Gå til innhold

Gutt på snart 6 år, spiser så og si ingenting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Kontakte lege med problemet? jeg nevnte det for legen en gang, men han bare lo av meg, for barnet er ikke magert, men normal.

I løpet av en dag så spiser han kanskje 1 pølse eller 1 brødskive med banan. Han nekter å spise alt som har med grønnsaker å gjøre, men han liker frukt.

dette er alt han liker:

Pølse, fiskekake, spaghetti, pizza, kjøttboller, servelat, syltetøy, banan, eple, kiwi, pannekake.

han spiser absolutt ikke noe annet enn dette. Og nå merker jeg at det begynner å bekymre meg. Han er slank, men ikke syltynn. jeg synes energien hans er dårlig, han orker ikke så mye.. han er mye sutrete og sur, men lyser også opp av og til.

Barnet har tatt blodprøve for et års tid siden, og de så normale ut.

Anonym poster: e4cb81247e6d11990e5a312da9bd7c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vanskelig ut... hva spiser resten av familien? Kan det hjelpe om dere spiser grønnsaker foran han? At han kanskje vil spise det dere spiser? Om han kan være med å lage maten... kutte grønnsaker... kanskje han får lyst til å smake mens han lager mat? Finne noen gode oppskrifter.. hvordan man kan få god smak på grønnsakene (f.eks smør e.l). Planlegge måltider sammen med gutten... la han få være med å bestemme litt... at dere skal ha grønnsaker til middag, men at han kan få velge hvilke (du gir alternativer). Kanskje det kan hjelpe å kalle grønnsakene noe? Hva er han opptatt av? "Nå skal vi lage pirat suppe f.eks?". Lage en lek ut av det..? Dikte opp noen historier om noen av barnefigurer som spiser grønnsaker og gjøre det litt spennende?

Anonym poster: cbdc467461a1ea157e3b75ece23aa768

Skrevet

Vi andre spiser normal mat. Dvs

ørret med poteter, brokkoli og blomkål

Hjemmelaget lapskaus med kålrot, gulrot, kjøtt, løk +++

kokt torsk med potet og grønnsaker

koteletter med poteter og grønnsaker

kylling og ris og grønnsaker..

osv..

vi spiser alltid grønnsaker til middag, og gutten på alltid sitte sammen med oss når vi spiser. Har prøvd alle mulige triks, men når han får grønnsaker i munnen, så brekker han seg, rett og slett.

Anonym poster: e4cb81247e6d11990e5a312da9bd7c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...