Svale <3 Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Har en sønn på snart 4 år, som sjelden hører/gjør som vi sier. Han surver mye, og blir fort sint. (Sikkert helt normalt for denne alderen) Men problemet mitt er at jeg har veldig vanskelig for å være tålmodig og rolig. Det blir dessverre altfor mye "kjefting" og krangling. Noen som har noen bra tips og råd???
Katla79 Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Spiser han regelmessig og sunt? Ser mange barn som er "vanskelig" som spiser for sjelden og for mye raske karbohydrater. Opplever også mange som ikke gir barna sine nok oppmerksomhet og gjennomfører grensesettingene sine dårlig eller ikke i det hele tatt, får problemer med barn som surver mye og ikke bryr seg. Sier ikke at du gjør eller ikke gjør dette. Håper ting blir bedre for dere begge!! Sønnen min på 6 år var så sur og sint når jeg hentet han på SFO, men etter å ha innført SFO-brødskive er han blitt så mye lettere å ha med å gjøre. Han spiste både 1&2 frukter på SFO, men førte nok bare til en rask blodsukkerstigning og så falt den. Dermed var han nesten ikke snakkende til før etter han hadde spist middag.
2,5barn+1engel Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Min fadderunge var også slik fra han var liten til rundt 4 års alderen. Da fant de ut ved 4 års kontrollen at han hadde veldig dårlig hørsel som igjen da gjor så han ikke hørte godt og ble ofts lei, irritert og sint.. De opererte mandlene hans og satte inn dren i ørene. Og han ble en helt ny gutt..
hormonia&alienimagen3 Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Tell til ti,og prøv å koble deg fra.Tenk litt humoristisk på det og prøv å flire litt for deg selv.Ellers kan litt tid for deg selv hjelpe,om du er veldig mye i døgnet rundt gutten kan det bli lettere å få par pust ved å sitte ett annet sted en gang innimellom å ta en te kopp i fred og ro. Man er glad i barna sine men både du kan gå de på nerva og visa versa. De er mennesker tross alt Lykke til
Vidunderpappa Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Tell til ti - gjerne to ganger.. Gammelt triks som faktisk fungerer! Frisk luft hjelper også.. Men når en er rolig og ikke midt i en situasjon så er det utrolig lett å se "voksent" på det.. Der og da er det tøft.. http://vidunderpappa.no/morgenstund/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå