Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Er i uke 37, og har time til ultralyd for vekstkontroll om ei uke. Sliter mer og mer med å få i meg mat, spiste ei brødskive og ett bittelite pizzastykke i går, må rett på do etter å ha spist, diaré. Har i dag spist en Kiwi, og måtte rett på do flere ganger etterpå pga diaré. Slik har det vært i ei uke nå, må rett på etter å ha fått i meg noe. Klarer å få i meg litt cola, ikke noe annet drikke, for er så kvalm. Har nå skikkelig hodepine, og tåkete i synet, ser når jeg trykker her men må da konsentrere meg, ser ikke tekst på tv. Er skikkelig svimmel når jeg går. Skal jeg bare avvente til timen neste uke, eller hva ville du ha gjort? Anonym poster: 93ba684ba40362671776469d9c1211d5
uhhuhher Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Personlig hadde jeg ringt fødeavdelingen. Hodepine og tåkete syn mener jeg bør sjekkes. Alltid best å høre med fagpersoner og eventuelt sjekke en gang for mye.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Hadde ringt føden nå. Hadde ikke ventet så lenge som neste time hvertfall!!!! Anonym poster: 0cfd1c920bce49b3efbd815e51fdf2ed
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Hodepine og tåkete syn bør sjekkes hos lege, ikke jordmor!
<3 2G <3 Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Hodepine og tåkete syn bør sjekkes hos lege, ikke jordmor! Her har de leger på føden og får beskjed om å ringe dit om vi får slike symptomer. Så får en alt på en plass.
pip pip Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Jeg ville ha ring føden, eller lege med en gang. Synes det høres ut som svangerskapsforgiftning og det kan være greit å få sjekket ut.
Rafaella Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 Når du begynner å få store synsforstyrrelser og hodepine (pluss alle de andre plagene du har), bør du kontakte lege eller jordmor straks! Skjønner ikke at det er noe å lure på engang. Blir stadig forbauset over hvor mange som spør om meninger her inne, istedet for å ta en telefon til de som er fagfolk og få sjekket det ut. Dette kan jo være livsfarlig både for deg og barnet, og det trenger man ikke være rakettforsker for å forstå!!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Ring føden! På sykehuset har de fødselsspesialister - fastlegen holder ikke her. Han vil uansett henvise deg til sykehuset, så han blir ett unødvendig mellomledd. Anonym poster: 62d0463dd811c265c6290b4dea8175c7
ms.Pond Skrevet 28. februar 2013 #10 Skrevet 28. februar 2013 Jeg hadde ligget langflat på telefon til føden for lenge siden. Terskelen skal være veldig lav for å ringe føden når du har plager "utenom det vanlige" når du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #11 Skrevet 28. februar 2013 Hi her. Ble ikke til at jeg ringte, vurderte veldig, og sov på sofaen hele dagen, og hodepinen gikk over. Og da gikk også "tåkesynet" over. Føler meg utslitt, og merker mangel på energi, valgte å sende ungene bort da jeg ikke har energi til å lage ordentlig middag til de eller handle. Har fått i meg popcorn etter jeg skrev innlegg tidligere i dag. Ellers ikke noe, skal prøve å spise litt før jeg legger meg da. Drar til sykehuset/jordmor i morgen om jeg føler meg like dårlig da. Men hva kan de gjøre? Tror ikke det er noe som "feiler" meg, kun mangel på næring, og babyen er aktiv, har veldig liten mage da. Anonym poster: 93ba684ba40362671776469d9c1211d5
Ikkesåallerværst Skrevet 28. februar 2013 #12 Skrevet 28. februar 2013 Hi her. Ble ikke til at jeg ringte, vurderte veldig, og sov på sofaen hele dagen, og hodepinen gikk over. Og da gikk også "tåkesynet" over. Føler meg utslitt, og merker mangel på energi, valgte å sende ungene bort da jeg ikke har energi til å lage ordentlig middag til de eller handle. Har fått i meg popcorn etter jeg skrev innlegg tidligere i dag. Ellers ikke noe, skal prøve å spise litt før jeg legger meg da. Drar til sykehuset/jordmor i morgen om jeg føler meg like dårlig da. Men hva kan de gjøre? Tror ikke det er noe som "feiler" meg, kun mangel på næring, og babyen er aktiv, har veldig liten mage da. Anonym poster: 93ba684ba40362671776469d9c1211d5 De kan gi deg intravenøs væske og næring, noe som burde være midt i blinken for deg Ring dem i morgen, du!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2013 #13 Skrevet 28. februar 2013 Hvis du har sendt ungene bort så syns jeg du skal ringe føden nå, og forklare hvor lite du har spist, at du har hatt tåkesyn etc. selv om det er bedre nå. Syns helt ærlig at du skal lag fagfolk ta seg av vurderingen av deg istedenfor at du gjør det selv. Spesielt når du eg så langt på vei. Det er ikke farlig om babyen blir født nå. Men hvis du venter så lenge at du utvikler alvorlig svangerskapsforgiftning så kan det derimot være veldig farlig. Vær så snill å ring, tenk om babyen dør fordi du ikke ville ringe? Anonym poster: a852912ca657c635730484d33b7f8d08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå