte å vente i bilen mens du er inne å henter de andre, er vell bedre det ? men du kjenner ditt eget barn best
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Med mitt barn ville jeg gjort det, hvis hun selv hadde villet. Anonym poster: 2ab8ed5105c3878ef30077a528d05eab
Kortslutning Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Jeg ville ha startet litt forsiktig med å la ungen være hjemme alene. Hvis ungen ikke har vært hjemme alene før, ville jeg nok ikke ha gjort det. Men det er veldig individuelt fra unge til unge.
Fae Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Min 6-åring har vært alene hjemme i 1,5 timer, null problem. Han ønsket det selv. Han ringer meg om det er noe :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Her hadde ikke det vert noe problem. Jeg har latt min seksåring være alene hjemme. Barn er forskjellige, og dette er det bar du som kan vurdere. Ingen kan si om du er hysterisk om du ikke gjør det, og ingen kan si at du er uansvarlig hvis du gjør det. 6 år er bare en alder. Ingen seksåringer er like. Noen er på stadiet til fireåringer og noen på stadiet til åtteåringer. Stor forskjell på det. Når du nå hartenkt tanken og spør om det her, så regner jeg med at du vurderer det. Da kan du nok gjennomføre, for om du ikke hadde vurdert det, så hadde du ikke spurt her. Anonym poster: 87f179436180e16c3967976fd8ac7a95
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har hatt min 5-åring (!) hjemme alene i de 20 minuttene det tok å levere lillebror i bhg. Lot henne ha telefonen min hos seg. Hun kan farens telefonnummer og hadde mulighet til å ringe ham dersom noe skulle oppstå. Jeg hadde også gitt beskjed til faren om at jeg skulle ringe ham opp igjen når jeg var hjemme. Hele seansen tok i underkant av 20 minutter og da jeg kom hjem, så var jentas reaksjon at hun ikke hadde merket at jeg var borte en gang -hun hadde vært så opptatt med sitt! ..altså, jeg sa jo tydelig ifra om at 'Nå drar jeg!', men hun hadde ikke merket at tiden hadde gått.. Min datter er en kjempefornuftig frøken som aldri har funnet på rampestreker eller testet grenser i stor grad, så jeg føler meg veldig trygg på henne. Om jeg føler meg like trygg på lillebroren når han blir 5 er et HELT annet kapittel.. Så jeg tror at man bare må prøve seg litt frem og gjøre det både du og barnet ditt føler dere trygg på. Og gjør gjerne som meg -opprett kontakt med noen som dermed vet at barnet er hjemme alene og la barnet ha mulighet til å få kontakt med omverdenen ved behov (f.eks ved å la barnet ha din tlf..) Det føltes iallefall trygt for både liten og stor her.. Her var frøkna kjempekry over å ha vært alene i 20 minutter og vokste skikkelig på det.. (Mens jeg var dødssliten etter å ha 'løpe-levert' yngstemann i bhg.. ) Anonym poster: d23726517d4536d68ef397f0cf5413e6
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Ut i fra reaksjonene her så skal jeg prøve å ha henne hjemme om hun vil. Kjempefint tips om det med tlf. Elle så kan jeg kanskje bare så høre om naboen er hjemme(bor vegg i vegg). Hun er en veldig trygg og flink unge. Jeg stoler virkelig på henne og hun elsker å få frihet under ansvar. Så da blir det litt opp til henne om hun synes det er greit Supert med så flotte tilbakemeldinger av alle slag Hi Anonym poster: 5e96bef3526b743dedc2f51f3eb40740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå